Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
30.01.2015. Brzi rast: Grupa Bosch povećala promet i maržu
Preliminarne brojke za 2014.

Globalni uspjeh zahvaljujući inovacijama
  • Glavni izvršni direktor Boscha Denner: „Naša inovacijska strategija se isplatila, a naša konkurentnost i položaj na tržištu su se dodatno poboljšali”
  • Promet porastao više od predviđenog, za 6,2 posto na 48,9 milijardi eura
  • Prodajna marža porasla za gotovo jedan postotni bod na 6,1 posto
  • Poslovno područje Rješenja za mobilnost raste više nego dvostrukom brzinom od automobilskog tržišta
  • Potpune akvizicije društava ZFLS i BSH strateški upotpunjuju portfelj
Prema preliminarnim brojkama, Grupa Bosch je u 2014. povećala svoj promet za 6,2 posto na 48,9 milijardi eura.

Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike rast prodaje bio je 7,2 posto. Učinci tečajne razlike negativno su utjecali na prodajne rezultate do iznosa od gotovo 500 milijuna eura.

Ovaj dobavljač tehnologije i usluga u 2014. godini poboljšao je i svoju situaciju s dobiti. Prema preliminarnim brojkama, dobit Grupe Bosch prije odbitka kamata i poreza (EBIT) iznosila je oko tri milijarde eura, uz EBIT maržu od otprilike 6,1 posto.

To je otprilike jedan postotni poen bolje od vrijednosti za 2013., prilagođene za jednokratne i izvanredne učinke. „Usprkos teškim gospodarskim uvjetima, uspjeli smo ispuniti naše poslovne ciljeve za 2014.”, rekao je dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH.

„Naša inovacijska strategija se isplatila, a dokaz toga je naš poslovni uspjeh tijekom prošle godine. U 2014. smo dodatno poboljšali naš položaj na tržištu i konkurentnost u mnogim područjima.”

Usto, akvizicija društva BSH Hausgeräte GmbH i planirana potpuna akvizicija društva ZF Lenksysteme GmbH omogućit će Boschu da ojača svoj položaj u dva područja rasta: pametnim domovima i automatiziranoj vožnji. Grupa Bosch postigla je rast prometa od oko 17 posto u azijsko-pacifičkoj regiji.

Nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike tamo je rast iznosio oko 20 posto. U Sjevernoj Americi, promet je bio oko 8,6 posto veći u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Nakon prilagodbi zbog učinaka tečajne razlike, rast prometa bio je gotovo dvoznamenkast.

U Južnoj Americi, promet se donekle smanjio u usporedbi s istim razdobljem prošle godine nakon prilagodbi zbog učinaka tečajne razlike. U nominalnim okvirima, promet je bio više od 10 posto niži nego 2013. godine. U Europi je promet ovog dobavljača tehnologije i usluga porastao za oko 2 posto usprkos gospodarskim poteškoćama s kojima se ta regija suočava.

Širom svijeta, Grupa Bosch je 31. prosinca 2014. imala ukupno oko 290 000 zaposlenika. To je oko 9100 osoba više nego prethodne godine.
Razvoj poslovanja u 2014. prema poslovnom području

Prema preliminarnim brojkama, poslovno područje Rješenja za mobilnost – prije Tehnologija za motorna vozila – uspjelo je rasti više nego dvostruko brže od automobilskog tržišta sa svojim opsežnim asortimanom dijelova, sustava i usluga.

Promet područja Energetska i graditeljska tehnologija u 2014. bio je podjednak onome iz prethodne godine. U području Potrošačka roba Bosch je imao uspješnu 2014. s električnim alatima za profesionalce i alatima za mjerenje.

Ukupni promet poslovnog područja Industrijska tehnologija bio je manji nego 2013., a nakon prilagodbe prodajnih brojki iz 2013. zbog učinaka konsolidacije, najnovije brojke su nešto više.

Iskorištavanje poslovnih prilika i pronalaženje tehnoloških odgovora

U nadolazećim godinama, Grupa Bosch ima cilj iskoristiti poslovne prilike koje će se pokazati u razvoju područja povezivosti, automatizacije, elektrifikacije i energetske učinkovitosti, kao i kroz sve veću važnost tržišta u nastajanju.

„Želimo imati aktivnu ulogu u oblikovanju dalekosežnih i dubokih promjena na našem tržištu i u tehnološkom okruženju i želimo se pripremiti za povezani svijet”, rekao je Denner.

To je osobito točno za poslovno područje Rješenja za mobilnost. Denner je nastavio: „Vidimo se kao dobavljača rješenja za mobilnost budućnosti, koja će biti automatizirana, povezana i elektrificirana. To uključuje dijelove, sustave i softverska rješenja, ali i usluge.

U kombinaciji s našom kompetencijom u integraciji sustava to znači da smo na boljem položaju nego gotovo bilo koja druga tvrtka što se tiče razvoja inovativnih rješenja za mobilnost za naše kupce”.

U razvoju svojih inovativnih rješenja Bosch i dalje pridaje veliku važnost lokalnoj stručnosti za razvoj na tržištima u nastajanju. „I u 2015. godini inovacije će biti glavni pokretači rasta našeg prometa. Lokalni razvoj za svako tržište posebno je važan”, rekao je Denner.

Povezani članci
29.07.16 Korisne informacije
Bosch s partnerima razvija industrijske senzore budućnosti
26.08.15 Promocije
Bosch: Novi štapni mikser i zbirka recepata
07.07.15 Promocije
BOSCH CoolClassic - FANCY kombinirani hladnjak
19.05.15 Tvrtke i tržišta
Bosch: Nastavlja se intenzivan rast poslovnog područja Rješenja za mobilnost
04.05.15 Promocije
Pećnica Bosch serije 8 HBG675BW1
24.02.15 Promocije
Nova serija 8 Bosch ugradbenih uređaja
09.02.15 Tvrtke i tržišta
Bosch: ideje zaposlenika štede 395 milijuna eura
29.06.12 Karijere
Promjene u upravnom odboru društva Robert Bosch GmbH
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa