Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Strateški savezi
03.10.2014. Plodine i Tommy s najvećom operativnom maržom u maloprodaji
Prosječna operativna marža deset najvećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj iznosi 3,1 posto, pokazuje analiza iCapitala utemeljena na podacima s portala poslovna.hr

Uvjerljivo najveći domaći retailer je Konzum koji drži 40 posto ukupnih prihoda najvećih deset maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj, pokazala je analiza prihode i profitabilnost iCapitala utemeljena na podacima s portala poslovna.hr.

Konzum je u 2013. prihodovao gotovo 13,4 milijarde kuna. Nakon Konzuma slijede Plodine s 3,3 milijarde kuna prihoda te Lidl Hrvatska s 3 milijarde kuna.

U prošloj godini osam maloprodajnih lanaca ostvarilo je rast prihoda, a tek su Konzum (-1%) i Metro Cash & Carry (-3%) zabilježili pad.

Što se tiče profitabilnosti, najviše EBITDA marže u 2013. ostvarili su Plodine (9,3%) i Tommy (7,9%), dok je prosjek svih deset promatranih lanaca 3,1 posto.

Na razini neto rezultata situacija je puno lošija i tek Studenac ostvaruje nešto višu neto maržu (3,9%), dok se ostali kreću u rasponu -8 do dva posto, a prosjek svih deset lanaca je -1,3 posto.

Bit će zanimljivo vidjeti kakva će situacija biti ove godine, kada Konzum preuzima većinu Mercatorovih trgovina. Mercator Hrvatska je u 2013. ostvario 2,6 milijardi kuna prihoda (+1% na godišnjoj razini), ali uz negativnu EBITDA maržu (-1,4%) i najnižu profitnu maržu među uspoređenim poduzećima (-7,8%).

Kako bi ispunio uvjete za preuzimanje Mercatora koje je odredila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Konzum i Mercator-H moraju prodati ili dati u dugoročni zakup (najmanje deset godina) 95 svojih trgovina u Hrvatskoj.

Predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez u rujnu je rekao da je interes trgovaca i obiteljskih tvrtki za trgovine Konzuma i Mercatora velik te da će ih prodati u roku šest mjeseci.

Interes za preuzimanje Agrokorovih trgovina dosad je javno pokazao Spar, koji je u ekspanziji i nedavno je povećao svoj udio na tržištu maloprodaje preuzimanjem 20 Dioninih trgovina na području Zagreba.
banka.hr i Capital

Povezani članci
18.08.14 Strateški savezi
Plodine: napisi o strateškom povezivanju Plodina i Tuša su samo medijske špekulacije
10.06.14 Vijesti
Orangina okrenula stvari naglavačke u riječkim Plodinama
05.12.13 Karijere
Ljerka Puljić najmoćnija žena hrvatskog biznisa
11.09.13 Tvrtke i tržišta
AZTN: tržište maloprodaje lani poraslo 2 posto, Konzum i dalje najznačajniji trgovac
03.12.12 Strateški savezi
Odobrena koncentracija poduzetnika "Tommy" i "Kerum"
08.11.12 Trgovina na malo
Tomislav Mamić: "Ne prodajem Tommy"
07.11.12 Trgovina na malo
Spar od Nove godine definitivno preuzima Tommy
08.09.12 Promocije
Persil organizirao druženje s nogometašima Hajduka u hipermarketu Tommy u Solinu
08.08.12 Trgovina na malo
Prehrana kupila Kerumove trgovine u Zagrebu
08.06.12 Trgovina na malo
Domaći trgovački lanci u plusu, osim Keruma
31.05.12 Trgovina na malo
dm drži tri četvrtine drogerijskog tržišta
11.05.12 Trgovina na malo
Tomislav Mamić: Tommy ne prodajem Sparu
07.05.12 Trgovina na malo
Tomislav Mamić: Od Keruma sam preuzeo deset trgovina, ali ne i dugove
19.12.11 Trgovina na malo
Tommy nakon izlaska iz NTL-a kupio NK Commerce
15.12.11 Trgovina na malo
Agrokorova maloprodaja najveća u Adria regiji
15.07.09 Trgovina na malo
Tommy preuzima Konzumove prostore u Šibeniku, Vodicama i Murteru
17.01.08 Trgovina na malo
Maloprodajni lanac Tommy uveo HACCP sustav
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa