Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Izvoz
26.10.2015. Hrvatski izvoznici slabo koriste digitalni marketing
Čak 46 posto ispitanih web stranica domaćih izvoznika ne sadrži temeljne alate nužne za mjerenje marketinške učinkovitosti i uglavnom su nekonkurentne u odnosu na web stranice globalnih konkurenata, objavila je konzultanstka tvrtka Logit

Korporativne web stranice hrvatskih B2B izvoznika jedva zadovoljavaju osnovne informativne potrebe kupaca, a čak 46 % njih ne sadrži temeljne alate koji su nužni za mjerenje marketinške učinkovitosti u doba digitalnog poslovanja, objavio je Logit, konzultantska tvrtka za digitalni marketing.

Do takvih rezlutata Logit je došao na temelju istraživanja marketinške učinkovitosti web stranica hrvatskih izvoznika koje je uključilo 189 domaćih tvrtki koje pružaju proizvode, usluge i/ili rješenja drugim tvrtkama na domaćem i na inozemnom tržištu.

Logit je među ostalim utvrdio da iako korporativne stranice mnogih domaćih tvrtki djeluju moderno, uglavnom nisu konkurentne u odnosu na web stranice njihovih globalnih konkurenata.

Kao razlog se navodi činjenica da su stranice hrvatskih izvoznika uglavnom prešture te ne koriste prodajno utjecajne sadržaje (studije slučaja, mogućnost korištenja newslettera), niti moderne alate mjerenja učinkovitosti poput Google Analyticsa, koji predstavljaju temelj za donošenje profitabilnih odluka o marketinškim aktivnostima.

"Direktori domaćih izvoznih tvrtki vrlo često nisu ni svjesni ovog problema što je posebno problematično ako se uzme u obzir činjenica kako kod velike većine B2B kupaca (prema nekim istraživanjima čak 89 %) na odluke o kupnji utječu informacije koje su pronašli na internetu", priopćio je Logit koji je u svom istraživanju koristio 15 smjernica koje su ispitivale postoje li ili ne temeljni sadržaji na web stranicama tvrtki koje su bile uključene u istraživanje, poput osnovnih kontakt informacija, informacija o proizvodima, uslugama i/ili rješenjima ili pak dio stranice koji se odnosi na listu dosadašnjih klijenata ili često postavljana pitanja (FAQ).

Prilikom analize stranica simulirano je uobičajeno ponašanje poslovnog korisnika interneta, odnosno određeni sadržaj smatran je nepostojećim ako ga nije bilo moguće pronaći na uobičajenim mjestima u smislenoj količini vremena, a kod 14 od 15 smjernica utvrđeno je postoje nedostaci implementacije na istraženim web stranicama.

Među manje blistave rezultate istraživanja, uz već spomenuti nedostatak alata za mjerenje učinkovitosti, svakako spada i podatak kako 49,7 % tvrtki na svom webu nema web obrazac za zaprimanje upita od kupaca, čime si tvrtke ograničavaju mogućnost otkrivanja s kojih strana dobivaju upite, a što je još važnije, zanemaruju potrebe svojih kupaca jer im ne omogućuju komunikaciju putem preferiranog kanala.
Situacija je još gora s email newsletterom kojeg ne koristi gotovo 88 % ispitanih tvrtki, a porazan je i podatak kako gotovo pola domaćih izvoznih tvrtki ne vidi korist od referentnih lista, odnosno popisa kupaca s kojima su surađivale, kaže se u priopćenju.

Čak 95,2 % web stranica nema svjedočanstva zadovoljnih korisnika, sadržaj koji dokazano utječe na odluku o kupnji, a preko 90 % njih nema studije slučaja, specifičan sadržaj koji potencijalne kupce educira o tome kako je tvrtka implementacijom nekog svog proizvoda ili usluge riješila konkretan problem konkretnog kupca. (banka.hr)

Povezani članci
13.05.16 Osnove marketinga
Digitalni marketing ključ je ostvarenja potencijala hrvatskih tvrtki
01.03.16 Izvoz
Marić: glavna odgovornost na prihodovnoj strani proračuna
17.01.13 Vijesti
HGK povezala TESCO i hrvatske tvrtke
11.01.12 Sajmovi i izložbe
Beograd: B2B susreti za unaprjeđenje turističke ponude
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa