Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
12.05.2016. Hrvatski potrošači u trgovinama prednost daju domaćim proizvodima
Hrvatski građani u trgovačkim lancima prednost daju domaćim proizvodima, nemaju naviku mijenjanja proizvoda koje su navikli kupovati, a njihova kvaliteta im je važnija pri odluci o kupnji od same cijene, pokazalo je istraživanje na On-line panelu MCA grupe.

Agencija za istraživanje tržišta MSA Adria, koja posluje u sklopu MCA grupe, provela je on-line anketu nad 624 ispitanika kako bi se utvrdile potrošačke navike hrvatskih građana u trgovačkim lancima. Anketa je provedena od 9. do 11. svibnja, a u upitnik je poslan na 1.000 članova panel kluba reprezentativnih općoj populaciji prema spolu, stupnju obrazovanja i broju stanovnika u županijama.

Građani najviše kupuju u Konzumu, Lidlu i Kauflandu
Istraživanje je pokazalo da više od 60 posto hrvatskih građana barem jednom tjednom kupuje u nekom velikom trgovačkom lancu, a najveći broj građana kupuje u Konzumu, Lidlu i Kauflandu.

Kupci Konzuma puno češće idu u kupovinu u svoj omiljeni trgovački lanac nego što je to slučaj s kupcima Lidla i Kauflanda. Tako je čak 26 posto kupaca Konzuma izjavilo da kupuju u Konzumu svaki ili skoro svaki dan. S druge strane, oko 10 posto kupaca Lidla i Kauflanda izjavilo je da u Lidlu i Kauflandu kupuju svaki ili skoro svaki dan.

Veliki postotak kupaca Lidla (oko 35 posto) i Kauflanda (22 posto) kupovinu u svojem omiljenom trgovačkom lancu obavlja jednom do dva puta mjesečno.

Kupci Konzuma češće kupuju namirnice u manjim količinama, dok kupci Lidla i Kauflanda manje količine namirnica kupuju rjeđe, odnosno kupuju namirnice u većim količinama i iznosima.

Istraživanje je pokazalo i da gotovo svi ispitanici u trgovačkim lancima redovito kupuju voće i povrće, mliječne proizvode, bezalkoholna pića, suhomesnate proizvode, slatkiše i grickalice te sredstva za pranje i čišćenje.

Svježe meso u trgovačkim lancima kupuje oko 70 posto građana, a ribu i morske plodove oko 50 posto građana. Zdravu hranu kupuje oko 60 posto građana.

Zanimljivo je da veliki broj građana u trgovačkim lancima kupuje i igračke (oko 52 posto), kozmetiku (oko 53 posto) te posuđe i kuhinjski pribor (čak 65 posto), navodi se u priopćenju. S druge strane manji broj građana odlučuje se na kupovinu tehnologije u trgovačkim lancima (oko 25 posto) te odjeće i obuće (oko 35 posto).

Kupci prednost daju hrvatskim proizvodima
Prednost hrvatskim proizvodima pri kupnji daje 55 posto ispitanika, a za približno identičan broj (55 posto) kvaliteta proizvoda je važnija od cijene. S druge strane, za oko 35 posto kupca cijena je odlučujući faktor izbora proizvoda.

Većina hrvatskih kupca je vjerna proizvodima koje su navikli kupovati i teško ih mijenjaju za nove. Tako je oko 60 posto ispitanika izjavilo da vrlo rijetko mijenja proizvode koje je naviklo kupovati.

Više od 50 posto kupaca prije odlaska u trgovinu radi popis stvari koje planira kupiti, a oko 30 posto kupaca priznaje da se ponekad ne može zaustaviti u kupovanju i da kupe proizvode koje nisu planirali kupiti.
Hrvatski građani u trgovačkim lancima prednost daju domaćim proizvodima, nemaju naviku mijenjanja proizvoda koje su navikli kupovati, a njihova kvaliteta im je važnija pri odluci o kupnji od same cijene, pokazalo je istraživanje na On-line panelu MCA grupe.

Agencija za istraživanje tržišta MSA Adria, koja posluje u sklopu MCA grupe, provela je on-line anketu nad 624 ispitanika kako bi se utvrdile potrošačke navike hrvatskih građana u trgovačkim lancima. Anketa je provedena od 9. do 11. svibnja, a u upitnik je poslan na 1.000 članova panel kluba reprezentativnih općoj populaciji prema spolu, stupnju obrazovanja i broju stanovnika u županijama.

Građani najviše kupuju u Konzumu, Lidlu i Kauflandu
Istraživanje je pokazalo da više od 60 posto hrvatskih građana barem jednom tjednom kupuje u nekom velikom trgovačkom lancu, a najveći broj građana kupuje u Konzumu, Lidlu i Kauflandu.

Kupci Konzuma puno češće idu u kupovinu u svoj omiljeni trgovački lanac nego što je to slučaj s kupcima Lidla i Kauflanda. Tako je čak 26 posto kupaca Konzuma izjavilo da kupuju u Konzumu svaki ili skoro svaki dan. S druge strane, oko 10 posto kupaca Lidla i Kauflanda izjavilo je da u Lidlu i Kauflandu kupuju svaki ili skoro svaki dan.

Veliki postotak kupaca Lidla (oko 35 posto) i Kauflanda (22 posto) kupovinu u svojem omiljenom trgovačkom lancu obavlja jednom do dva puta mjesečno.

Kupci Konzuma češće kupuju namirnice u manjim količinama, dok kupci Lidla i Kauflanda manje količine namirnica kupuju rjeđe, odnosno kupuju namirnice u većim količinama i iznosima.

Istraživanje je pokazalo i da gotovo svi ispitanici u trgovačkim lancima redovito kupuju voće i povrće, mliječne proizvode, bezalkoholna pića, suhomesnate proizvode, slatkiše i grickalice te sredstva za pranje i čišćenje.

Svježe meso u trgovačkim lancima kupuje oko 70 posto građana, a ribu i morske plodove oko 50 posto građana. Zdravu hranu kupuje oko 60 posto građana.

Zanimljivo je da veliki broj građana u trgovačkim lancima kupuje i igračke (oko 52 posto), kozmetiku (oko 53 posto) te posuđe i kuhinjski pribor (čak 65 posto), navodi se u priopćenju. S druge strane manji broj građana odlučuje se na kupovinu tehnologije u trgovačkim lancima (oko 25 posto) te odjeće i obuće (oko 35 posto).

Kupci prednost daju hrvatskim proizvodima
Prednost hrvatskim proizvodima pri kupnji daje 55 posto ispitanika, a za približno identičan broj (55 posto) kvaliteta proizvoda je važnija od cijene. S druge strane, za oko 35 posto kupca cijena je odlučujući faktor izbora proizvoda.

Većina hrvatskih kupca je vjerna proizvodima koje su navikli kupovati i teško ih mijenjaju za nove. Tako je oko 60 posto ispitanika izjavilo da vrlo rijetko mijenja proizvode koje je naviklo kupovati.

Više od 50 posto kupaca prije odlaska u trgovinu radi popis stvari koje planira kupiti, a oko 30 posto kupaca priznaje da se ponekad ne može zaustaviti u kupovanju i da kupe proizvode koje nisu planirali kupiti.
MCA on-line panel zajednički je projekt tvrtki Medianet i MSA Adria koja posluju u sklopu MCA grupacije. MCA grupa dio je češke tvrtke Newton Media i čiji su ukupni prihodi prošle godine dosegli 17 milijuna eura. (H)

Povezani članci
21.07.15 Vijesti
Rast povjerenja hrvatskih potrošača u trgovinu putem interneta
24.03.15 Potrošači
De tempore trgovine osvojile 5 crvenih dijamanata
28.02.13 Istraživanja
Qudal: City Center one je i po drugi put ocijenjen najkvalitetnijim shopping centrom u Hrvatskoj
14.02.13 Tvrtke i tržišta
Hrvatski potrošači potvrdili - Vegeta najjači brand u Hrvatskoj
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa