Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
03.10.2016. Kongres sladoledarstva o trendovima te porastu potrošnje i proizvodnje sladoleda
Potrošnja sladoleda u Hrvatskoj je u prvih devet mjeseci bila gotovo dvostruko viša od uobičajenoga godišnjeg prosjeka, čemu je pogodovala uspješna turistička sezona, ali i sve više obrta u tom segmentu, o čemu će se te o trendovima u sladoledarstvu i slastičarstvu raspravljati idući tjedan na kongresu "Interslast".

Taj će se 5. međunarodni kongresu slastičarstva, sladoledarstva i konditorstva održati 11. i 12. listopada u hotelu "Well", u sklopu Terma Tuhelj, a organizira ga nakladnička kuća "Robinson" uz mnoge pokrovitelje i sponzore, među kojima su i vodeće hrvatske prehrambene tvrtke "Podravka" i "Dukat".

Osim iz Hrvatske, svoja umijeća, dostignuća i proizvode predstavit će sudionici iz još deset zemalja - devet europskih i iz Australije, a taj će kongres ugostiti mnoge domaće i međunarodne stručnjake te kuharske udruge.

Održat će se i dva međunarodna natjecanja - natjecanje profesionalnih slastičara iz regije te natjecanje juniora i učenika srednjih slastičarskih škola iz regije Alpe Jadran i bivše Jugoslavije, zatim radionice i degustacije te promocije izvornih hrvatskih slastica, što je u skladu s trendovima u svijetu te s glavnom temom kongresa "Sladoled naš svagdašnji".

"Jedan od jačih trendova u sladoledarstvu i slastičarstvu zadnjih nekoliko godina je povratak tradicionalnim slasticama, što se donekle preslikava i na Hrvatsku, jer zadnjih godina najveći porast proizvodnje sladoleda, kolača i drugih slastica vidljiv je u obrtničkim tvrtkama koje veliku pažnju pridaju upravo izvornosti i originalnosti proizvoda, ali i vjernosti kupaca", poručuje direktor "Robinsona" Stjepan Odobašić i dodaje da se i sve više slastičarnica profilira prema proizvodnji izvornih hrvatskih slastica.

Organizatori kongresa iznose i zadnje procjene po kojima je u Hrvatskoj u prvih devet mjeseci ove godine konzumirano oko 50 milijuna litara sladoleda, što, kako kažu, iznenađuje i slastičare jer su se naviknuli već godinama da je prosjek od 25 do 28 milijuna litara.

"Nije to ništa neuobičajeno, odgovor je zapravo jednostavan - uspješna turistička sezona intenzivirala je potrošnju sladoleda, a neki optimisti tvrde da je to i daleko više", kaže Odobašić, dodajući da hrvatski građanin na godinu prosječno pojede 7,5 litara sladoleda, a prosječan Amerikanac čak 15 litara.

Po podatcima organizatora kongresa, u Hrvatskoj radi 580 slastičarnica. Najveći su ljubitelji i potrošači sladoleda Zagrepčani, slijede Dalmatinci pa Slavonci, a sladoled je najjeftiniji u Zagrebu, gdje kuglica stoji od sedam kuna naviše, a na Jadranu od osam do 12 kuna.

Osim sladoleda, u Hrvatskoj je ove godine u devet mjeseci porasla i proizvodnja kolača oko 20 posto.

"Cilj kongresa je promovirati tradicijske slastice Hrvatske, regije i svijeta, upoznavanje slastičara i razmjena iskustava", poručuje Odobašić i podsjeća kako je prošle godine promet tradicijskih i izvornih proizvoda u Europi bio gotovo 50 milijarda eura.
U tome vidi i veliku priliku za Hrvatsku, posebice u gastronomskom turizmu te širenju izvozu jer hrvatski proizvođači već izvoze sladoled na 20-ak stranih tržišta, među kojima su po količinama najvažniji Mađarska, Slovenija, Norveška i SAD, a počeo je i izvoz u Ujedinjene Arapske Emirate (UAE). (H)

Povezani članci
24.05.16 Promocije
Ledo Medo vas poziva na jedini, najveći i najzabavniji praznik – SladoleDan, ove subote u Maksimiru!
18.05.16 Promocije
Ledo Hešteg sladoled dobitnik nagrade CROPAK
18.04.16 Izvoz
Ledo sladoledi i u Dubaiju
24.07.15 Tvrtke i tržišta
Ledo i Jamnica bilježe rekordne prodaje
17.07.15 Promocije
Svevremenski Špiro Guberina ljubi svoju Snjeguljicu
10.07.15 Promocije
Završila velika Ledo Quattro nagradna igra
12.06.15 Izvoz
Ledo na tržištu SAD-a
01.06.15 Promocije
Ledo: Proslavljen prvi SladoleDan!
13.05.15 Vijesti
Novu sladolednu sezonu Ledo otvara s 35 novih sladoleda
26.03.15 Vijesti
Ledo Medo i životinjski rekordi
18.03.15 Vijesti
Sladoledni genijalci i ove godine kreirali novi Ledonardo sladoled
31.10.14 Tvrtke i tržišta
Ledo: Rast dobiti
04.08.14 Tvrtke i tržišta
Ledo izvijestio o preuzimanju jamstva za Agrokorove kredite
18.10.13 Prehrambeni proizvodi
Zahvaljujući Ledu Hrvatska ima i službeno najbolji sladoled u svijetu
19.06.13 Prehrambeni proizvodi
Ledov posao otkupa mlijeka preuzima Belje
28.05.13 Vijesti
Ledovo putovanje iz snova odlazi u Osijek
23.04.13 Promocije
Predstavljen ljetni sladoledni hit Ledonardo
08.02.13 Karijere
Mislav Galić novi član NO Leda
28.12.12 Tvrtke i tržišta
Ledo stekao 100 posto udjela u Ledo Podgorici
05.11.12 Tvrtke i tržišta
Ledo povećava kapital za 36 milijuna kuna
31.10.12 Tvrtke i tržišta
Ledo: Neto dobit 118,45 milijuna kuna
15.10.12 Promocije
Prvi put u Hrvatskoj potrošači kreiraju sladoled
27.07.12 Tvrtke i tržišta
Ledo s nešto višom dobiti
24.05.12 Brandovi
Qudal: Ledo vodeći brend u 'zamrznutim' kategorijama
15.02.12 Tvrtke i tržišta
Ledo: Rast dobiti 24,5 posto
06.12.11 Tvrtke i tržišta
Agrokor: Razmatramo prodaju Leda, no odluka nije donesena
04.11.11 Tvrtke i tržišta
Ledo očekuje rast prihoda i dobiti
28.07.11 Tvrtke i tržišta
Dobit Leda 66,8 milijuna kuna
31.05.11 Promocije
Ledo King sladoledna bajka
10.05.11 Promocije
CROPAK godine Pjenušcu Poj iz Agrokor Vina
06.05.11 Promocije
Nova Ledo kolekcija neodoljivih sladoleda
20.05.09 Promocije
Novi proizvodi iz Leda
01.05.09 Promocije
Novi Ledo sladoledi
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa