03.04.2014.
Snažan poticaj EBRD-a hrvatskim izvoznim ambicijama
Veljko Sikirica
Hrvatskim izvozno orijentiranim tvrtkama, koje se na međunarodnim javnim natječajima, u sve žešćoj gospodarskoj konkurenciji, žele natjecati za dobivanje specijaliziranih poslova, potrebna je stručna pomoć, ali i edukacija kako ostvariti te poduzetničke ciljeve i osvajati nova tržišta.
Mnogi odgovori na pitanja kako to postići, u obliku ekspertnih putokaza i iskustvenih primjera, ponuđeni su na seminaru „Poslovne mogućnosti za hrvatske tvrtke kroz sustav nabave Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD)“, održanom 3. travnja u Hrvatskoj gospodarskoj komori, u suradnji EBRD-a, Ministarstva financija i HGK.
Bio je to samo jedan u ciklusu seminara kojima se predstavljaju mogućnosti poslovanja s međunarodnim financijskim institucijama, čije sustave nabave hrvatske tvrtke mogu iskoristiti za plasman svojih roba i usluga na unutarnje ili na vanjska tržišta.
Iskustva stečena na vrlo posjećenim seminarima sa Svjetskom bankom i Inter-Američkom razvojnom bankom, a sada i s Europskom bankom za obnovu i razvoj, Hrvatskoj gospodarskoj komori snažan su poticaj da takvim stručnim skupovima osnaži ambicije hrvatskih gospodarstvenika u njihovim natjecateljskim naporima u sustavu nabave i u plasmanu roba i usluga na netradicionalna tržišta.
Time se ujedno razvijaju nedovoljno iskorišteni potencijali domaćih tvrtki, osposobljenih za sudjelovanje na transparentnim i precizno standardiziranim natječajima, što je ujedno i dragocjeno iskustvo prenošenja kvalitetnog postupka javne nabave na domaća tržišta.
„Većina današnjih imućnih zemalja bogatstvo je stekla izvozom svojih proizvoda u inozemstvo. Stoga vam danas želimo predstaviti poslovne mogućnosti kroz sustav nabave Europske banke za obnovu i razvoj, a imat ćete priliku čuti i iskustva nekoliko domaćih tvrtki, koje su uspješno iskoristile potencijal te institucije.
Paket pripremljenih informacija i sadržaja bit će zanimljiv i koristan da vas potakne u istraživanju mogućnosti koji vam se otvaraju kroz sustav nabave EBRD-a“, istaknula je u uvodnom izlaganju Vesna Trnokop Tanta, potpredsjednica HGK.
U sklopu seminara svoja iskustva sudjelovanja u procesima nabave EBRD-a predstavile su tri hrvatske tvrtke, DIV d.o.o., KONČAR – INŽENJERING ZA ENERGETIKU I TRANSPORT d.d. i DALEKOVOD d.d.
|
Veljko Sikirica, viši specijalist za nabavu, Sektor nabave EBRD-a, ukazao je na poslovne mogućnosti za hrvatske tvrtke kroz sustav nabave EBRD-a. Istaknuo je
da su u razdoblju od 2009. do 2013. godine hrvatske tvrtke sudjelovale na 116 natječaja EBRD-a, od čega su 38 puta osvojile natječaj, što je po njegovim riječima vrlo dobar pokazatelj, jer to ukazuje na stopu uspješnosti od gotovo 30%. Ukupna vrijednost tih dobivenih natječaja iznosila je 252 milijuna eura.
Iz godine u godinu povećava se broj dobivenih natječaja, ali to - ističe Sikirica - nipošto ne bi smjelo uspavati ni zadovoljiti sudionike, jer je uglavnom riječ o natječajima dobivenima u RH ili regiji, a znanja i vještine trebalo bi usmjeriti na natječaje za poslove na netradicionalnim tržištima.
Maroje Lang, pomoćnik ministra Ministarstvo financija Republike Hrvatske, istaknuo je važnost institucionalne suradnje EBRD-a, HGK i Ministarstva financija, kojom se, izvozno zainteresiranim poduzetnicima, može pružiti i potpora i pomoć u njihovim nastojanjima da pripomognu izlasku iz gospodarske krize.
Poticaj svim ovim nastojanjima pružila je Vedrana Jelušić Kašić, direktorica Ureda EBRD-a u Hrvatskoj, koja je odgovarala i na konkretne upite pojedinih gospodarstvenika, a ujedno je istaknula otvorenost EBRD-a prema svim inicijativama koje osnažuju privatizaciju u zemljama u tranziciji i poduzetnicima omogućuju da se lakše odgovore zahtjevima globalnog tržišta.
Seminarom su hrvatske tvrtke bile okvirno upoznate sa sustavom postupka nabave u EBRD-u, pa je nužno što prije organizirati i workshopovi koji bi pridonijeli uvježbavanju tvrtki i djelatnika da institucionalno stvore kapacitete koji bi im omogućili uspješno konkuriranje na takvim natječajima.
Organiziranjem takvih seminara HGK želi potaknuti hrvatske izvoznike na pronalaženje novih izvoznih kanala i modela, stjecanje novih znanja i vještina i hrabriji iskorak na nova tržišta.
|
|
|
|