Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
02.03.2007. Predstavljena Hrvatska udruga direktne prodaje (HUDP)
Tvrtke Amway, Avon, GNLD, Herbalife i Oriflame prve članice HUDP-a
Danas je u hotelu Sheraton održana konferencija za novinare na kojoj je javnosti po prvi put predstavljena Hrvatska udruga direktne prodaje (HUDP), čije članice su tvrtke Amway, Avon, GNLD, Herbalife i Oriflame. Udrugu su predstavile Adriana Giurissa (predsjednica HUDP-a) i Sanja Jurić (Upravitelj Kodeksa HUDP-a).

Osnivanje HUDP-a podržali su Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva i Europska organizacija udruga direktne prodaje, čiji su predstavnici, Ema Culi, pomoćnica ministra za trgovinu i unutarnje tržište i Ric Hobby, potpredsjednik FEDSA-e (Federation of European Direct Selling Association) na današnjoj konferenciji za novinare održali kratke govore.

Hrvatska udruga direktne prodaje neprofitna je organizacija kojoj je svrha povećanje svijesti o prilikama i prednostima koje ta industrija pruža diljem svijeta. Razlog osnivanja Hrvatske udruge direktne prodaje leži u činjenici da je direktna prodaja već dulje vrijeme značajan čimbenik na hrvatskome tržištu.

Cilj Udruge je olakšati integriranje i dobro funkcioniranje kompanija direktne prodaje na hrvatskom tržištu, te pružanje podrške članicama Udruge u njihovom poslovanju, kao i podrška održivome komercijalnom i zakonskom okruženju prikladnom za kompanije direktne prodaje.

Direktna prodaja danas je sve aktivniji čimbenik hrvatskoga gospodarstva. Tvrtke članice HUDP-a ostvarile su u 2006. godini ukupan prihod od prodaje veći od dvjesto milijuna kuna1 putem svojih 70.000 članova i 100 stalno zaposlenih osoba, i to u nekoliko kategorija proizvoda: kozmetika, nakit i modni dodaci, wellness i kućanstvo. Hrvatskoj udruzi direktne prodaje cilj je uskoro postati i dijelom FEDSA-e, a nazočnost gospodina Hobbya na današnjoj konferenciji ulijeva nadu da će se i taj plan uskoro ostvariti.

Najvažniji ciljevi Hrvatske udruge direktne prodaje jesu:
• promovirati svijest o direktnoj prodaji putem posebno osmišljenih aktivnosti i odnosa s javnošću;
• predstavljati interese svojih članica prema javnim institucijama;
• djelovati u smjeru pravednoga i korektnog poslovanja svojih članica na hrvatskome tržištu te
• zalagati se za zdrave oblike konkurencije u okvirima slobodnog poduzetništva, kao i osigurati da tvrtke članice posluju sukladno Pravilima direktne prodaje i u skladu s europskim zakonima glede zadovoljstva i zaštite potrošača i direktnih prodavača; pružanja lake, besplatne i neovisne procedure prigovora i reklamacija; poboljšanja javnog imidža direktne prodaje, pružajući potrošačima kvalitetne proizvode po poštenim uvjetima i odredbama.
Direktna prodaja je izravna distribucija roba i usluga potrošačima. Potrošači kupuju visokokvalitetne i poznate proizvode nakon prezentacije u svojemu domu ili putem kataloga.

Glavna prednost i razlika u odnosu na klasično kupovanje jest osoban pristup kupcu u okruženju oslobođenome od stresa, osnažen posebnim odnosom i povjerenjem izgrađenim između potrošača i tvrtke. Direktna prodaja smatra se jednom od najfleksibilnijih metoda rada jer omogućuje rad u vrijeme i na način koji su u potpunosti prilagođeni potrebama i obvezama ljudi.

Direktna prodaja prikladna je muškarcima, ženama i obiteljima u svim socijalnim skupinama društva. Priznata je u cijelome svijetu kao uvažen i cijenjen način prodaje, što potvrđuje i činjenica da u Europi postoji više od 550 tvrtki koje se bave direktnom prodajom.

U Europi postoji sedam milijuna prodavača direktne prodaje, od čega je 84% žena. Direktna prodaja u Europi zapošljava više od 35.000 ljudi, a direktno i indirektno pruža mogućnost zarade za 3,8 milijuna ljudi te ostvaruje godišnji profit viši od 12 milijardi eura2.

Tvrtke članice HUDP-a nadaju se da će im se uskoro pridružiti i ostale tvrtke koje se bave direktnom prodajom u Hrvatskoj u zajedničkim ciljevima te da će sve relevantne institucije, kao i hrvatsko društvo u cjelini, imati koristi od prisutnosti i djelovanja ove udruge.

Izvori:
1 GFI – Godišnje financijsko izvješće (FINA)
2 FEDSA - Federation of European Direct Selling Association

Povezani članci
15.05.12 Vijesti iz svijeta
Coty povukao ponudu vrijednu 10,7 mlrd dolara za kupnju Avona
11.05.12 Tvrtke i tržišta
Prihod Avona 2,6 milijardi dolara
03.05.12 Promocije
Avon obilježava 15 godina poslovanja u Hrvatskoj
19.03.12 Vijesti iz svijeta
"Pokret krumpira" širi se Grčkom
09.11.11 Seminari, konferencije
Konferencija za SUPERPRODAVAČE i one koji to žele (p)ostati
10.09.09 Trgovina na malo
Donesen pravilnik o direktnoj prodaji
14.07.09 Trgovina na malo
Prihod europskih tvrtki direktne prodaje 16 mlrd eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa