17.09.2014.
Potreba za kontrolom nad financijama otvara mogućnost da prepaid kartice zamjene čuvanje novca „ispod madraca“
Novo istraživanje kompanije MasterCard provedeno širom Europe naglašava „moć prepaid kartica” kako bi se izašlo u susret sve većoj želji potrošača da kontroliraju osobne financije
|
Istraživanje koje je za kompaniju MasterCard provela agencija Ipsos Mori pokazuje da potrošači žele veću kontrolu nad svojim financijama i da se suočavaju s nedoumicama koje bi se mogle riješiti pomoću prepaid kartica.
Ovo istraživanje provedeno među 2.400 osoba u šest zemalja utvrdilo je da 77% ljudi redovno provjerava stanje na svom tekućem računu, a 79% njih zna točan limit na svojoj kreditnoj kartici.
U doba u kojem je većina e-mailova nepoželjna, a većina primljene pošte se baca, e-mailovi u vezi s novcem predstavljaju izuzetak: 66% ljudi širom Europe čita sve ili većinu materijala koje prime od svoje banke ili institucije koja im izdaje karticu.
Potreba za većom kontrolom nad osobnim novcem događa se istovremeno s padom povjerenja u banke, jer samo 54% ljudi kaže da vjeruje svojim bankama, dok svega 31% ljudi kaže da im njihova banka pruža dovoljno informacija.
Kompanija MasterCard smatra da im prepaid kartice mogu dati veću kontrolu nad financijama. Zapravo, 77% korisnika je vrlo zadovoljno prepaid karticama jednom kada ih počnu koristiti.
Ljudi također smatraju da prepaid kartice nude više od upravljanja novcem: 67% putnika smatra da prepaid kartice pružaju veću sigurnost prilikom putovanja u inozemstvo, a 70% roditelja djece starije od 13 godina misli da su prepaid kartice dobar način da nauče djecu kako se upravlja novcem.
Ovo istraživanje je također otkriva kako mnogi ljudi i dalje koriste staromodno „čuvanje novca ispod madraca” kao način štednje, čuvajući gotovinu za crne dane, iako 64% ljudi radije plaća karticama.
Dok se neki potrošači na ovaj način osjećaju sigurno, metode kao što su prepaid kartice, nude mnogo sigurniji način da se uštedi novac i da se vodi računa o njemu, a koji je lako dostupan samo onda kada je to potrebno, bez potrebe da se ide u poslovnicu banke, što samo 35% nas redovno radi.
„Prepaid kartice su osmišljene da ljudima pruže još jedan alat pomoću kojeg mogu voditi računa o svojim osobnim financijama. Pokazalo se da su od dragocjene pomoći onima koji ih koriste, te tako 69% ljudi kaže kako im one mogu pomoći da kontroliraju svoju potrošnju, a 73% njih čak kaže da bi prepaid kartice mogle spriječiti da zapadnu u dugove.
Žene su više uključene u svoje financije, te 83% žena vodi računa o svojim financijama. Podaci pokazuju da komunikacija usmjerena prema ženama nailazi na dobre rezultate u Mađarskoj i Poljskoj“, rekao je Carlo Enrico, predsjednik Odjela za centralnu i istočnu Europu u kompaniji MasterCard.
|
Ovo istraživanje, provedeno u Belgiji, Mađarskoj, Nizozemskoj, Poljskoj, Španjolskoj i Turskoj, pokazuje da su potrošači svjesni prednosti prepaid kartica:
• Roditelji: „Stalno govorimo svojem sinu kako ne mora potrošiti sav svoj novac odjednom. Željeli bismo da misli unaprijed i da shvati da bi mu taj novac mogao zatrebati za nešto drugo u budućnosti”, rekao je Máté, iz Mađarske
• Putnici: „Ukoliko putujem u inozemstvo, prebacim novac na prepaid karticu, jer to znači da mogu imati nešto novca u rezervi, a da ne moram nositi gotovinu sa sobom”, rekla je Emma iz Belgije
• Čuvanje novca „ispod madraca“: „Prepaid kartica nam pomaže jer ne možete ući u minus. Bilo je perioda kada smo samo trošili bez razmišljanja i ispostavilo se da nismo mogli ništa uštedjeti. Sada, novac koji prebacim na prepaid karticu, raspoređujem na 30 dana”, rekao je Marek iz Poljske.
|
|
|
|