Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
14.04.2016. Banke se u digitalnoj ekonomiji moraju fokusirati na klijente i njihove potrebe
Fokus bankara treba biti na edukaciji i obrazovanju zaposlenika, a tehnologija je alat koji će im omogućiti transformaciju i ubrzati poslovne procese.
Tvrtka Adacta, vodeća regionalna kompanija iz područja implementacije poslovnih rješenja za financijske institucije, organizirala je konferenciju „Izazovi banaka u eri klijenta“ na kojoj su u fokusu bili izazovi s kojima se banke susreću u trenutku kad se centar njihovog poslovanja pomiče s proizvoda na klijenta.

Na konferenciji su sudjelovali stručnjaci iz financijskog sektora. Slaven Vukasović, konzultant i gost predavač iz revizorske kuće PwC, koji je predstavio istraživanja i iskustva te globalne trendove u financijskom sektoru i predstavio ključne zahtjeve klijenata u bankama, ali i govorio o agilnosti fintech kompanija, koje kao niša koriste najnovije trendove, ponašanje potrošača i visoke tehnologije te stvaraju nova financijska rješenja i usluge i tako konkuriraju tradicionalnim i sporim bankarskim sustavima.

Dejan Blatnik, business development manager iz Adacte koji je predstavio Adactin prodajni modul za financijski sektor te na praktičnom primjeru pokazao kako CRM rješenja mogu povećati efikasnost marketinga i prilagoditi se specifičnim zahtjevima bankarskog i financijskog sektora.

Damir Brkić, vlasnik tvrtke Brkić i partneri okupljenima je detaljnije predstavio što bankari mogu očekivati u budućnosti te kako će se morati prilagoditi promjenama koje digitalna ekonomija nosi. Istaknuo je kako će banke i bankari nužno morati sve više seliti postojeću poslovnu kulturu u digitalno okruženje te izgraditi agilni operativni model poslovanja s posebnim fokusom na klijente. Jer klijenti su ti koji već danas definiraju ključne potrošačke i poslovne trendove, što se posljedično odražava i na samo poslovanje banaka kao i kreiranja proizvoda i usluga.

„Bankarsko poslovanje se mijenja, naglasak je na sve većoj primjeni inovacija i tehnologija u svakodnevnom poslovanju, fokusiranih na želje i potrebe klijenata. No, osim strukturiranja i promjena u internim procesa poslovanja nužno je prilagoditi i temeljnu organizacijsku strukturu banaka, gdje nam vrlo skoro dolaze u fokus i neka sasvim nova zanimanja poput Data Scientists, Story Tellers, Behavioral Psychologist i sl., čiji će fokus djelovanja isključivo ovisiti o kvalitetnim podacima i tehnološkoj podlozi koju će morati imati na raspolaganju“, istaknuo je Damir Brkić.
Kako u sve dinamičnijem okružju efikasno povezati procese u marketingu, prodaji i korisničkoj podršci te istovremeno povećati zadovoljstvo korisnika i korisničko iskustvo u zahtjevnom i natjecateljski nastrojenom financijskom sektoru, okupljenima je predstavio Domagoj Piplica, voditelj CRM odjela iz Adacte, koji je govorio o tome kako banke mogu podići korisničko iskustvo na višu razinu stavljajući CRM sustav u centar svog poslovanja ,koji će omogućiti bolju povezanost prodaje i marketinga te podići korisničko iskustvo na višu razinu uz istovremeno smanjenje troškova podrške.

Milan Listeš, voditelj BI odjela iz Adacte govorio je o analitičkim rješenjima za bankarski sektor govoreći o njihovoj sve većoj važnosti i ulozi u svakodnevnom poslovanju. Govorio je kako se uz pomoć kvalitetne analitike pretvoriti iz tradicionalnog i tromog bankarskog sustava u brzi i agilni fintech, kako kvalitetno ciljati kupce, mijenjati mentalitet zaposlenika i pristup u radu s novim zahtjevima korisnika, zašto je važno razvijati analitičku kulturu i upravljanje podacima unutar poslovanja banaka i sl.

U sklopu konferencije održan je i okrugli stol na temu „Izazovi banaka u modernoj eri“ u sklopu kojeg su sudjelovali Zoran Bohaček (glavni savjetnik, HUB), Mladen Mrvelj (član uprave, HPB), Slaven Vukasović (konzultant, PwC), Damir Brkić (direktor, Brkić&partneri) i Krešimir Mlinarić (direktor Adacte). U sklopu panela raspravljalo se o izazovima s kojima se banke susreću u svom radu, ali i rješenjima i uslugama koje razvijaju tehnološke tvrtke poput Adacte. Pokušali su odgovoriti i na glavno pitanje – koji su izazovi banaka s kojima se susreću već danas u svom poslovanju a koji nas izazovi očekuju sutra, u modernoj digitalnoj eri te kakve trendove mogu očekivati u sljedećih nekoliko godina?

Mladen Mrvelj, član uprave Hrvatske poštanske banke (HPB) naglasio je kako su u bankarskom poslovanju ključni proizvodi i usluge za klijente, ali i regulatorna pravila. Sve su to pravila igre koja postoje u financijskom svijetu već duže vrijeme. No, činjenica je da su zbog razvoja tehnologije te promjene danas puno brže, jer se tehnologija puno brže razvija i napreduje. Svaka promjena je dobra i ide prema dobrom cilju. Bolja usluga, kvalitetnija koja nas manje košta.
Zoran Bohaček, glavni savjetnik Hrvatske udruge banaka (HUB) istaknuo je kako su banke zapravo najveće fintech kompanije na svijetu, no kako ih postojanje stroge regulative sputava u razvoju. Zato je važno mijenjati i prilagođavati regulatorna pravila kako bi se omogućilo bankama prilagođavanje digitalnoj ekonomiji, na čemu EU već radi: kroz cjeloviti pogled na digitalno tržište EU, kroz fragmentaciju regulative koju treba izjednačiti, kroz dodatan razvoj pravnih uvjeta za pojedine aktivnosti, kroz princip pružanja jednako kvalitetne usluge za sve te razmatranja ideje regulatornog pješčanika – kao prostora za razvoj proizvoda banaka u uvjetima bez regulacije, kako bi im se dopustilo testiranje, inovacija, istraživanje itd.

Damir Brkić, vlasnik tvrtke Brkić&partneri, naglasio je da je ključna stvar, kao i u svakom drugom poslovanju, osigurati vrijednost usluge klijetima za novac koji plate. Slaven Vukasović istaknuo je kako je tehnologija u poslovanju banaka bitna, ali da bez strukture, organizacije i ljudi ta tehnologija nema smisla.

Krešimir Mlinarić, direktor tvrtke Adacta, istaknuo je kako je činjenica da su se trendovi poslovanja u bankama već danas promijenili, da je tehnologija rasteretila on-site poslovanje banaka, što se osjetno vidi kad se dođe u neku poslovnicu te kako online i mobilno bankarstvo imaju važnu ulogu u tome. Napomenuo je kako je sigurno da budućnost donosi zanimljivu dinamiku financijskom sektoru, a može se očekivati i velika količina akvizicija fintech kompanija od strane tradicionalnih banaka. Očekuju se promjene u strukturi poslovanja bankarskih sustava i njihovoj kulturi organizacije, u ljudima i profilima radnih mjesta – što će biti dugotrajan proces, velik trošak i izazovan projekt. No, činjenica je da će budućnost neizbježno donijeti promjene, kako kroz tehnologiju, koja će omogućiti bankama da ubrzaju i olakšaju takve procese transformacija, ali isto tako i zbog promjena u ponašanju potrošača, krajnjih korisnika, koji će imati najvažniju ulogu u tim promjenama i prilagodbama, koja će ići sve brže i brže.
Sudionici okruglog stola na kraju su poručili kako se banke trebaju nastaviti boriti za klijente s ciljem pružanja što kvalitetnijih usluga. Fokus bankara treba biti na edukaciju i obrazovanju zaposlenika, a tehnologija je alat koja će im omogućiti transformacije i ubrzati poslovne procese. Ne treba se bojati budućnosti jer banke posjeduju know-how, treba im samo hrabrosti i inovativnosti, a najvažnije da se stave u cipele krajnjeg korisnika te slušaju i čim više implementiraju njihove zahtjeve.

ADACTA GRUPA
Adacta grupu danas sačinjavaju poduzeća u Zagrebu, Ljubljani i Beogradu te podružnica u Osijeku. U Grupi radi više od 350 stručnjaka koji su uspješno sudjelovali u više od 500 projekata uspostave poslovnih informacijskih sustava. Grupa godišnje ostvaruje više od 20 milijuna eura prometa, a bavi se razvojem i uvođenjem poslovnih informacijskih rješenja, poslovnim savjetovanjem te upravljanjem u uvođenju promjena u poduzećima. Surađuje s brojnim uspješnim uslužnim, trgovačkim i proizvodnim poduzećima, javnim poduzećima, osiguravajućim društvima i drugim financijskim ustanovama. Osim u regiji, Grupa ostvaruje uspjehe i na drugim svjetskim tržištima unutar EU, u Rusiji i Aziji.

Povezani članci
04.10.16 Tvrtke i tržišta
Adacta u klubu najboljih Microsoft Dynamics partnera u svijetu
11.07.16 Tvrtke i tržišta
Adacta postala LS Retail Gold Partner za 2016.
23.06.16 Zaposlenost / plaće
Adacta za osječke studente zanimljivija i od Googlea
16.06.16 Strateški savezi
Adacta i QlikView pomažu Renault Nissanu Hrvatska da donosi brže i kvalitetnije poslovne odluke
12.04.16 Osiguranja
Adactino rješenje AdInsure proglašeno jednim od najboljih rješenja za osiguravajuće kuće u Europi i široj regiji
14.03.16 Tvrtke i tržišta
Adacta uspješno završila 2015. godinu s impresivnim rastom prihoda u području BI i CRM rješenja
14.04.15 Zaposlenost / plaće
Adacta bilježi rekordne rezultate i planira daljnje širenje
04.03.14 Tvrtke i tržišta
Tvrtka Adacta bilježi godišnji rast
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa