Trgovina
Seniko studio
Trgovina na veliko
28.06.2006. (Ljubica Gatarić) I pivari odlaze s Mundiala
Utjecaj sportskih natjecanja na domaću ekonomiju još neistražen, a prvi dojmovi kažu da se ulog nije isplatio

U odsutnosti većih međunarodnih sportskih natjecanja na domaćem terenu, ni jedan hrvatski ekonomist nije ni pokušao izračunati kako sportske manifestacije utječu na domaću ekonomiju. Dok je postojala šansa za pobjedu, optimistično su se zbrajali dobici, vidljivi kroz boce ispijena piva i prodane karte, a nevidljivi kroz pozitivni marketing i pobjedničku prizmu.
Danas se više spominju minusi, pa tako kafići iz kojih strše veliki plazma-televizori zjape prazni, nema gužve ni u turističkim uredima ni u zračnom prostoru.

Kratkotrajna euforija

- Sigurno je da se uza Svjetsko prvenstvo obrne mnogo novca, ali teško je reći koliko - komentira ravnateljica Ekonomskoga instituta Sandra Švaljek koja spominje da su na domaćem terenu očiti dobitnici bili pivari i ugostitelji, kladionice te televizija i drugi medijski gutači reklama. Svima njima uspon je trajao desetak dana, a Ante Mihić, predsjednik udruženja ugostitelja HOK-a, kaže da su nakon desetodnevne euforije koja je vladala u zemlji, prazni stolovi i šankovi kafića još jedan dokaz koliko je ugostiteljstvo "mekana i nježna gospodarska djelatnost". Neprestano ste zbog konkurencije prisiljeni na investicije, a potrošačke prilike nisu sjajne kaže Ante Mihić koji ne vjeruje da se kupnja plazma televizora previše isplatila.

Ni pedantni Nijemci nisu sigurni jesu li s prvenstvnom na dobitku ili financijski gube usprkos tome što su punih mjesec dana središte svijeta. Procjene se kreću od toga da je organiziranje nogometnog spektakla bio nepotreban trošak za ekonomiju koja je bila u višegodišnjoj krizi i stagnaciji do onih optimističnih da će nogometna lopta donijeti nov zaokret nabolje. Organizacija prvenstva stajala je pet milijardi eura, a optimisti vjeruju da će im se u ovih mjesec dana vratiti i do 25 milijardi eura.

Rekord nepotučen

Poneseni medijskom euforijom i Nijemci su, kažu, prestali mjerkati svaki cent i postali su rastrošniji, a čim potrošnja raste, veće su i prilike za zaradu. Istina, Hrvate ne treba mnogo gurati da posegnu duboko u džep, ili u minus, a u udruženju pivarske industrije kažu da usprkos ispadanju Hrvatske očekuju povećanje prodaje piva 10 posto prema istom razdoblju prošle godine. S obzirom na brojne reklame, pivari su se nadali da će potući rekord iz 1998. godine kada su navijači svjetsku broncu proslavili s pet milijuna boca više, što je bilo 15 posto više od uobičajenog.

Dvadesetak tisuća hrvatskih navijača, koji su zbog srčanosti i kulture navijanja, zaradili epitet moralnih pobjednika, svoju su strast i ljubav skupo platili. Procjenjuje se da su uz dva milijuna eura, koliko su ih stajale ulaznice, potrošili još desetak milijuna eura za put, smještaj i navijačke rekvizite, koji će, nadaju se sportski menadžeri, ponovno postati vrući 2012. godine, dobije li Hrvatska priliku da bude centar europskoga nogometa

Izvor: vecernji.net

Povezani članci
04.08.15 Financije i gospodarstvo
Konsolidirana dobit pivara lani gotovo 300 milijuna kuna
09.02.12 Vijesti iz svijeta
Svjetsko tržište piva u 2011. poraslo za 2,7 posto
18.02.09 Tvrtke i tržišta
Heineken i Carlsberg najavili rezanje troškova
31.03.08 Vijesti iz regije
Sarajevska pivovara najbolja po profitu među bh. pivovarama
19.11.07 Tvrtke i tržišta
BIP: Trećina radnika napušta firmu
17.01.07 Prehrambeni proizvodi
Njemačka: Svjetsko prvenstvo povećalo potrošnju piva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa