22.06.2015.
Stručni tematski skup: LOKALNI I REGIONALNI SAJMOVI U FUNKCIJI RAZVOJA GOSPODARSTVA
Mjesto održavanja: Zagreb, Velika dvorana Hrvatske gospodarske komore, Rooseveltov trg 2
Datum održavanja: 30. rujna 2015. (od 09,00 do 15,30 sati)
Organizatori: HGK + SUVREMENA TRGOVINA
|
Zašto SAJMOVI
Hrvatska je nažalost izgubila svoju sajamsku poziciju na međunarodnim tržištima ili je ona bitno smanjena. Praksa pokazuje da nam treba strategija sajmovanja, kako na domaćem tržištu, tako i prilikom izlaska naših gospodarskih subjekata na strana tržišta u funkciji izvoza.
Da li je razvoj regionalnih sajmova odgovor na gospodarsku krizu i put prema svjetskim tržištima? Zašto su sajmovi uopće potrebni gospodarstvu? Mogu li sajamske organizacije poticati novu proizvodnju i stvaranje dodane vrijednosti? To su samo neka od pitanja koja postavljamo pred Vladu, komore, resorna ministarstva i gospodarske subjekte.
Republika Hrvatska danas je nedvojbeno pred operacionalizacijom nove, cjelovite strategije gospodarskoga razvoja, utemeljene na tržišnim načelima, što znači i temeljito usklađivanje različitih interesa, osobito na razini pojedinih gospodarskih djelatnosti pri čemu gradovi i sajmovi imaju veliko značenje.
|
Evo i nekih naznaka tematskog okvira:
|
- Zašto se širi broj sajmova i povećava broj izlagača unatoč novim oblicima poslovna komunikacije?
- Analiza događanja na svjetskoj poslovnoj pozornici jasno pokazuje izuzetan uzlet sajamskog poslovanja – kroz broj sajamskih priredbi i povećani broj izlagača. Kakvo je stanje u nas?
- Želimo upozoriti na tri temeljne funkcije sajmova koje se ne bi smjele zapostaviti: poslovna funkcija; makroekonomska funkcija; socijalna funkcija
- Analize pokazuju da za mnoge tvrtke u razvijenim zemljama sajmovi još uvijek predstavljaju središte komunikacijskih i marketinških aktivnosti, osobito u B2B komunikaciji. Prednost prema istraživanjima imaju samo vlastite web stranice pojedinih tvrtki.
- Iznijet će se najbolja iskustva u organiziranju domaćih sajmova, a kroz panel i iskustva nastupa naših gospodarstvenika na inozemnim sajmovima.
|
Konferencija će imati dva panela:
- Iskustva domaćih i stranih sajamskih organizacija
- Iskustva domaćih proizvodnih tvrtki o nastupima na domaćim i inozemnim sajmovima
|
CILJNA SKUPINA: organizatori regionalnih sajamskih priredbi u Hrvatskoj, tvrtke koje redovito nastupaju na domaćim i inozemnim sajmovima (samostalno ili u organizaciji HGK, HOK ili drugih organizatora), izvoznici (pretežito MSP)
|
09,00 – 09,30
Registracija sudionika
09,30 – 10,00
Pozdravi pokrovitelja i domaćina
|
10,00 – 10,15
Uvodne napomene: Ante Gavranović - Zašto su nastupi na sajmovima (još uvijek) potrebni
|
10,15 – 10,35
HRVATSKA TREBA STRATEGIJU SAJMOVANJA. RAZVOJ REGIONALNIH SAJMOVA KAO ODGOVOR NA GOSPODARSKU KRIZU? - Marija Kulaš, načelnica Sektora za trgovinu i tržište, Ministarstvo gospodarstva, Uprava za trgovinu i unutarnje tržište
10,35 – 10,55
ZAŠTO SU SAJMOVI POTREBNI GOSPODARSTVU? - Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije
10,55 – 11,15
ISKUSTVA HGK U ORGANIZACIJI I POTPORI NASTUPIMA NA SAJMOVIMA - Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK
|
11,40 – 12,20
GOSPODARSKO ZNAČENJE I VAŽNOST SAJMOVA
• odnos sajam - grad
• odnos sajam - gospodarstvo
- Iskustva sajmova Stuttgart i Nuernberg, Davor Okičić, Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora
- Iskustva Sajma u Grazu, Slavko Begić, Hrvatsko-austrijska trgovinska komora
- Iskustva Jadranskog sajma u Budvi, doc.dr. Rajko Bujković, direktor
|
12,30 – 13,30 PRVI PANEL
BEST PRACTICE - ISKUSTVA SAJAMSKIH ORGANIZACIJA
|
Virovitica - Igor Andrović, direktor, Viroexpo
Bjelovar-Gudovac - Davorin Posavac, direktor, Bjelovarski sajam
Zagreb - dr.sc. Dina Tomšić, Zagrebački holding, predsjednica Izvršnog odbora Zagreb Auto Show
Split - Sanja Vuković Veić, direktorica, Sajam Split
Celje - Robert Otorepec, potpredsjednik Upravnog odbora, Celjski sajam
Gospodarski forum Krapina - Ivica Cerovečki, većinski vlasnik Kotke
|
13,30 – 14,30 DRUGI PANEL
BEST PRACTICE – iskustva domaćih proizvodnih tvrtki o nastupima na domaćim i inozemnim sajmovima
|
Renata Godek, direktorica Marketinga i informiranja, Končar
HOK - Roman Krunić, Roto Kruna
Podravka - predstavnik
proizvođači namještaja - Marijan Kavran, direktor Hrvatskog drvnog klastera
sokovi - Pavle Švaić, direktor, Agroposta
vinari - Ivan Dropuljić, Vinoteka Dropi
|
14,30 – 14,40
ZAKLJUČNA RIJEČ
14,40 – 15,30
DOMJENAK
|
Rezervirajte svoje vrijeme :: Ulaz je slobodan
|
|
|
|