Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
RSS
Međunarodno poslovanje
Trgovina
Robe
Edukacija
Potrošači
O marketingu
Info
Naslovnica
Naslovnica
>>
O marketingu
>>
Istraživanja
Petak, 29.03.2024
O marketingu
Osnove marketinga
Brandovi
Istraživanja
Odnosi s javnošću
Seniko studio
Kontakt
Oglašavanje
Časopis
O nama
Impressum
Istraživanja
28.04.2015.
AHK: 81 % tvrtki ponovno bi investiralo u Hrvatsku
Gospodarsko istraživanje Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore
Adamovich i Fogec
Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora objavila je rezultate svojeg godišnjeg gospodarskog istraživanja koje provodi među svojim tvrtkama članicama od kojih je više od 65 % s njemačkim kapitalom. Isto istraživanje također se provodilo u 16 država Srednje i Istočne Europe.
Sveopći dojam istraživanja pozitivniji je od onog proteklih godina. Među glavnim zaključcima istraživanja valja istaknuti da se značajno smanjio broj tvrtki (16,4 %) koje razvoj gospodarske situacije u Hrvatskoj u 2015. godini ocjenjuju lošijom nego prošle godine.
Pored toga 44 % ispitanih tvrtki ocjenjuje svoju vlastitu poslovnu situaciju značajno boljom nego što ocjenjuju opću gospodarsku situaciju u Hrvatskoj koju je njih 84,5 % ocijenilo lošom. Time je Hrvatska ujedno zauzela posljednje mjesto u kategoriji ocjenjivanja gospodarske situacije u državi među državama Srednje i Istočne Europe.
No, pozitivan razvoj vidljiv je u kategoriji „Izgledi hrvatskog gospodarstva u odnosu na prošlu godinu“ gdje je čak 66,4 % sudionika mišljenja da su izgledi zadovoljavajući dok njih 17,2 % smatra da su opći izgledi za Hrvatsku u 2015. godinu dobri.
Gotovo polovica tvrtki (48,3 %) očekuje poboljšanje poslovne situacije te samo njih 5,2 % polazi od toga da će se njihova poslovna situacija pogoršati u ovoj godini. Tu činjenicu potvrđuju i očekivana povećanja prihoda koju očekuje više od polovica tvrtki.
Već tradicionalno sudionici istraživanja među glavne prednosti Hrvatske kao poslovne destinacije istaknuli su akademsko obrazovanje, kvalifikaciju zaposlenika te članstvo u Europskoj uniji. S druge strane gospodarstvenici kao najveći izvor nezadovoljstva vide u poreznom opterećenju, predvidljivosti gospodarske politike te javnoj upravi.
Na pitanje bi li se opet odlučili za Hrvatsku kao destinaciju 81,4 % sudionika istraživanja odgovorila je potvrdno. U usporedbi s državama Srednje i Istočne Europe prema atraktivnosti destinacije za ulaganje Hrvatska se nalazi na osmom mjestu. Najatraktivnije države za ulaganje ispred Hrvatske su Poljska, Češka, Estonija, Slovačka, Slovenija, Latvija i Litva.
Rezultate aktualnog gospodarskog istraživanja predsjednik uprave Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Nicolas Baron Adamovich komentirao je na sljedeći način: „Njemačka je 3. najveći ulagač u Hrvatsku s ukupno 2,5 milijardi eura izravnih ulaganja od 1993. godine.
Gospodarsko istraživanje koje Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora provodi među svojim tvrtkama članicama od kojih je gotovo 2/3 tvrtki s njemačkim kapitalom daje nam uvid kakva je stvarna poslovna situacija tih tvrtki, s kojim se preprekama i problemima susreću u svakodnevnom poslovanju.
Njihova iskustva mogu biti samo poruka nadležnim institucijama koje već duže vrijeme ulažu napore kako privući nove investicije. Predvidljivost gospodarske politike kao i porezna opterećenja te sustav birokracije i javne uprave već nekoliko godina ističu se kao glavne prepreke značajnijim novim investicijama.
Nekih manjih pomaka prema pozitivnijem razvoju ima, no sve dok ne dođe do značajnijeg poboljšanja u pogledu navedenih prepreka ne može se očekivati značajniji investicijski zamah“.
Pored predsjednika uprave Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Nicolasa Barona Adamovicha iskustva, dojmove te primjere iz prakse također je predstavio i CEO Siemens Hrvatske koji je ujedno i član uprave Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Mladen Fogec.
Povezani članci
19.04.16
Istraživanja
Porast optimizma kod članica Njemačko-hrvatske komore
31.10.13
Vijesti
Održana svečana proslava 10. obljetnice djelovanja Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore
22.02.13
Korisne informacije
Dino Dogan: Hrvatska kao destinacija za ulaganje
09.01.13
Karijere
Gunther Neubert novi direktor Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore
15.04.11
Financije i gospodarstvo
Gospodarsko istraživanje: Naznake rastućeg optimizma
18.11.10
Financije i gospodarstvo
Bruederle: Njemačka želi intenzivirati gospodarske odnose s Hrvatskom
17.09.10
Financije i gospodarstvo
Njemačka poduzeća predložila 15 projekata za Hrvatsku
27.08.10
Vijesti iz svijeta
Njemačka vapi za kvalificiranim stranim radnicima
26.08.10
Financije i gospodarstvo
Njemački uzlet će do kraja 2010. pomoći i Hrvatskoj
16.06.10
Vijesti
Popijač: Hrvatska je predstavljena kao povoljna ulagačka destinacija
09.06.10
Financije i gospodarstvo
Njemačko-hrvatski gospodarski forum 15. i 16. lipnja u Zagrebu
07.05.10
Strateški savezi
Njemačko-hrvatska komora: Vidi se svjetlo na kraju tunela
10.03.10
Uvoz
Njemačka donijela novu strategiju za izvoz prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda
27.11.08
Strateški savezi
Održana skupština Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore
26.11.08
Financije i gospodarstvo
Energetika i turizam prilika za njemačke investitore
Međunarodno poslovanje
|
Trgovina
|
Potrošači
|
Edukacija
|
Robe
|
O marketingu
|
Info
Opći uvjeti korištenja
|
O nama
|
Impressum
Copyright(c) 2006, Sva prava pridržana.
Design by:
Stedas
Geared by:
Corvus CMS
Tražilica
Upiši pojam
Newsletter
Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!
E-mail:
Anketa
Hoće li 2016. godina napokon biti bolja?
1. Svakako će biti bolja!
2. Ne očekujem veće pozitivne pomake.
3. Ne vjerujem da će biti bolja.