Seniko studio
Broj 2/2014
Izdvajamo iz broja:
2-2014 - Ante Gavranović
Zakon o radu - mitsko mjesto hrvatskog zakonodavstva - Davorko Vidović
Pravo na neplaćeni prekovremeni rad - Srećko Sertić
Znanje, inovacije i tehnologija u fokusu - A. G.
Razmjena elektroničkih računa između Hrvatske i Slovenije - Andreja Kajtaz
Učimo od mudrijih i uspješnjih! - Miho Pitarević
Jesmo li spremni za mobilne kupce? - mr. sc. Branko Pavlović
mPBZ - bankarstvo u pokretu - Dražen Dumančić
Smartivo – napredni sustav za upravljanje voznim parkom
Novi Zakon o zaštiti potrošača - Ðema Bartulović i Vesna Buntić
Trgovačke marke i tipovi maloprodajnih poslovnih jedinica - prof. dr. sc. Zdenko Segetlija
Analiza okoline poduzeća - dr. sc. Vladimir Gnjidić
Komuniciranje u marketingu (3) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2013. (2) - dr.sc. Danko Matasović
Prirodna kozmetika - globalni trend - Ana Marušić Lisac
Jubilej - 60 godina konfekcije KOTKA, Krapina - A. G.
Turizam kao osnova strategije izvozne ekspanzije
Sadržaj broja 2-2014
Ostvarena neto profitna marža vodećih svjetskih trgovaca
prof. dr. sc. Nikola Knego
prof.dr.sc. Nikola Knego
prof.dr.sc. Nikola Knego
1. Uvod

Distributivna trgovina je u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti označena slovom G i predstavlja značajan segment svakog gospodarstva. U ovom radu se detaljnije analizira ostvarena neto dobit poduzeća u segmentu G47 (ranije G52), koji predstavlja trgovinu na malo i njezin udio u ostvarenom prihodu vodećih svjetskih trgovaca na malo.

Udio neto dobiti u prihodu predstavlja kategoriju neto profitne marže. Kao podloga za analizu ostvarene neto dobiti i prihoda vodećih svjetskih poduzeća u trgovini na malo poslužili su podaci sadržani u Global Powers of Retailing 2013 (izvor: http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Australia/Local%20Assets/Documents/Industries/Consumer%20business/Deloitte_Global_Powers_of_Retail_2013.pdf, pristupljeno: 08. siječnja 2014.).

Podaci se odnose na 250 vodećih svjetskih trgovaca na malo i omogućavaju detaljniju analizu ostvarene neto dobiti:

a) vodećih deset svjetskih trgovaca na malo;

b) vodećih 250 trgovaca na malo;

c) ostvarena neto dobit prema asortimanu trgovačke robe;

d) prema dominantnom prodajnom formatu i

e) prema zemlji sjedišta trgovca na malo.
2. Od bruto prodaje do neto marže

Glavninu prihoda trgovci na malo ostvaruju po osnovu prodaje trgovačke robe, odnosno pružanja raznovrsnih maloprodajnih usluga. Iako je trend u suvremenoj visoko razvijenoj trgovini na malo da raste udio prihoda po osnovu pružanja raznovrsnih usluga, prihod po osnovu prodaje trgovačke robe je dominantan i to će ostati dugoročno.

Moglo bi se spekulirati da bi perspektivno bilo moguće da prodaja u nekim asortimanima, koji se odnose na trajnija uporabna sredstva (primjer: oprema za stan), bude sve više supstituirana najmom pa da usluga najma kroz najamninu postane značajnija od prihoda koji će neki trgovac stjecati po osnovu prodaje takve opreme.

Dobra poslovna praksa potvrđuje da sve što je trgovac na malo prodao u jedinici nekog vremena (primjer: danas) predstavlja kategoriju bruto prodaje. Kod svih bruto vrijednosti uvijek se postavlja pitanje ili postoji interes za utvrđivanje njihove neto vrijednosti odnosno neto efekata nekoga posla.

Pod neto podrazumijevamo ono što istinski ostaje, u ovom slučaju trgovcu na malo. Dobra poslovna praksa potvrđuje da trgovci omogućavaju kupcu da izvrši povrat kupljenog, što može biti povezano s protekom vremena od dana kupnje, dokazom o kupnji što se utvrđuje računom ili unaprijed postavljenim još nekim uvjetom.

Mogućnost povrata kupljenog podiže kvalitetu trgovčeva poslovanja (ako je kvaliteta zadovoljstvo kupca), gradi odanost, podiže povjerenje i korigira vrijednost bruto prodaje...
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.

Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.


Zatražite ga na info@suvremena.hr

Izdvajamo iz broja:
2-2014
Zakon o radu - mitsko mjesto hrvatskog zakonodavstva
Pravo na neplaćeni prekovremeni rad
Znanje, inovacije i tehnologija u fokusu
Razmjena elektroničkih računa između Hrvatske i Slovenije
Učimo od mudrijih i uspješnjih!
Jesmo li spremni za mobilne kupce?
mPBZ - bankarstvo u pokretu
Smartivo – napredni sustav za upravljanje voznim parkom
Novi Zakon o zaštiti potrošača
Trgovačke marke i tipovi maloprodajnih poslovnih jedinica
Analiza okoline poduzeća
Komuniciranje u marketingu (3)
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2013. (2)
Prirodna kozmetika - globalni trend
Jubilej - 60 godina konfekcije KOTKA, Krapina
Turizam kao osnova strategije izvozne ekspanzije
Sadržaj broja 2-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa