23.05.2014.
Optimistične najave za ovogodišnju turističku sezonu
„Svaka turistička sezona je specifična i ne događa se spontano već ju je potrebno sustavno poticati“, rekao je Franco Palma predsjednik Turističkog poslovnog vijeća pri HGK na sjednici Vijeća održanoj 22. svibnja u prostorijama Hotela International u Zagrebu. „Poplave, odnosno prirodna katastrofa koja nas je pogodila ne ide nam u prilog pa je nužno maksimalno pojačati marketinške procese odnosno promidžbu i prodajne napore, ali bez obzira na to najave za ovogodišnju turističku sezonu su optimistične“, rekao je Palma.
U raspravi je istaknuto kako su hotelijeri nakon vrlo uspješna prva četiri mjeseca zabilježili negativne trendove u svibnju, ali to nije razlog za zabrinutost. Čak dapače, hotelijeri su veoma optimistični u vezi ovogodišnje turističke sezone. Očekuje se dobra posjećenost iz Njemačke, Austrije i Slovenije.
Zlatko Kukec predsjednik UNPAH-a, kao i Željko Trezner, direktor UHPA-e istaknuli su da su domaće receptivne agencije ostvarile dobre poslovne rezultate u pred sezoni što se očekuje i u post sezoni. Europa i svijet bilježe značajan porast dolazaka posebice u segmentu touringa i city-breaks turizma u velikom postotku iz najudaljenijih tržišta pa se tim tržištima treba posvetiti još veća pozornost.
Trezner ipak upozorava da će uspjeh glavne sezone ovisiti i o vremenskim uvjetima, posebice za individualne goste. Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK i predstavnik HGK u Turističkom vijeću HTZ-a, istaknuo je kako je privatni odnosno obiteljski smještaj svoje poslovanje produžio kroz cijelu godinu, posebice kad se radi o bookingu smještaja u luksuznim kućama za odmor.
Očekuje se da će kroz špicu turističke sezone biti dobro popunjen s tradicionalnih turističkih tržišta Austrije, Slovenije, Italije i Njemačke, ali se ponovno očekuje „srpanjska rupa“ zbog nepovoljnih termina školskih praznika na važnim tržištima nekoliko saveznih država Njemačke.
To je problem koji je nužno u budućnosti riješiti animacijom istočnih tržišta (Slovačke, Češke, Poljske) koja u ostalom dijelu Europe u to vrijeme uspješno pune kapacitete.
Davor Ižaković, pomoćnik ministra turizma naglasio je kako se turističko tržište mijenja pa tako i modeli promocije nama konkurentnih zemalja. Kvalitetna i osuvremenjena promocija hrvatskog turizma izuzetno je važna s obzirom na ključnu ulogu turizma za financijsku stabilnost Hrvatske.
Današnji sustav turističkih zajednica postavljen je prije dvadesetak godina i nužno traži promjene koje će se provesti kompetentno nakon snimanja stanja, sveobuhvatne analize, benchmarkinga i javne rasprave, a sukladno potrebama tržišta.
|
Novim zakonskim rješenjima postojeće turističke zajednice trebale bi prerasti u turističke zajednice po modelu destinacijskih menadžment organizacija s ciljem udruživanja turističkih zajednica na načelima prostorno – funkcionalne i proizvodne cjelovitosti i financijske samodostatnosti. Na taj način upravljanje i planiranje destinacijom neće se ograničavati administativnim granicama prostora, a određene ovlasti s nacionalne razine planiraju se delegirati na regionalnu/županijsku razinu turističkih zajednica.
Ižaković je također naglasio kako je izuzetno kvalitetne prijedloge i konkretna rješenja uputila Hrvatska gospodarska komora odnosno Sektor za turizam HGK koji će se ugraditi u zakonska rješenja.
Nadalje, u kontinentalnoj Hrvatskoj poticat će se suradnja turističkih zajednica gdje se nova kvaliteta očekuje od koordiniranog djelovanja i usklađenih interesa. Ižaković je napomenuo i kako je jedan od ciljeva osmisliti minimalne standarde usluga koje svaka turistička zajednica treba pružati na teritoriju cijele Hrvatske.
U aktivnostima Ministarstva planiran je obilazak svih županija, priprema nacrta prijedloga novog Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma te organiziranje stručnih rasprava u kojima će sudjelovati HGK, HOK, HUP i strukovne udruge i udruženja pri HGK, a nakon toga će se nacrt prijedlog zakona predočiti cijelom turističkom gospodarstvu i široj javnosti.
„Ovogodišnja akcija „18. Turistički cvijet – Kvaliteta za Hrvatsku“ planira se provoditi kao i do sada u ocjenjivanju kvalitete destinacija, hotela, kampova, marina i plaža Hrvatske, redom u suradnji s Instituom društvenih znanosti Ivo Pilar, Udrugom poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, Kamping udruženjem Hrvatske, Udruženje hrvatskih marina pri HGK i Ministarstvo zaštite okoliša i prirode.
Revidirati će se sustav ocjenjivanja hotela korištenjem software „Benchmarking hrvatskog hotelijerstva“ u suradnji s UPUHH-om, koji omogućuje objektivizirano i nepristrano ocjenjivanje, uspoređivanjem sličnih hotela po različitim pokazateljima“, rekla je Leila Krešić-Jurić, direktorica Sektora za turizam HGK.
|
Sudionici rasprave naveli su kako je prisutan koncept velikog broja nagrada te su potrebna određena unapređenja i izmjene u skladu sa svjetskim trednovima, posebno u kategoriji ocjenjivanje destinacija, gdje je sustav nagrađivanja potrebno uskladiti sa Strategijom razvoja turizma Hrvatske do 2020. i Strateškim marketinškim planom turizma Hrvatske kako bi se usmjerio prema brendiranju ponude i prepoznatljivih turističkih proizvoda destinacija Hrvatske.
Nagrađivanje je važan segment turističke politike te ima veliki motivacijski značaj.
S obzirom na složenost procesa ocjenivanja, već sada treba započeti s pripremama za nagrađivanje u 2015. i planirati unapređenje kriterija usaglašenih na razini struke uz uvođenje novih kategorija npr. turističkih agencija i restorana.
Ministarstvo turizma za desetak će dana članovima Organizacijskog odbora akcije „Turistički cvijet – Kvaliteta za Hrvatsku“ predstaviti prijedloge novih kategorija nagrađivanja.
|
|
|
|