O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
21.10.2014. Customers' Friend: Hrvatskim kupcima najbitniji kvaliteta, cijena i ljubaznost
Najnovije istraživanje ICERTIAS Customers' Friend iz rujna 2014. pokazuje da je hrvatskim potrošačima u odluci prilikom kupnje najbitnija cijena, kvaliteta, ljubaznost prodavača, geografsko podrijetlo, dizajn, parking...

...Od zanimljivijih i češćih odgovora možemo navesti i: "Uspoređujem šta tko bolje nudi", "Čitam sitna slova na dnu ugovora", "Poštenje", "Dobre reference" i dr...

...Istraživanje ICERTIAS Customers' Friend pokazuje kako je ljubaznost i kompetentnost trgovca hrvatskim kupcima znatno važnija kod nabavke usluga nego kod kupnje proizvoda...
Švicarska organizacija ICERTIAS u suradnji s hrvatskom tvrtkom Axios, provela je tijekom rujna opsežno istraživanje hrvatskog tržišta vezano prvenstveno uz primarne "okidače" za kupovinu kod domaćih potrošača imenovano ICERTIAS Customers' Friend - Croatia - September 2014. (više informacija na hrvatskom jeziku o programu ICERTIAS Customers' Friend možete naći na: www.prijateljkupaca.hr).

Anketiranje za potrebe ovog istraživanja provedeno je na uzorku od ukupno 1.200 ispitanika starijih od 15 godina na području cijele Hrvatske putem on-line (web ankete) metodom CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) u periodu od 15. do 29. rujna.

Otvorena pitanja = Kvaliteta, Cijena, ljubaznost

Na otvoreno pitanje (pitanje bez unaprijed ponuđenih "a/, b/, c/... odgovora): "Prilikom odluke o kupovini, što je vama najbitnije kako biste donijeli konačnu odluku o samoj kupovini?

Pokušajte molimo odgovoriti sa samo jednom riječi:" najveći broj ispitanika napisao je: "Kvaliteta" - 38,1% ispitanika. "Cijena" - kao primaran faktor odluke o kupovini navelo je 31,5% ispitanika - odnosno: "Novac" - 3,2% ispitanika.

Od češćih navoda, ispitanici još spominju: "Potreba" - 4,8%; "Parking" - 1,7%; "Izgled" - 1,6%, Funkcionalnost - 1,6% i dr.

Kada se ispitanike pitalo slično otvoreno pitanje, ali ovaj puta vezano isključivo uz kupovinu proizvoda, najveći broj ispitanika, kao primarni razlog odluke o kupovini navodi još uvijek "kvaliteta" - 37%; "Cijena" - 35,2%; "Izgled" odnosno "Dizajn"- 4,7%; "Marka", "Brand", odnosno "Proizvođač" - 3,8%; "Navika" - 1,4% i dr.

I dok kod nabavke proizvoda potrošači, barem kada ih se pita, očito, čak i u recesiji stavljaju kvalitetu neznatno ispred cijene, kod finalne odluke o odabiru usluga, čini se da cijena ima presudniji utjecaj.

Naime, na konkretno pitanje: "Prilikom odluke u kupovini (konzumaciji) neke USLUGE (npr. odabir osiguravatelja, odabir telekom operatera, odabir trgovine u kojoj kupujete, odabir banke, odabir frizera...), što je vama najbitnije kako biste donijeli konačnu odluku o samoj kupovini USLUGE kod baš tog ponuđača USLUGE;

Odnosno na koji način se odlučite kupiti određenu USLUGU, i zašto se u konačnici odlučite kupiti i konzumirati baš tu USLUGU, a ne USLUGU koju nudi konkurencija?", uvjerljivo najveći broj ispitanika navodi: "Cijena" - 24,5%; "Ljubaznost" - 8,2%; "Kvaliteta" - 8,1%; "Povjerenje" - 4%; "Sigurnost" - 4% itd...

Od zanimljivijih i češćih odgovora na ovo pitanje možemo navesti: "Uljudna komunikacija", "Uspoređujem šta tko bolje nudi", "Dugovječnost, stabilnost i sigurnost", "Postojanost na tržištu - garancija da neće propasti tako brzo", "Pristup prodavatelja", "Čitam sitna slova na dnu ugovora", "Izbor", "Ponuda", "Poštenje", "Dobre reference" i dr.
Zatvorena pitanja = Omjer cijene i kvalitete, kvaliteta, cijena

Osim otvorenih pitanja, kod kojih su ispitanici mogli odgovarati (ukucavati) apsolutno bilo što u on-line anketni obrazac, anketiranima su odvojeno data pitanja i zatvorenog tipa - s predhotno definiranim i točno ponuđenim gotovim odgovorima.

Kod takvog pitanja: "Što je vama danas najbitnije prilikom odabira i kupovine proizvoda?", čak 42,8% ispitanika odabralo je odgovor: "Omjer cijene i kvalitete".

Na drugom mjestu smjestio se ponuđeni odgovor "Kvaliteta i pouzdanost samog proizvoda" sa 16% ispitanika; 8,9% ispitanika odabralo je ponuđeni odgovor: "Radije kupujem domaće proizvode"; 8,9% odabire odgovor: "Kvaliteta korisničke podrške (npr. kvaliteta i dostupnost servisa, mogućnost zamjene i sl.); "Cijena samog proizvoda" - 7,2% itd.

Od ostalih često odabranih unaprijed ponuđenih odgovora ispitanici su još prilično često odabirali i sljedeće: "Najbitnije mi je geografsko podrijetlo" - 3,6%; "Kupujem najčešće one proizvode koji se trenutno najviše reklamiraju" - 3,5%; Tradicija i navika" - 1,8%; "Brand" - 1,7% i dr.

Zanimljivo da je jedva 0,4% ispitanika kod ovog pitanja odabralo odgovor: "Ljubaznost trgovca koji prodaje".

Na identično pitanje vezano uz odluku o kupovini usluga: "Što je vama najbitnije prilikom odluke o odabiru i kupnji neke usluge?" najveći broj ispitanika odabrao je odgovor: "Kvaliteta i pouzdanost te usluge" - 30,2%; Nakon toga slijedi: "Omjer cijene i kvalitete" - 28,3%; Zatim: "Cijena" - 7,6%; "Ljubaznost trgovca koji prodaje tu uslugu" - 5,7%; "Stručnost trgovca koji prodaje tu uslugu" - 5,6%; "Korisnička podrška" - 3,8%; "Geografsko porijeklo usluge" - 3,8%; "Radije koristim usluge domaćih tvrtki" - 1,9% itd...

Povezani članci
25.11.14 Tvrtke i tržišta
Ericsson Nikola Tesla - sada i potvrđeni "prijatelj klijenata"
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa