10.12.2015.
Tek 13,3% Hrvata kupuje online – je li to dovoljno za opstanak sve većeg broja web shopova?
Budućnost bankarstva je digitalna
Božićni Barometar 2015. – Hrvati peti po potrošnji u Europi i svijetu
|
Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj, prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati će biti 5.na ljestvici potrošačkih zemalja. Hrvati će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, na stvari potrebne za Božić dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja. Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te - alkohol. Upitani hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu, čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.
Kako je istraživanje provedeno
Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum Grupe u 21 zemalja diljem Europe i zemlje Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke. U anketi je sudjelovalo 14.205 kućanstava. Ispitanici su osobe dobi između 21 i 65 godina, od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih 21 zemalja iznosi od 805 do 10-350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima, 3,2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novaca te koliko šopinga
obavljaju online. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje. Svi ispitanici u anketi su sudjelovali anonimno.
|
Budućnost bankarstva je digitalna
Od kada doživljavamo smartphone „boom“, nastaje i povećana potreba za digitalnim aplikacijama. Smartphone telefoni donose revoluciju u svakodnevnom životu, te se zbog toga pretpostavlja da će godišnja prodaja smartphonea dosegnuti više od 1 milijardu u 2017. godini. Također, očekuje se da će se broj korisnika koji koriste smartphone za potrebe privatnog bankarstva, udvostručiti s 590 milijuna na više od 1 milijardu korisnika diljem svijeta do kraja 2017. godine. Preseljenjem korisnika na mobilne platforme, bankarski sektor doživljava velike preokrete. Tradicionalne banke zbog toga sve više zaostaju za inovativnim i sve bržim mobilnim rješenjima.
O Ferratum grupi
Ferratum Bank Ltd, pionir financijske tehnologije i mobilni zajmodavac, licencirana je kreditna institucija s bankarskom licencom na Malti i sjedištem u finskom Helsinkiju. Do 30.rujna 2015.godine grupa je imala 1,2 milijuna aktivnih klijenata, kojima je u prošlosti odobren jedan ili više kredita. Sa svojih 500 zaposlenika, Ferratum grupa posluje u 22 zemlje diljem Europe, Sjeverne Amerike i regije APAC, dok je u 2014. godini uprihodila gotovo 70,5 milijuna eura s dobiti od 10,6 milijuna eura. Ferratum banka posjeduje bankovnu licencu EU-a, koja joj pruža pristup novim vanjskim bankarskim „scoring“ bazama podataka, omogućujući time poslovanju da se proširi na više zemalja sa strogim regulatornim zahtjevima za podizanje zajmova. Dugogodišnji knowhow u području mobilnog bankarstva osigurao joj je vodstvo u davanju mobilnih potrošačkih mikrokredita do 1000 i 4.000 eura te business kredita do 50.000 eura. Sljedeći korak u razvoju Grupe pokretanje je paneuropske Mobilne banke s međunarodno fleksibilnom kombinacijom klasičnih bankarskih usluga i otvorenog ustrojstva širokog raspona mobilnih rješenja. Diljem svijeta korisnicima će i dalje nuditi brze, diskretne i lako dostupne zajmove putem interneta ili mobilnih uređaja, u samo nekoliko minuta.
|
|
|
|