Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
02.02.2016. Pojednostavljenje poslovnog modela, digitalizacija i konsolidacija obilježit će 2016. godinu
Održana PwC-ova godišnja konferencija „Trendovi u telekomunikacijama u 2016. godini – Snaga digitalizacije“
Na šestoj po redu, konferenciji „Trendovi u telekomunikacijama u 2016. godini – Snaga digitalizacije“ koju organizira PwC Hrvatska u suradnji s poslovnim tjednikom Lider, stručnjaci PwC-a predstavili su očekivane trendove u telekomunikacijama u 2016. godini i promjene koje digitalizacija svakodnevno donosi u svim sektorima poslovanja.

Dejan Ljuština, član Uprave i partner za usluge poslovnog savjetovanja u PwC Hrvatska te lider za savjetodavne usluge u sektoru telekomunikacija i energetike u regiji jugoistočne Europe, koji je ujedno i glavni nositelj konferencije, u svojoj uvodnoj prezentaciji je predstavljajući i analizirajući nove trende istaknuo da će samo oni telekomi koji se digitaliziraju preživjeti na tržištu te da mediji više nego ikad do sada u fokus trebaju staviti svog korisnika s kojim će razviti i njegovati besprijekorne odnose pružajući im vrhunsku uslugu bilo kada, bilo gdje i na bilo kojem mediju.

„Upravo svjedočimo novoj industrijskoj revoluciji koja predstavlja kraj svemu što smo do sada poznavali i redefinira svaki djelić privatnog i poslovnog života. Brzina i pravodobno uočavanje novih trendova te sve brže donošenje odluka vezanih uz promjenu poslovnih modela, redefiniranje proizvoda i usluga te digitalizacija svih poslovnih procesa preduvjeti su daljnjeg uspješnog poslovanja na tržištu svih gospodarskih subjekata, a pogotovo telekoma. Promjena DNK kompanije i kulture, kroz bolju organizaciju i uključivanje najboljih talenata koji će na vrijeme prepoznati trendove i uvesti promjene, neophodne da bi se u ovim tržišnim uvjetima uspjelo. Potrebno je prepoznati što digitalizacija zaista znači, digitalizirati se iznutra i digitalizirati procese prema korisniku koji je u fokusu poslovanja te odustati od svih aktivnosti koje nemaju direktan kontakt s korisnikom i kreiranjem vrijednosti. Pojednostaviti, digitalizirati i konsolidirati ključni su pojmovi u godini pred nama.“ - rekao je Ljuština.

Svijet se digitalizira neviđenom brzinom; stvaraju se sve brže i veće mreže, broj terminala raste eksponencijalno, digitalizacija ulazi u sve pore života; istraživanja pokazuju da se u SAD-u i Europi 60 posto djece u dobi do dvije godine igra s mobilnim uređajima; te se stvaraju ogromne količine podataka (u 2014. je kreirano i sakupljeno više podataka nego u cijeloj povijesti čovječanstva do 2013.).

Digitalna transformacija se širi u valovima i obuhvaća sve industrije i vrijednosne lance: tako smo od 2000. do 2005. svjedočili digitalizaciji procesa (Amazon), od 2005. do 2010. digitalizaciji distribucije (booking.com), od 2010. do 2015. digitalizaciji usluga (Uber, Airbnb), a od 2015. do 2020. bit ćemo svjedoci digitalizacije proizvodnje.
Digitalizacija stvara neograničene tržišne potencijale što predstavlja ogromnu priliku za telekome, koji je nažalost ne prepoznaju dovoljno brzo jer su previše usmjereni na tradicionalna tržišta na kojima već dulje vremena ostvaruju smanjene prihode i manju profitabilnost. Tako na primjer dok su telekomi zbog svojih tradicionalnih modela poslovanja fokusirani na izgradnju infrastrukture, OTT igrači su usmjereni isključivo na stvaranje dodane vrijednosti. Međutim, postoje i pozitivni primjeri poput francuskog „freea“ koji je uspješno odgovorio i implementirao digitalizaciju u svoje poslovanje.

Da bi opstali u sve težem i konkurentnijem okruženju telekomi trebaju transformirati svoje poslovne i operative modele kao i organizacijsku kulturu u kojoj će usvajanje digitalnih sposobnosti biti preduvjet daljnjeg uspjeha.

Digitalizacija, pored iznimno snažnog utjecaja na telekom industriju, iz temelja mijenja i medije. Mediji bi se u tim novim uvjetima poslovanja trebali prvenstveno usmjeriti na razvijanje besprijekornih odnosa s korisnicima putem svih distributivnih kanala i platformi, kreiranje mobilnih sadržaja, pogotovo videa te kontinuirano redefinirati i inovirati proizvode i korisničko iskustvo.

Digitalno oglašavanje će stoga u 2016. godini postati dominantna platforma, dok bi glavni pokretači rasta elektronskog kućnog videa trebali biti OTT igrači prvenstveno s TVOD – videom na zahtjev. Digitalni streaming glazbe će preuzeti primat od digitalnog preuzimanja u 2017.

Medijsku scenu obilježavaju sljedeći trendovi: tradicionalni mediji pomalo gube bitku sa streaming uslugama; mobilni i digitalni mediji preuzimaju primat; korisnici žele usluge prilagođene njihovim potrebama i željama; programski paketi nisu uvijek percipirani kao visoka vrijednost; korisnici su spremni gledati reklame na besplatnim platformama; a prihvatljiva cijena i jednostavan pristup sadržaju pomažu u naporima smanjivanja piratstva.

Na prvom panelu svoja razmišljanja razmijenili su predsjednik Uprave HT-a Davor Tomašković, predsjednik Uprave Vipneta Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Iskona Saša Kramar, predsjednik Uprave Metroneta Željko Lukač te izvršni direktor Tele 2 Viktor Pavlinić, dok su na drugom „Digital panelu“, Julian Oehrlein, direktor Oradiana, Igor Stebernak, član Uprave Petrola, Igor Garača, izvršni direktor računovodstva u Hrvatskoj pošti i Davor Tremac, direktor Uber Hrvatska govorili o utjecajima digitalizacije na njihovo poslovanje. Predstavnici telekoma su se složili da je konkurencija dobrodošla i da ih potiče da svakog dana svojim korisnicima nude što bolje usluge i proizvode. Kao najveću prepreku pojednostavljenju procesa vide regulativu koja je zbog svoje nefleksibilnosti tradicionalne telekom stavila u podređeni položaj u odnosu na OTT igrače, što oni sad trebaju premostiti.
Neposredno prije drugog panela Mislav Slade-Šilović, viši menadžer u PwC timu za poslovno savjetovanje, održao je prezentaciju o utjecaju i značaju digitalne transformacije te kao ključne faktore uspjeha u promijenjenim tržišnim uvjetima istaknuo organizacijsku kulturu, odnos i komunikaciju prema korisniku, IT infrastrukturu koja podržava i održava digitalnu transformaciju i operativni model, odnosno organizaciju, procese i način na koji određena kompanija funkcionira svakodnevno.

„Prema rezultatima istraživanja PwC Strategy& vezanog uz digitalnu korporativnu kulturu možemo definirati dominantne karakteristike organizacija koje se uspješno bore s izazovima koje digitalizacija stavlja pred njih, a to su: orijentiranost na korisnika, usmjerenost na rezultate, suradnja, raznolikost, brzina i spretnost, inovativnost i spremnost preuzimanju rizika. U današnjem tržišnom okruženju koje je ipak lakše razumjeti mladim kompanijama i start up-ovima koje su se u njemu i stvorile nego i onima koje imaju dugogodišnju tradiciju i kojima transformacija na nove poslovne modele ipak ide malo teže i sporije jer je potrebno određeno vrijeme za prilagodbu, kompanije imaju priliku odabrati jednu od sljedeće tri uloge: biti inovator, sljedbenik ili potpuno nestati s tržišta. Dostupni podaci nas ohrabruju i pokazuju da su europske kompanije prepoznale važnost nove uloge u organizaciji – člana uprave za digitalne tehnologije, te ih njih u prosjeku 13 posto već ima.“ – zaključio je Mislav Slade Šilović

Sudionici drugog panela su razgovarali upravo o svojim iskustvima s digitalizacijom iz perspektive tek stvorenih kompanija (start up-ova), ali i tržišno etabliranih kompanija poput Hrvatske pošte i Petrola koji uspješno digitaliziraju svoje poslovanje.

Povezani članci
21.09.16 Propisi
Ivana Rapić iz društva PwC Hrvatska primila certifikat ovlaštenog istražitelja prijevara (CFE)
17.08.16 Korisne informacije
PwC započinje suradnju s Courserom
08.08.16 Financije i gospodarstvo
Suradnja banaka i FinTech poduzeća
27.07.16 Vijesti iz svijeta
PwC analiza potencijalnih ekonomskih učinaka Brexita
22.07.16 Vijesti iz svijeta
Tržišta u nastajanju potaknut će inovacije u sektoru platnog prometa
12.04.16 Financije i gospodarstvo
Financijske institucije morat će podijeliti informacije o „računima o kojima se izvješćuje“
07.03.16 Korisne informacije
PWC: Nikada veća potražnja žena za međunarodnom mobilnosti
01.03.16 Seminari, konferencije
Inovacije i uspješno upravljanje promjenama ključ su uspjeha energetskih kompanija
10.02.16 Promocije
PwC-ov tim Strategy& predstavio knjigu Strategy That Works: analiza (ne)uspjeha različitih društava
29.01.16 Strateški savezi
PwC jača svoj tim za poslovno savjetovanje
20.07.15 Osiguranja
PwC: Istraživanje o rizicima u osiguranju
10.07.15 Financije i gospodarstvo
PwC CRS Forum: Odzvonilo utajivačima poreza
16.06.15 Seminari, konferencije
Održana konferencija dvije godine u EU
02.06.15 Istraživanja
PwC Hrvatska objavljuje rezultate istraživanja o mišljenjima hrvatskih predsjednika uprava
27.05.15 Propisi
Ključ uspjeha u izbjegavanju stečaja su kvalitetno i sustavno operativno i financijsko restrukturiranje
29.04.15 Osiguranja
PwC: Cyber sigurnost postaje sve važnija
27.04.15 Seminari, konferencije
Cyber sigurnost – nova Ahilova peta kompanija
05.03.15 Karijere
Novo istraživanje PwC-a potvrđuje sve veću ulogu žena u poslovanju
06.02.15 Seminari, konferencije
Digitalizacija - ključ uspješnog poslovanja tvrtki u budućnosti
23.01.13 Vijesti iz svijeta
Poslovne čelnike muči kako povećati prihode u uvjetima sporog rasta
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa