Trgovina
Seniko studio
Turizam
19.03.2014. P.Ž. Rusković o razvoju zdravstvenog turizma i talasoterapija
Zdravstveni turizam u Hrvatskoj nije još razvijen iako za to postoje svi mogući resursi i ogroman potencijal i na moru i u kontinentalnom dijelu zemlje, a posebno u wellnessu i lječilištima, i to najviše u talasoterapijama u priobalju s obzirom da je morska voda u hrvatskom Jadranu neusporedivo kvalitetnija po svom sastavu (minerali, planktoni i drugo) od svih drugih mora u mediteranskom 'bazenu' i šire od toga, ističe turistička stručnjakinja i konzultantica Pave Župan Rusković u razgovoru za Hinu.

Sudjelujući na prošlotjednoj međunarodnoj konferenciji o zdravstvenom turizmu u Zagrebu, upozorila je kako je upravo nevjerojatno, a tako joj govore i neki stručnjaci iz svijeta koji se time bave, da Hrvatska nije iskoristila resurs kvalitetnog mora za takvu ponudu.

Primjerice Francuska, čije more po kvaliteti nije ni blizu hrvatskom, u tome je i kao inicijator moderne talasoterapije najdalje otišla te sada ima 56 takvih objekata i još 10-ak trenutno u izgradnji.

Talasoterapije i hoteli na Jadranu

Za taj razvoj u Hrvatskoj su veliki potencijal već postojeći hoteli, njih najmanje 20-ak od Umaga do Cavtata, koji bi mogli u svojim postojećim objektima ili uz minimalne dogradnju vrlo brzo 'instalirati' tu ponudu, no nažalost za tako nešto do sada nije bilo dovoljno zanimanja, za što Župan Rusković osnovni razlog vidi u tome da se u hrvatskom turizmu dovoljno zaradi u ljeti pa se ne treba raditi i zimi.

S obzirom da je tu riječ o cjelogodišnjem poslovanju time bi se mogla bitno povećati sadašnja, kako kaže, apsolutno sramotna godišnja popunjenost kapaciteta u Hrvatskoj od 44 posto, a na obali od 48 posto, kao i produžiti sezona te povećati zaposlenost i prihodi u turizmu jer se tu radi i o višim cijenama i o gostima koji su spremni više potrošiti.

Svaka investicija u talasoterapiju kreće se otprilike od 10 do 15 milijuna eura, ovisno o veličini objekta i sadržaju, te u prosjeku svaka zapošljava 50 stručnjaka. Ti su objekti energetski učinkoviti, izrazito paze na zaštitu okoliša i mora i kao takvi su idealni za povlačenje sredstava iz EU fondova i to najmanje oko 40 posto bespovratnih sredstava.

Koliko zna za sada se u Hrvatskoj spremaju dva takva projekata, o kojima još ne želi iznositi detalje, ali ističe da je riječ o ozbiljnim 'igračima', grupi Francuza, koji su i ulagači i daju 'know-how' jer su se s projektima talasoterapije već dokazali u svijetu.

Francuzi imaju 620 tisuća redovnih članova iz cijelog svijeta koji u njihove talasoterapije dolaze bar dva puta godišnje po oko sedam dana, i tu bi Hrvatska mogla naći svoje tržište te bi vrlo jednostavnom promocijom po tim objektima mogla privući bar dio tih gostiju u svoje objekte.
Veliko potencijalno tržište za talasoteraopije, koje se većinom pune zimi odnoso prije i poslije vrućeg ljeta, kao i za druge ponude i usluge zdravstvenog turizma, su i arapske zemlje čije turiste i putnike ne zanima toliko hrvatsko sunce i more koliko druge specijalizirane, upravo takve usluge.

Uz njih, tu je i Rusija, Azerbajdžan, Skandinavija, Njemačke i sve druge zemlje u kojima je nepovoljna klima.

Pojačati i 'ciljati' nacionalnu promociju, i to odmah

Jedan od važnijih zadataka koji treba realizirati za razvoj ponude zdravstvenog turizma, pa i talasoterapija, privlačenje investicija i korisnika je nacionalna promocija tog segmenta čega za sada gotovo pa ni nema, ocjenjuje Župan Rusković. Tu je, dodaje, izrazito važna uloga Hrvatske turističke zajednice (HTZ) koja treba stvoriti brend zdravstvenog turizma i to onda ciljano promovirati te se odmaknuti od promocije sunca i mora jer se zna da Hrvatska to ima.

Smatra i da nema smisla da mi ljudima, tržištima, govorimo da dođu tijekom ljeta, jer će doći i bez puno promocije, nego im trebamo govoriti što imamo i nudimo izvan ljeta i to jače promovirati, a takva promocija više ne može čekati, s njom treba početi odmah, jer svako odgađanje znači zaostajanje i ne-razvoj.

Ako sve bude po planu, vjeruje da će se već ove jeseni početi pripremati jedan do dva objekata talasoterapije na Jadranu, kao i da bi ih u idućih pet-šest godina moglo biti 10 do 15, a kada bi se ostvarile inicijative termi i toplica na kontinentu imali bi odličan paket kakav nema skoro nijedna zemlja i to sedam dana na moru u talasoterapiji u kombinaciji sa sedam dana u nekim termama. (H)

Povezani članci
26.11.15 Turizam
Hotelijeri: što prije donijeti akcijski plan za turizam
06.03.15 Turizam
HTZ: objavljen javni poziv za PPS destinacije u ovoj godini
12.02.15 Turizam
Novi slogan hrvatskog turizma "Croatia, full of life" (Hrvatska, puna života)
12.12.14 Karijere
Ivan Bogović novi je predsjednik Udruženja ugostiteljskih djelatnosti
25.07.14 Turizam
Devet agencija uz pomoć HTZ-a razvija složene turističke proizvode
23.07.14 Karijere
Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice potvrdilo – Ratomir Ivičić novi je direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice
31.03.14 Carine
Radionice HTZ-a i Carinske uprave oko naplate boravišne pristojbe
10.03.14 Turizam
HTZ: pozitivni turistički rezultati i u veljači
12.02.14 Turizam
AHF: TUI i HVS London o investicijama u hrvatski turizam
24.01.14 Promocije
Promocija hrvatskog turizma na sajmu u Madridu
24.01.14 Turizam
Matešić: u Ukrajini odlično zanimanje za Hrvatsku, predstavljanje u Kijevu bez problema
19.12.13 Turizam
Sabor HTZ-a usvojio Program rada HTZ-a za 2014. s puno novosti
14.11.13 Turizam
Predstavljanje hrvatskog turizma novinarima u Kanadi i SAD-u
04.11.13 Turizam
WTM: turistička industrija optimistična za 2014.
02.08.13 Turizam
HTZ: Za potpore u turizmu više od 14 milijuna kuna
08.04.13 Turizam
Hvar i Brač za Šveđane među 17 najpopularnijih mediteranskih otoka
20.03.13 Sajmovi i izložbe
Hrvatski turizam se predstavlja na četiri sajma
21.02.13 Sajmovi i izložbe
Počeo Sajam turizma u Beogradu, Hrvatska među 46 zemalja
19.02.13 Promocije
Promocija hrvatskog turizma u Muenchenu od 20. do 24. veljače
30.01.13 Turizam
Hrvatski turizam na sajmovima u Madridu, Zuerichu i Bruxellesu
29.01.13 Turizam
Američki The Travel Channel poziva na putovanje u Hrvatsku
24.01.13 Sajmovi i izložbe
U Ljubljani otvoren turistički sajam Alpe Adria
18.01.13 Sajmovi i izložbe
HTZ promovira nautički turizam na vodećem sajmu u Njemačkoj
20.05.11 Odnosi s javnošću
Dubrovnik: Skup predstavnika svjetskih PR-agencija
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa