14.04.2015.
HGK: digitalna inicijativa EU-a važna i za hrvatsko poduzetništvo
Pilot projekt EU digitalne inicijative predviđen je u sektorima turizma, poljoprivrede i prehrambene industrije, graditeljstva, tekstilne i auto industrije, područjima u kojima se koriste nove napredne digitalne tehnologije, a cilj je potaknuti malo i srednje poduzetništvo na korištenje tih tehnologija.
Istaknuto je to uz ostalo u utorak u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) na predstavljanju digitalne inicijative Europske komisije "EU Konferencija: Poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva kroz digitalne transformacije", što su zajednički organizirali Europska komisija, Ernst&Young i HGK.
Napominjući kako ta EU inicijativa može poslužiti kao poluga za povećanje ponude poslova u zemljama članicama i europskim regijama, direktorica HGK-ovog Sektora za turizam Leila Krešić-Jurić istaknula je i da je vrlo važno da se u turizmu, kao najbrže rastućoj grani gospodarstva, prate najnoviji trendovi.
"Jedan od novih trendova je i projekt EU-a TourismLink, koji je usmjeren na poboljšanje konkurentnosti u sektoru turizma kroz bolje umrežavanje turističkih djelatnosti, primjenjuje se diljem Europe i time omogućuje bolju međusobnu povezanost turističkih usluga", kazala je Krešić-Jurić dodajući da je HGK u tom projektu bila član savjetodavnog odbora te da je cilj da se u njega uključe putničke agencije i touroperatori, hoteli, restorani, muzeji i svi ostali ponuditelji usluga u turizmu.
Na skupu je rečeno i da je EK u siječnju 2014. pokrenula diseminaciju rezultata EU inicijative o primjeni digitalnih alata za poticanje razvoja malih i srednjih tvrtki, a HGK je domaćin diseminacije rezultata ove EU inicijative u Hrvatskoj.
Europska komisija razvila je niz pilot projekata u šest sektora, od kojih se ova platforma pokazala najuspješnijom u području turizma, poljoprivredi te tekstilnoj i modnoj industriji, djelomično u autoindustriji i graditeljstvu, dok je bila neuspješna u području logistike i transporta.
Kako je hrvatska ekonomija u visokom postotku vezana za turizam, odabrano je to područje gospodarstva za provedbu projekta. Primjerice, u području turizma bi se, umjesto da svaki hotel, muzej ili turistička agencija razvija vlastitu mrežnu stranicu, iskoristila zajednička platforma za cijelu turističku industriju te bi se time integrirao cijeli proces.
Projekt TourismLink je predvidio 10 milijuna eura financiranja putem CIP programa, a obuhvaća 20 tisuća tvrtki malog i srednjeg poduzetništva. (H)
|
|
|
|