Potrošači
Seniko studio
Vijesti
22.05.2015. RBA: u travnju poboljšanje indeksa pouzdanja potrošača
Sva tri kompozitna indeksa percepcije potrošača, prema rezultatima mjesečnog anketiranja koje je objavila Hrvatska narodna banka (HNB), u travnju su zabilježila poboljšanje u odnosu na ožujak.

Naime, sva tri indeksa i inače se nalaze u negativnom teritoriju, no u travnju su zabilježili smanjenje negativnih vrijednosti u odnosu ožujak, a analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) ocjenjuju da veće vrijednosti indeksa u odnosu na prethodno razdoblje upućuju na porast optimizma.

No, ističu, "unatoč rastu sva tri pokazatelja, oni se i dalje nalaze u izrazito negativnom teritoriju odražavajući i dalje visoku razinu potrošačkog pesimizma uslijed izostanka oporavka realnog gospodarskog sektora".

Kompozitni indeks očekivanja potrošača (IOP), koji odražava očekivanja potrošača za idućih 12 mjeseci po pitanju financijske situacije u kućanstvu te ukupne ekonomske situacije u Hrvatskoj, zabilježio je u travnju mjesečni rast za 0,7 indeksna boda pa je tako s minus 10,2, koliko je iznosio u ožujku, travanj završio na minus 9,5. U odnosu na isti mjesec prošle godine, pak, porastao je za 16,5 indeksnih bodova.

"Međutim, unatoč poboljšanju i na mjesečnoj i na godišnjoj razini spomenuti pokazatelj i dalje nosi negativne vrijednosti, odražavajući posljedice dugogodišnje recesije i izrazito nepovoljnih kretanja na tržištu rada", kažu iz RBA.

Istovremeno, kompozitni indeks pouzdanja potrošača (IPP), koji uz komponente IOP indeksa u sebi sadrži i dodatnu procjenu kretanja broja nezaposlenih u narednih 12 mjeseci te procjenu mogućnosti osobne štednje, porastao je s razine od minus 23,7 u ožujku na minus 22,0 u travnju. Tako je zabilježen rast za 1,7 indeksnih bodova na mjesečnoj razini, dok je na godišnjoj razini zabilježen rast za 14 indeksnih bodova.

Pozitivan doprinos mjesečnom rastu ovog indeksa, kažu analitičari RBA, došao je prvenstveno od rasta očekivanja o mogućnosti osobne štednje, čiji se indeks na mjesečnoj razini povećao za 3,7 indeksna boda.

U travnju je zabilježen i mjesečni rast kompozitnog indeksa raspoloženja potrošača (IRP), koji pokazuje rezultate anketnog ispitivanja na tri razine, i to ocjenu financijske situacije kućanstva i ocjenu ukupne ekonomske situacije u Hrvatskoj u posljednjih 12 mjeseci te stav o trenutnoj mogućnosti ulaganja u kupnju trajnih dobara za kućanstvo.

IRP indeks je porastao s minus 36,1 u ožujku na minus 32,5 u travnju, dok je na godišnjoj razini povećan za 15 indeksnih bodova. Pozitivan doprinos mjesečnom rastu ovog indeksa došao je od pozitivne percepcije ekonomske situacije tijekom posljednjih 12 mjeseci, kao i bolje ocjene trenutnih mogućnosti ulaganja u kupnju trajnih dobara za kućanstvo, navode iz RBA. (H)

Povezani članci
21.07.15 Vijesti
Rast povjerenja hrvatskih potrošača u trgovinu putem interneta
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa