Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
09.10.2014. Zagreb može postati nova europska shopping destinacija
Terry Stevens
Terry Stevens
Arena Centar ugostio velškog stručnjaka za turizam Terry Stevensa na drugom okruglom stolu „Kako potaknuti rast turističke potrošnje?“ s ciljem suradnje maloprodajnog i turističkog sektora u promociji „shopping turizma“ u gradu Zagrebu i šire.

„Kreirati izvorno zagrebačko iskustvo putovanja i shoppinga je ono što će Zagreb izdvojiti od ostalih gradova oslanjajući se pritom na autentičnost i kvalitetu lokalnih proizvoda i dizajnera“, kazao je u svom predavanju profesor Terry Stevens, na upravo održanom okruglom stolu „Kako potaknuti rast turističke potrošnje“ koji je organizirao Arena Centar.

Rekavši kako su hrvatski proizvodi s jedne strane kvalitetni i autentični s druge nedovoljno dostupni izvan svoje sredine, profesor Stevens je nastavio: „Slika klasičnog potrošača se mijenja".

Turisti na putovanju prestaju biti klasični, pasivni potrošači tzv. „consumers“ i preuzimaju aktivnu ulogu. Aktivna potrošačka uloga podrazumijeva ne samo da su kupci otvoreni za kupovinu samu po sebi nego su i otvoreni prema sudjelovanju u određenim aktivnostima koja im omogućuju da i sami sudjeluju u kreiranju vlastitog iskustva na putovanju.“
Sanda Čorak
Sanda Čorak
Ravnateljica Instituta za turizam, Sanda Čorak, također je istaknula je važnost kupovine kao dijela turističkog doživljaja: „Kupnja više nije popratni sadržaj boravka u destinaciji, već postaje glavnim motivom za posjeta. Iskustva drugih gradova također pokazuju sve veće izdatke turista za kupnju.“

Gđa Čorak je istaknula kako najviše troše turisti koji borave u zagrebačkim hotelima, oko 14 Eura na dan, a slijede ih nautički turisti čija su prosječna izdvajanja za kupnju oko 12 eura na dan.

No, to su gosti kojima kupnja nije na prvom mjestu. Shopping najviše zanima jednodnevne posjetitelje koji su ujedno i najveći potrošači te troše prosječno 27 Eura na kupnju.

„U zadnje dvije-tri godine Zagreb je postao cjelogodišnja destinacija“, kazala je gđa Nevenka Fuchs iz Turističke zajednice grada Zagreba.

„U prvih 8 mjeseci ove godine broj noćenja i dolazaka porastao je za 11% u odnosu na prošlu godinu. Najviše nam dolaze Koreanci, Nijemci, Talijani, gosti iz SAD-a i Španjolci no Nijemci u ti koji se najduže zadržavaju.“
Sudionici okruglog stola
Sudionici okruglog stola
O povezanost turizma i kupovine govorile su i Sabina Prpić, direktorica marketinga modne kuće Croata i Petra Novak, direktorica marketinga termi Tuhelj. Svi se sudionici slažu kako je na u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj potrebno mnogo raditi na destinacijskom marketingu i brandingu zemlje.

Ključno je povezivanje svih dionika turističkog sektora i suradnja u kreiranju izvorno zagrebačkog i izvorno hrvatskog shopping iskustva.

„Želja nam je sudjelovati u kreiranju i definiranju Zagreba kao destinacije. Želimo biti proaktivni i potaknuti sve sudionike iz referentnih sektora da se uključe.

Suradnja maloprodajnog, turističkog i sektora lokalne samouprave je ključ za uspjeh i promociju hrvatskih proizvodača autohtonih proizvoda kako tradicionalnih tako i suvremenih.“, rekla je Sanja Vladović, direktorica marketinga Arena Centra.

Uspjeh Arena Centra potvrđuju i brojke. Arena Centar je prošlu godinu završio s desetpostotnim povećanjem broja posjetitelja, pri čemu se i promet zakupaca povećao za ukupno osam posto.

I u 2014. centar nastavlja pozitivan rast pa tako u prvih devet mjeseci ove godine bilježi rast broja posjetitelja i rast prometa zakupaca od oko 3%.

Povezani članci
23.10.16 Tvrtke i tržišta
Zagrebačkom Arena Centru 34 milijuna eura kredita EBRD-a
15.10.15 Sajmovi i izložbe
Jesensko izdanje Zagreb Auto Weeka uskoro u Arena Centru
20.04.15 Vijesti
Arena Centar ponovo najbolji shopping centar na domaćem tržištu
04.02.15 Karijere
Tomislav Dekalić, novi direktor tvrtke arena Arena centar upravljanje
17.11.14 Trgovina na malo
Arena Centar posjetio rekordan broj posjetitelja za rođendanski vikend
13.11.14 Trgovina na malo
U četiri godine u Arena Centru 30 milijuna posjetitelja
14.03.14 Promocije
H&M otvorio najveću trgovinu u Hrvatskoj u Arena centru
31.10.12 Trgovina na malo
Sutra neće raditi niti jedan šoping centar
13.09.12 Trgovina na malo
City Center one Best Buy shopping centar
06.08.12 Trgovina na malo
Hoće li trgovački centri ostati dostupni samo bogatima?
22.05.12 Trgovina na malo
U Arena centru otvorena trgovina brenda Carpisa
24.04.12 Vijesti iz svijeta
FT proglasio Trigranit developerom godine
15.12.11 Trgovina na malo
KFC otvorio prvi restoran u Hrvatskoj
15.12.11 Trgovina na malo
Istraživanje: City Center one najkvalitetniji šoping centar u Hrvatskoj
24.11.11 Trgovina na malo
Otvara se Kentucky Fried Chicken u Zagrebu
24.08.11 Trgovina na malo
Trgovački centri: U 2010. jedino Avenue Mall u plusu
12.01.11 Trgovina na malo
Zajedničko ulaganje Trigranita i Heitmana u Arena Centar
05.11.10 Trgovina na malo
Otvoren Arena Centar
28.10.10 Trgovina na malo
H&M u Arena Centru na proljeće
11.10.10 Trgovina na malo
Arena Centar dobio uporabnu dozvolu
23.08.10 Trgovina na malo
Arenu i Jarun mogla bi povezivati splav
19.02.10 Trgovina na malo
TriGranit: Otvaranje šoping centra Arena krajem godine
21.07.09 Tvrtke i tržišta
TriGranit osigurao kredit vrijedan 150 mil. eura za Arenu
11.12.08 Financije i gospodarstvo
Štern: TriGranit ne izlazi iz projekta Arena Centra
25.09.08 Trgovina na malo
TriGranit počinje izgradnju Arena Centra
08.09.08 Trgovina na malo
Trigranit krenuo u gradnju Arena Centra
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa