Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
03.05.2016. Dobit Kofole raste, a grupacija se pripremila za glavnu sezonu
Prihodi grupacije Kofola iznose 54,2 mil eura za prvo tromjesečje 2016., što znači rast od 17 % unutar ove godine. Razlozi za povećane prihode uglavnom su pridošlice u portfelju, brendovi Radenska i Rauch. Uprava tvrtke uistinu je oduševljena brendom energetskih pića Semtex, koji je nedavno doživio rebranding što se pokazalo dobrim potezom s obzirom na porast prodaje od nekoliko desetaka posto. EBITDA se također blago povećao.

„Zadovoljan sam“, komentira rezultate Jannis Samaras, glavni direktor grupacije, objašnjavajući: „Prvo nam tromjesečje nije najvažnije; proizvođačima napitaka ključna je ljetna sezona, a mi smo za nju spremni.“

Niža operativna dobit uzrokovana je padom prodaje u Poljskoj zbog usmjeravanja prema vlastitim brendiranim proizvodima. Iz dugoročne perspektive to su dobre vijesti, kao što objašnjava i Jannis Samaras: „To je ono što znamo raditi, a vjerujem da će u budućnosti biti sve važnije za zadovoljstvo kupaca i potrošača.“ A govoreći o zadovoljstvu, investitorima će biti drago čuti da će, u usporedbi s prvotnom namjerom izraženom u prospektu za javnu ponudu dionica na burzi, Kofola isplaćivati višu dividendu. Grupacija će dioničarima ukupno isplatiti 5 i pol milijuna eura.

Zajedno s novim tržištima, poput onog slovenskog, Kofola je postigla rast i zahvaljujući potražnji domaćih kupaca. Žene i muškarci u Češkoj unutar ove godine potrošili su na Kofoline proizvode 27 % više. Nadalje, takozvana direktna distribucija, s kojom je grupacija otpočela prošle godine, počinje biti sve vidljivija. Grupaciji dobro ide u Republici Češkoj, unatoč cjenovnim pritiscima konkurencije i trgovačkih lanaca, zahvaljujući između ostalog i novim proizvodima poput Rajeca za novorođenčad, Semtexu od šipka i Kofole od lubenice u polulitrenim bocama. Ne iznenađuje što i 63 UGO bara imaju mnogo koristi od kampanja za zdrav život pa su stoga povećali prodaju za 62 %.
Grupacija Kofola jedan je od vodećih proizvođača bezalkoholnih pića sa sedam proizvodnih pogona na četiri europskih tržišta. Grupacija ukupno zapošljava 2000 ljudi (ne uključujući ruski proizvodni pogon).

U portfelj proizvoda grupacije Kofola ČS spadaju tradicionalno kola piće Kofola proizvedeno po originalnom receptu, izvorska voda Rajec, sirupi Jupí, napitak od grožđa Vinea, dječji napitci Jupík, energetski napitci Semtex i druge tradicijske češke marke kao što su Chito, Top Topic, Citro Cola. Najnoviji među njima svježi su voćni i povrtni sokovi UGO.

Osim toga, Kofola licencno proizvodi i distribuira napitke RC Cola i Orangina. U veljači 2013., Kofola je postala ekskluzivni distributer marki Evian i Badoit za Republiku Češku i Slovačku, a u listopadu 2013. i službeni distributer tradicionalne izvorske ljekovite mineralne vode Vincentka za češke trgovine na malo i ugostiteljstvo. Od početka 2015. godine, Kofola je ekskluzivni distributer proizvoda Rauch za tržište Češke i Slovačke.

Iz portfelja brendova tvrtke Hoop Polska koje se prodaju na poljskom tržištu, najvažniji su sirupi Paola, Hoop kole i limunade, mineralna voda Arctic te pića za djecu Jupík. Glavne marke dopunjavaju još voćni napitci Jupí, Mr. Max te voda s okusom ili mineralna voda Grodziska.

Najnoviji dodatak grupaciji Kofola slovensko je poduzeće Radenska. Od prošle godine, portfelj tradicionalnih mineralih voda Radenska te voćnih napitaka Ora i Oaza upotpunjen je brendovima Nara, Inka i Voćko, popularnim hrvatskim brendovima pića. 2016. Radenska je postala proizvođač i distributer napitaka Pepsi, Mirinda i 7Up za hrvatsko tržište.

Povezani članci
07.11.16 Prehrambeni proizvodi
Kofola raste u Češkoj, Slovačkoj i Adria regiji 9,4 % i planira veliku ofenzivu u Poljskoj
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa