Info
Seniko studio
Vijesti iz regije
29.06.2016. Trgovinska razmjena Hrvatske i Slovenije raste od 2009. godine, a rastu i investicije
Robna razmjena Hrvatske sa Slovenijom neprekidno raste od 2009. godine i ubrzana je ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, a ti trendovi se nastavljaju i ove godine, pa je u prvom kvartalu iznosila 795 milijuna eura, pokazuju podaci UMAR-a, ureda za makroekonomske analize slovenske vlade.

Prema tim podacima, istodobno s rastom robne razmjene, smanjuje se hrvatski trgovinski deficit sa Slovenijom, što se tumači većim uvozom hrvatskih roba nakon što je trgovački lanac Mercator preuzet od koncerna Agrokor.

Slovenski izvoz u Hrvatsku lani je povećan za nešto više od 5 posto, dok je slovenski uvoz iz Hrvatske porastao za 26 posto. Hrvatski deficit u trgovini sa Slovenijom u prva tri mjeseca ove godine smanjio se u odnosu na lanjski, te je iznosio 154 milijuna eura.

Lani je, prema podacima slovenske gospodarske komore, slovenski robni izvoz u Hrvatsku iznosio 1,871 milijardu eura, a uvoz iz Hrvatske 1,37 milijardi.

Slovenski gospodarstvenici načelno su zadovoljni poslovanjem i rezultatima koje ostvaruju u Hrvatskoj, gdje je samo Gorenje lani prodalo proizvoda za oko 40 milijuna eura, dok je farmaceutska kompanija Krka ostvarila izvoz u Hrvatsku od 26 milijuna.

Među pojavama s kojima se na hrvatskom tržištu susreću slovenski gospodarstvenici navode da osjećaju da je hrvatski kupac osjetljiviji od slovenskog kad je riječ o ekonomskom "patriotizmu" jer voli kupovati domaće proizvode, a neki upozoravaju na niži stupanj likvidnosti hrvatskih partnera, zbog čega probleme naplate ponekad moraju rješavati kompenzacijama.

"Hrvatsko tržište je specifično i vrlo lokalpatriotski usmjereno, privrženost kupaca domaćim proizvodima iznimno je visoka", kazao je za ljubljanski dnevni list "Dnevnik" David Nabergoj, direktor Mlinotesta, koji j kupnjom karlovačkog Žitoproizvoda i drugih hrvatskih pekara stekao dobru poziciju u Hrvatskoj.

"Hrvati su vrlo osjetljivi na hrvatsko podrijetlo proizvoda", kazao je, pak, Tibor Šimonka, direktor Perutnine Ptuj, najvećeg slovenskog proizvođača mesa peradi, te dodao da je njihova prednost na hrvatskom tržištu to što su kupili PIPO Čakovec.

Prema slovenskim službenim izvorima, i međusobne investicije Hrvatske i Slovenije zadnjih su godina u znatnom porastu. Prema podacima slovenske središnje banke, Hrvatska je za Sloveniju četvrti najveći investitor. Do kraja 2014. hrvatski ulagači imali su u Sloveniji 777 milijuna eura investicija, 7,7 posto ukupnih stranih investicija u toj zemlji. (H)

Povezani članci
10.09.16 Tvrtke i tržišta
Agrokor među vodećim kompanijama Srednje Europe
15.07.16 Trgovina na malo
Mercator prodao odjel tekstila i parfimerije
11.07.16 Financije i gospodarstvo
U Osječko-baranjskoj županiji prinosi usjeva dobri
06.10.11 Tvrtke i tržišta
Perutnina Ptuj gradi distribucijski centar u Osijeku
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa