Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
26.06.2015. Treba li kupiti dionice Facebooka i Twittera?
Posljednjih nekoliko godina uz dionice Applea, među malim investitorima najviše se priča o dionicama Facebooka i Twittera. Dionica Facebooka je zaista zadnjih godina rasla mnogo više od prosjeka, no za razliku od Applea, rast cijene ne temelji se na prihodima i profitu koji se ostvaruje danas, nego na očekivanim rezultatima u budućnosti.
Iako odnos cijene dionice i dobiti po dionici nije jedini pokazatelj kojeg je potrebno uzeti u obzir pri odlučivanju o kupnji dionice, jedan je od najvažnijih. Kod promatranih kompanija pokazuje da su s obzirom na trenutnu dobit koju ostvaruju, dionice Facebooka i Twittera višestruko puta skuplje od dionica Applea, McDonaldsa i Coca-Cole.

Trenutna visoka cijena dionica temelji se na očekivanoj visokoj dobiti u budućnosti, koja može ali i ne mora biti ostvarena. Facebook i Twitter posluju u iznimno dinamičnoj industriji u kojoj se svakog trenutka može pojaviti konkurencija koja će zavladati tržištem, te se trendovi ponašanja korisnika i oglašivača mogu preko noći promijeniti kao što je bio slučaj s masovnim početkom korištenja Interneta putem smartphonea.

S druge strane, kompanije kao što su McDonalds i Coca-Cola profit ostvaruju sada, te je dioničarima redovito isplaćuju što dugoročno pogoduje stabilnom rastu cijene dionica. Osim toga, ove kompanije posluju u puno stabilnijem okruženju, u kojem su potrebna desetljeća da se ponašanje kupaca promijeni što je više nego dovoljno vremena za prilagodbu ukoliko bude potrebna.

Analitičari Admiral Marketsa smatraju da je i dalje moguć iznadprosječno visok rast cijena dionica Facebooka i Twittera ali s obzirom na rizik koji dolazi s ulaganjem u takve dionice, u njih ne bi trebalo uložiti sav novac namijenjen ulaganju u dionice nego samo manji dio.

Ostatak bi trebao biti ravnomjerno raspoređen u desetak ili više stabilnih kompanija u što više različitih djelatnosti. Takvom diverzifikacijom značajno se smanjuje rizik velikog pada u slučaju loših odluka pojedine kompanije i promjene trendova u pojedinim djelatnostima.

Povezani članci
27.04.16 Tvrtke i tržišta
Prihodi Facebooka skočili više od 50 posto, dobit utrostručena
22.02.16 Istraživanja
Glavni trendovi na društvenim mrežama u 2016.
16.01.15 Financije i gospodarstvo
Facebook pokrenuo novu aplikaciju za kompanije
21.08.13 Vijesti iz svijeta
Facebook pokreće projekt za dostupniji Internet
22.05.12 Brandovi
Apple potvrdio poziciju najvrednije robne marke
10.04.12 Vijesti iz svijeta
Facebook za milijardu eura kupio Instagram
13.03.12 Vijesti iz svijeta
Yahoo tuži Facebook zbog kršenja 10 patenata
23.12.11 Vijesti iz svijeta
Hoće li Facebook izbjeći sudbinu Groupona i Zynge?
14.12.11 Vijesti iz svijeta
Facebookov IPO stvorit će preko 1000 novih milijunaša
28.10.11 Promocije
Na Facebooku premijerno emitiran novi spot PIK-a Vrbovec
08.09.11 Vijesti iz svijeta
Polugodišnja dobit Facebooka 500 milijuna dolara
29.08.11 Vijesti iz svijeta
Facebook ove godine namjerava kupiti 20 tvrtki
31.12.10 Vijesti iz svijeta
Facebook nadmašio Google
17.09.09 Vijesti iz svijeta
Vrijednost Twittera ide prema milijardu dolara
05.03.08 Tvrtke i tržišta
Facebook pregovara s izdavačkim kućama o usluzi besplatne glazbe
26.11.07 Korisne informacije
Web oglašavanje pod pojačanim nadzorom EU
16.11.07 Brandovi
Microsoft želi biti među vodećima u internet oglašavanju
25.10.07 Tvrtke i tržišta
Microsoft procijenio Facebook na 15 milijardi dolara
25.09.07 Vijesti iz svijeta
Microsoft u pregovorima za kupnju udjela u Facebook-u
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa