Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
09.02.2015. Bosch: ideje zaposlenika štede 395 milijuna eura
Sustav prijedloga zaposlenika aktivan već 90 godina
Bosch: ideje zaposlenika štede 395 milijuna eura
Od „knjige prijedloga” do globalnog upravljanja idejama

  •  Osnivač tvrtke Robert Bosch uveo je knjigu prijedloga 1924.
  •  Christoph Kübel, Boschev direktor industrijskih odnosa: „Ideje zaposlenika poboljšavaju našu inovativnu snagu”
Stuttgart – Već 90 godina Bosch sustavno profitira od kreativnosti i inovativnog duha svojih zaposlenika. Tvrtka je u posljednjih deset godina samo u Njemačkoj uštedjela oko 395 milijuna eura zahvaljujući prijedlozima njezinih zaposlenika za poboljšanje.

Globalni dobavljač tehnologije i usluga prošle je godine na lokacijama diljem Njemačke isplatio 7,7 milijuna eura svojim zaposlenicima kao nagradu za njihove ideje s kojima je Bosch uštedio oko 33 milijuna eura.

Svoje prijedloge predalo je oko 21,900 zaposlenika, što predstavlja porast od 2,4 posto u odnosu na prethodnu godinu. U jesen 1924. Robert Bosch najavio je uvođenje knjige s prijedlozima za tvrtku.

Time je položio kamen temeljac današnjeg globalnog programa upravljanja idejama. Njegov je cilj bilo „usavršavanje radnih procesa i poboljšanje proizvoda ili smanjenje troškova proizvodnje i upravljanja proizvodima.” Bosch je nedavno primio njemačku nagradu za ideje DeutscherIdeenPreis 2014. za najbolje upravljanje idejama u kategoriji dobavljača dijelova za motorna vozila.

„Kreativnost naših zaposlenika predstavlja gorivo za našu inovativnu snagu”, izjavio je povodom obljetnice Christoph Kübel, član uprave i direktor industrijskih odnosa u društvu Robert Bosch GmbH.

„Iskustvo, kreativnost i proaktivno razmišljanje jačaju našu konkurentnost i vode do boljih proizvoda. Male ideje izvan opsega svakodnevnih zadataka često omogućuju velika poboljšanja”, naglasio je Kübel. On smatra da su takve ideje također proizvod radne kulture koja cijeni kulturnu raznolikost i promiče kreativnost.
Upravljanje idejama: više od pukog davanja prijedloga
Boschevi zaposlenici na svim lokacijama potiču se na davanje prijedloga. Ideje mogu primjerice uključivati načine optimizacije radnih postupaka, povećanje
Stranica 2 od 3
kvalitete proizvoda, izbjegavanje rasipanja ili poticanje zaštite okoliša. Zaposlenici se potiču i na davanje prijedloga koji izlaze izvan okvira njihove odgovornosti. Ako se poboljšanje primijeni i rezultira uštedom troškova, zaposleniku se dodjeljuje novčana nagrada u iznosu do 150.000 eura. Pored ovog sustava prijedloga, Bosch se oslanja i na sustavno stvaranje ideja. „Kod nas nema samo puke predaje prijedloga, mi generiramo ideje”, objašnjava Peter Schmid zadužen za program upravljanja idejama unutar grupe Bosch. „Koordinatori primjerice pohađaju radionice na kojima uče kako upotrijebiti kreativne tehnike za aktivnu potporu zaposlenicima na njihovim lokacijama. Platforme znanja, savjetovanja, umrežavanja, radionice i daljnje obuke mogu doprinijeti kontinuiranim poboljšanjima.” Zaposlenici se mogu educirati i za Boscheva agenta za inovacije („Bosch Innovation Agents”).
Upravljanje idejama: više od pukog davanja prijedloga
Boschevi zaposlenici na svim lokacijama potiču se na davanje prijedloga. Ideje mogu primjerice uključivati načine optimizacije radnih postupaka, povećanje kvalitete proizvoda, izbjegavanje rasipanja ili poticanje zaštite okoliša.

Zaposlenici se potiču i na davanje prijedloga koji izlaze izvan okvira njihove odgovornosti. Ako se poboljšanje primijeni i rezultira uštedom troškova, zaposleniku se dodjeljuje novčana nagrada u iznosu do 150.000 eura.

Pored ovog sustava prijedloga, Bosch se oslanja i na sustavno stvaranje ideja. „Kod nas nema samo puke predaje prijedloga, mi generiramo ideje”, objašnjava Peter Schmid zadužen za program upravljanja idejama unutar grupe Bosch. „Koordinatori primjerice pohađaju radionice na kojima uče kako upotrijebiti kreativne tehnike za aktivnu potporu zaposlenicima na njihovim lokacijama. Platforme znanja, savjetovanja, umrežavanja, radionice i daljnje obuke mogu doprinijeti kontinuiranim poboljšanjima.” Zaposlenici se mogu educirati i za Boscheva agenta za inovacije („Bosch Innovation Agents”).
Američko postrojenje u Charlestonu - vodeće u upravljanju idejama
Prijedlozi zaposlenika koje je u Njemačkoj uveo osnivač tvrtke Robert Bosch sada su dio opsežnog programa upravljanja idejama. Stvaranje i provođenje ideja generiranih po mjeri čini temelj inovacija.

Danas je Boschevo upravljanje idejama uspješno diljem svijeta. Program objedinjuje mrežu od preko 60 koordinatora koji pružaju podršku Boschevim lokacijama prilikom sustavnog osmišljavanja ideja za poboljšanje. Program postoji dodatno uz ideje do kojih zaposlenici slučajno dođu. U posljednje je vrijeme lokacija u američkom Charlestonu bila posebno uspješna. Voditelj ljudskih potencijala Kübel opisao je navedeni pogon kao daleko najbolji u upravljanju idejama. U Njemačkoj vodeće mjesto zauzima pogon u Ansbachu.

Prijedlozi za poboljšanje 2.0 – standardizirano upravljanje idejama diljem svijeta
U budućnosti će upravljanje idejama diljem svijeta biti još jednostavnije. Mnogi zaposlenici mogu svoje prijedloge već danas poslati elektroničkim putem, a sada će se standardizirati različiti informatički sustavi koji se koriste u Njemačkoj i izvan nje.

Tako je mrežni sustav već primjerice uveden na lokaciji u Jaipuru u Indiji. Na lako dostupnim terminalima svaki zaposlenik može vidjeti je li njegov nadređeni već vidio njegovu ideju i primjenjuje li se ona u praksi. Današnji program upravljanja idejama u Boschu odražava riječi Roberta Boscha koje nastavljaju inspirirati zaposlenike diljem svijeta: „Svi bismo trebali težiti poboljšanju sadašnjeg stanja, nitko se ne bi trebao zadovoljiti onime što je postigao, već uvijek nastojati biti još bolji.”

Povezani članci
09.09.16 DOP
Uručena donacija tvrtke Robert Bosch SOS Dječjem selu Lekenik
29.07.16 Korisne informacije
Bosch s partnerima razvija industrijske senzore budućnosti
26.08.15 Promocije
Bosch: Novi štapni mikser i zbirka recepata
07.07.15 Promocije
BOSCH CoolClassic - FANCY kombinirani hladnjak
19.05.15 Tvrtke i tržišta
Bosch: Nastavlja se intenzivan rast poslovnog područja Rješenja za mobilnost
04.05.15 Promocije
Pećnica Bosch serije 8 HBG675BW1
24.02.15 Promocije
Nova serija 8 Bosch ugradbenih uređaja
30.01.15 Tvrtke i tržišta
Brzi rast: Grupa Bosch povećala promet i maržu
06.10.14 Tvrtke i tržišta
Boschevo poslovanje u području gospodarskih vozila poraslo je za više od 10 posto
09.07.14 DOP
Robert Bosch donirala proizvode SOS Dječjem selu Lekenik
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa