Info
Seniko studio
Karijere
31.01.2007. Sven Vorih - Intervju
Dipl.oec Sven Vorih – Generalni direktor Gradski centar upravljanja d.o.o.

Curriculum Vitae:
Datum i mjesto rođenja: 1971. godine u Zagrebu
Školska sprema: diplomirani ekonomista, smjer vanjska trgovina
Strani jezici: njemački, engleski
Interesi, hobi: nogomet, tenis, golf



*Imate vrlo bogatu profesionalnu karijeru. Približite nam malo osnovne odrednice koje su odredile Vaš profesionalni put do današnje pozicije Generalnog direktora City Centra.
- Rođen sam 1971. godine u Zagrebu. Prvih 12 godina života proveo sam u Njemačkoj, u Münchenu, gdje sam završio i osnovnu školu. Srednju školu završavam u Zagrebu, gdje sam i diplomirao vanjsku trgovinu na Ekonomskom fakultetu. Usavršavao sam se i na brojnim stručnim seminarima i školama u zemlji i inozemstvu u području upravljanja ključnim klijentima, upravljanja prodajom i odnosima s kupcima te stjecanja menadžerskih vještina.

Prvo zaposlenje dobivam 1996. godine kao referent u sektoru prodaje i izvoza u zagrebačkoj Tvornici papira Ivica Lovinčić. Potom prelazim u Royal Sales International, gdje obnašam dužnost direktora vanjske trgovine. Od 2001. godine radim u Karlovačkoj pivovari na mjestu mlađeg direktora prodaje, a potom postajem direktor prodaje. Nakon toga dolazim u Gastro Grupu, strateški savez 36 veleprodajnih distributera hrane i pića iz cijele Hrvatske, kao izvršni direktor nabave i prodaje.

Na poziv austrijskih investitora, prof. arhitekture Wolfganga Kaufmanna i konzula dr. Huberta Hofmanna dolazim u Gradski centar upravljanja d.o.o., kao Generalni direktor tvrtke koja upravlja trgovačkim centrom City center one.
*Prošla su tri mjeseca od kako je City center one otvorio svoja vrata kupcima. Kako ocjenjujete taj period i jeste li zadovoljni posjetom i prodajnim rezultatima?
- Vrlo smo zadovoljni. Još uvijek nemamo egzaktne brojke, ali procjenjuje se da je u prva tri mjeseca kroz City centar prošlo oko milijun kupaca. Imamo i dosta dolazaka iz inozemstva: potrošači dolaze iz Mađarske, Slovenije, Bosne i Hercegovine. Dolaze ljudi iz cijele Hrvatske, organiziranim potrošačkim turama dolazili su kupci iz Makarske, Slavonije i drugih krajeva naše zemlje.

Prodajni rezultati su više nego dobri. Naravno, oni naši najmoprimci koji su se prvi puta pojavili na hrvatskom tržištu imaju daleko jači promet nego što su planirali i očekivali. Sigurno je kako se jedan dio kupaca koji su odlazili u shopping u Graz, Trst ili Ljubljanu preorijentirao i odlučio na kupnju u City centru. Znači, sve više ljudi ostaje u Hrvatskoj, tako da su brendovi kao New Yorker, Hervis ili Salsa postigli prodajne rezultate iznad svih očekivanja. Naši partneri koji već imaju svoja prodajna mjesta u Hrvatskoj isto su tako vrlo zadovoljni prodajnim rezultatima.

O prometima ne bih mogao precizno govoriti u ovom trenutku. Obračun za 2006. godinu tek je u procesu izrade, ali i s dosadašnjim analizama prometa u prva tri mjeseca poslovanja smo vrlo zadovoljni. To se dalo zaključiti i po gužvi na našim parkiralištima. Naročito vikendima imali smo potrebu za većim brojem parkirališnih mjesta.

*Ima li mogućnosti proširenja City centra?
- Ima određenih razmišljanja i planova, ali sadašnji kapaciteti uglavnom zadovoljavaju potrebe. Možda ćemo u budućnosti izgraditi dodatne garažne prostore za parkirališta, ali o tome ćemo još razmisliti. Sigurno je kako ćemo ići na proširenje prodajnog prostora, ako za to bude mogućnosti u gabaritima zakona i građevinskih dozvola. Potražnja za prodajnim prostorom u City centru raste iz mjeseca u mjesec pa ćemo pokušati ishodovati i određena proširenja prodajnih površina nadogradnjom postojećeg objekta u skoroj budućnosti. Interes je velik, kako za iznajmljivanje poslovnih prostora u City cener one, tako i za održavanje različitih akcijskih prezentacija.
*Blagdanska potrošnja hrvatskih građana raste iz godine u godinu. Kakvi su Božićni rezultati na razini vašeg trgovačkog centra?
- Još nemamo konsolidirane podatke za prosinac pa mogu samo načelno reći da je promet bio daleko veći nego mjesec ranije. A studeni je, pak, po prodajnim rezultatima bio jači od mjeseca otvorenja. U listopadu smo imali samo 19 radnih dana, ali su prva dva tjedna po otvorenju bila fantastično prometna.

Prema preliminarnim izvješćima, pojedini lanci u City centru premašili su očekivane promete u prosincu i za 200 posto. S naglaskom da smo u siječnju taj trend nastavili s rasprodajom, tako da je i u prvih dva tjedna prvog mjeseca bila velika fluktuacija ljudi u Centru. Pogotovo oni dućani koji su stavili rasprodaju asortimana i do 50 posto imali su enormnu posjećenost i jako dobre prodajne rezultate.

*U kojem su postotku hrvatske tvrtke – hrvatski proizvodi – zastupljeni u City centru?
- Hrvatske tvrtke su zastupljene sa 100 posto. Svaka tvrtka koja je kod nas je hrvatski d.o.o.. Da budem iskren, nisam nikada dijelio tvrtke koje su u potpuno hrvatskom vlasništvu od onih koje su financirane sa svojim brendovima izvana.

Kada gledamo po prodajnim površinama najveći naši najmoprimci imaju poveznicu s Austrijom, Njemačkom i Slovenijom. Primjerice Interspar, zatim Sportina, ali i domaća Magma koja ima prodajni prostor veći od 3000 četvornih metara ili Iris sa 1200 kvadrata. U grubo gledano, možemo reći kako je omjer «domaćih» i «stranih» 50:50. Dosta brendova se zapravo pojavilo u franšizi pa je tim više nezahvalno dijeliti što je domaća produkcija, a što nije.

Globalizacija tržišta nametnula je nova pravila, a Hrvatska postaje sve više dijelom takvog otvorenog i transparentnog svjetskog tržišta. Naš primarni cilj bio je da damo stanovitu nadopunu gradu Zagrebu i, kao takvi, nismo htjeli biti niti kopija niti konkurencija našem susjedu King Krossu. Htjeli smo biti nadopuna, zato smo i doveli brendove kao što su Hervis, Salsa, Peek&Cloppenburg, Interspar, Mango, New Yorker, Irisove parfumerije, Magma...

*U stručnim krugovima može se čuti kako je sadašnji broj shopping centara tek jedna četvrtina stvarnih potreba hrvatskog tržišta. Očekujete li nastavak trenda ekspanzije trgovačkih centara i u kojoj mjeri?
- Ja mislim da će se i dalje širiti. Smatram da još uvijek ima prostora. Ako su moji podaci točni, Hrvatska raspolaže sa 120 do 150 kvadrata kvalitetnog shopping prostora na 1000 stanovnika. Usporedbe radi, u Švedskoj se taj omjer kreće od 700 kvadrata na 1000 stanovnika. Ako odete u Graz ili Linz, koji su puno manji gradovi od Zagreba, vidjet ćete koliko kvalitetnih shopping centara postoji i u samim gradovima, ali i u okolnim regijama. Iz tih razloga smatram kako još uvijek ima puno prostora za širenje takvog oblika trgovinske djelatnosti.
Da li će svi opstati na tržištu ovisi o puno faktora: kvaliteti, o miksu najmoprimaca, o lokaciji na kojoj se nalazi objekt, o sadržaju koji se pruža krajnjem potrošaču. Primjer novih investicija je i Avenue Mall, koji će se otvoriti tijekom ove godine. Prostora za nove trgovačke centre sasvim sigurno ima. Pitanje je samo vremena kada će se pojedini od njih odlučiti ući na hrvatsko tržište. Isto tako, postoji i veliki broj brendova kojih nema na hrvatskom tržištu i koji će u idućih nekoliko godina tražiti prostor za ulazak.

*Pretpristupni pregovori Hrvatske s EU u punom su jeku. Očekujete li da će skori ulazak u Uniju imati pozitivne efekte na trgovinski sektor i općenito na standard hrvatskih građana?
- Smatram kako naš napredak ne ovisi samo o ulasku u Europsku uniju. Mi prvo moramo ostvariti stabilnu pravnu državu, riješiti zemljišne knjige, radnička prava i ostale segmente i da će nam onda sa ili bez EU biti sigurno bolje.

Ulazak u EU jamačno bi imao pozitivan efekt u području transporta i carinjenja robe, jer bi se radilo po jednom zakonu koji vrijedi u cijeloj Europi što bi cijeli proces učinilo jednostavnijim. Ako su iste norme zemljama kao što su Španjolska, Irska ili Grčka donijele velike benefite, ne vidim razloga zašto bi s Hrvatskom bilo drugačije.

Ja sam u određenoj mjeri europskeptik, jer ne volim kada se misli ili kada se publicira da će činjenica ulaska u EU riješiti sve naše probleme. To ovisi samo o nama samima. Samo o nama ovisi kako ćemo urediti svoju državu i okvire u kojima ćemo raditi.

Što se tiče trgovine konkretno, mogu samo konstatirati kako su gotovo sve renomirane marke već prisutne u Hrvatskoj, od robe široke potrošnje do najskupljih marki automobila.
*Smatrate li da su se domaći trgovački lanci dobro pripremili na dolazak inozemne konkurencije?
- Smatram kako nismo u situaciji u kojoj se nalazila primjerice Mađarska ili Češka. Mi smo još i za vrijeme Jugoslavije odlazili u Graz, u Trst, znali smo što je Milka, nosili smo levisice itd. Još uvijek ima prostora za napredak, ali smatram kako su se domaći trgovački lanci vrlo kvalitetno pripremili. Prilagodba novim uvjetima poslovanja bila je brza i dobro napravljena što je, uz rad i edukaciju, rezultat prije svega poznavanja navika domaćeg potrošača. Stvorene su strateške grupacije maloprodajnih lanaca, koje imaju određeni ugled i vrijednost na tržištu.

*Kakvi su vam planovi za 2007. godinu u poslovanju City centra. Možemo li očekivati još neke novitete u ponudi?
- Planovi su nam stabilizirati City centar i promete koje radimo kroz različite akcije za potrošače, zadržati i privući nove kupce. Hoćemo li širiti postojeće prodajne površine pitanje je koje i dalje ostaje otvoreno. Ove godine gotovo sigurno nećemo ići u takve poduhvate, primarni nam je cilj stabilizirati poslovanje, zadržati potrošače i pokušati ostvariti rast na tržištu. To naravno ne ovisi samo o nama. Ovisi o kupovnoj moći građana, ovisi o našim najmoprimcima i o tome kakve će nove kolekcije imati u asortimanu, kakve akcije i rasprodaje.

Mi smo jedna od rijetkih kuća koja ima marketinški odbor najmoprimaca putem kojeg zajednički dogovaramo sve aktivnosti koje planiramo implementirati na tržištu. Pokušavamo uvesti što je moguće više transparentnosti u naše poslovanje, obzirom da je marketing dijelom financiran i od strane najmoprimaca. Uvijek smo otvoreni za prijedloge i uglavnom prihvatimo ono što većina odluči. Postoje, naravno, i određene krucijalne odluke koje moramo donijeti po zahtjevu tržišta i u skladu s našom poslovnom politikom, ali zajednički s našim partnerima pokušavamo nastupiti na tržištu.
*Otvaranje City center one označilo je i početak akcije za opremanje učionica prilagođenih za nastavu djece s posebnim potrebama. Kako napreduje ta hvalevrijedna humanitarna investicija?
- Određeni dijelovi robe još nisu stigli, jer nam dobavljači kasne s isporukama. Očekujemo kako će tijekom veljače i to biti gotovo te kako će, po sadašnjim informacijama, to biti dostatno za opremiti dvije učionice od 10 koliko ih ima u centru. Prema informacijama koje dobivam od direktora škole, točan datum otvorenja će se znati potkraj ovoga mjeseca.

Zanimljivo je spomenuti i kako novogodišnje poklone nismo kupovali, nego smo odgovorili na dopis službe socijalne skrbi naše općine. Donirali smo 104 osobe poklon bonovima u određenoj vrijednosti, kako bi svaka od tih osoba mogla birati na što će taj iznos utrošiti.

U tijeku je realizacija još jednog projekta o kojem ćemo u javnosti više govoriti tijekom idućeg mjeseca. Investitori su se odlučili uključiti u program UNDP-a (United Nations Development Program), te su donirali 200 tisuća kuna za izgradnju prepumpne stanice u Plaškome, kako bi nekoliko stotina ljudi trajno riješilo problem snabdijevanja pitkom vodom. To nije projekt od City center one, nego privatni projekt naših investitora gospodina Kaufmanna i gospodina Hofmanna. Time smo pokušali ići i u one krajeve koji su pogođeni ratnim razaranjima da ne ostanemo samo i isključivo vezani za područje grada Zagreba.

Već sada imamo još puno takvih zahtjeva i molbi, ali nažalost, ne možemo na sve odgovoriti i pokušavamo se koncentrirati na one projekte gdje je to prijeko potrebno.

Povezani članci
28.02.13 Istraživanja
Qudal: City Center one je i po drugi put ocijenjen najkvalitetnijim shopping centrom u Hrvatskoj
26.02.13 Izravna strana ulaganja
City Center one je i po drugi put ocijenjen najkvalitetnijim shopping centrom
31.10.12 Trgovina na malo
Sutra neće raditi niti jedan šoping centar
13.09.12 Trgovina na malo
City Center one Best Buy shopping centar
06.08.12 Trgovina na malo
Hoće li trgovački centri ostati dostupni samo bogatima?
22.06.12 Trgovina na malo
Novi trgovački prostori u Zagrebu
15.12.11 Trgovina na malo
Istraživanje: City Center one najkvalitetniji šoping centar u Hrvatskoj
10.12.11 Trgovina na malo
Modni lanac Modiana otvorila prodavaonicu u Zagrebu
13.10.11 Trgovina na malo
City Center one na Žitnjaku vrijedan 135 mil. eura
24.08.11 Trgovina na malo
Trgovački centri: U 2010. jedino Avenue Mall u plusu
16.11.10 Trgovina na malo
Splitski City Center: Za vikend otvorenja 180.000 posjetitelja
12.11.10 Trgovina na malo
Split: Otvoren trgovački centar „City Center one“
10.11.10 Trgovina na malo
Splitski City Center otvara se za dva dana
21.05.10 Trgovina na malo
U lipnju početak gradnje City Center One East u Zagrebu
11.11.09 Trgovina na malo
Trgovačkih centara više u Zagrebu nego u Beču
03.11.09 Trgovina na malo
EBRD razmatra kredit od 68 mil. eura za City Centre One Split
14.04.09 Trgovina na malo
U četvrtak otvorenje novog dijela City Centra one
08.09.08 Trgovina na malo
Trigranit krenuo u gradnju Arena Centra
04.09.08 Trgovina na malo
U Buzinu se gradi trgovački i zabavni centar Supernova Zagreb
03.06.08 Trgovina na malo
Počela gradnja šoping centra West Gate
02.06.08 Trgovina na malo
Zagreb ima više trgovina od Beča
12.06.07 Trgovina na malo
Do kraja 2008. u Hrvatskoj novih 15 trgovačkih centara
15.05.07 Izravna strana ulaganja
Austrijski investitori City centra one susreli se s Predsjednikom Mesićem
16.03.07 Trgovina na malo
Tjedan mode u City Centeru one
13.03.07 Korisne informacije
City Center one opremio učionicu i blagovaonicu centra Goljak
26.11.06 Trgovina na malo
U City Centru one 870 tisuća kupaca u prvih mjesec dana
22.10.06 Trgovina na malo
Hrvatski trgovci optužuju njemačku drogeriju: Čokolada tri puta jeftinija
11.10.06 Trgovina na malo
City Center one otvara svoja vrata sutra ujutro
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa