28.01.2014.
Uspješna poslovna godina za IKEA grupu
Potrošnja se oporavlja na mnogim tržištima, a održivo poslovanje fokus je IKEA grupe
Neto dobit IKEA Grupe povećana je za 3,1% te je iznosila 3,3 milijarde eura u poslovnoj godini 2013. Najsnažniji rast ostvaren je u Kini, Rusiji i SAD-u, a u Europskoj uniji u Njemačkoj, Francuskoj i Švedskoj.
“Potrošnja se oporavlja u mnogim zemljama, iako izazovna gospodarska situacija još uvijek nije završena. Važna potrošačka tržišta, poput američkog, se oporavljaju, a i Europa se nalazi na putu oporavka. Čak i tržišta u južnoj Europi pokazuju dobre znakove ekonomske aktivnosti,“ izjavio je predsjednik i CEO Peter Agnefjäll.
IKEA Grupa ostvarila je rast tržišnog udjela na gotovo svim tržištima. Prodaja je porasla za 3,1% u odnosu na prošlu godinu te u 2013. iznosi 27,9 milijardi eura. Zajedno s prihodom od najma trgovačkih centara, ukupni prihodi IKEA Grupe iznose 28,5 milijardi eura, što je porast od 3,2%. Trend rasta tržišnog udjela svakako će pomoći ostvarenju ambicioznog plana rasta IKEA Grupe kojim do 2020. želi ostvariti 50 milijardi eura prihoda od prodaje.
“Rezultati pokazuju da je kupcima sve važnija vrijednost koju dobiju za novac. Veseli me i što naši kupci prihvaćaju asortiman koji je dizajniran kako bi im pomogao da kod kuće vode održiv život. Kupcima LED proizvoda u 2013. godini pomogli smo da uštede i novac i energiju“, nastavio je Peter Agnefjäll.
U sklopu Izvješća o održivosti za poslovnu godinu 2013. IKEA Grupa objavila je prvi izvještaj o provedbi strategije održivosti People & Planet Positive iz kojeg izdvaja:
- Korištenje LED žarulja umjesto onih sa žarnom niti kupcima omogućava uštedu električne energije od 7 eura godišnje po žarulji. U 2013. IKEA je prodala 22.4 milijuna LED proizvoda, uključujući i 12.3 milijuna LED žarulja. Samo upotreba prodanih LED žarulja u 2013. godini kupcima će uštedjeti ukupno 86 milijuna eura na godišnjoj razini.
- Skoro polovica menadžera u tvrki IKEA su žene (47%) što je rezultat dugogodišnje politike ljudskih potencijala koja inzistira na raznolikosti i jednakosti.
- IKEA Zaklada donirala je 101 milijun eura u 2013. za projekte kojima se pomaže djeci u nekima od najsiromašnijih zajednica na svijetu, što je porast od 21% u odnosu na 2012. godinu.
- Ulaganjem u energetsku učinkovitost u skladištima i robnim kućama te edukacijom kolega IKEA je od 2010. uštedjela 40 milijuna eura.
- IKEA Grupa jedan je od najvećih svjetskih otkupljivača FSC (Forest Stewardship Council) certificiranog drva u maloprodajnom sektoru, a gotovo 1/3 drva koje koristi ima FSC certifikat ili je recikirana u 2013. Svo korišteno drvo IKEA je kupila od proizvođača koji poštuju IKEA standarde za šume.
- Udio pamuka izrađenog od održivih izvora kojeg IKEA koristi u svojim proizvodima više se nego udvostručio, sa 34% u 2012. na 72% u 2013.
|
- Tijekom poslovne godine 2013. IKEA Grupa se obvezala da će posjedovati 137 vjetroturbina te instalirati 550.000 solarnih panela čime se kompanija primakla korak bliže cilju kojim do 2020. želi proizvesti više obnovljive energije od ukupne energije koju potroši.
„Svatko, uključujući i tvrtku IKEA, ima ulogu u rješavanju očekivane nestašice resursa i utjecaja klimatskih promjena s ciljem da se ljudima omogući bolja kvaliteta života. Uvjeren sam da, s obzirom na našu viziju stvaranja boljeg svakodnevnog života za većinu ljudi, ne postoji drugi način poslovanja od održivog. Naš je fokus dugoročni.
Nastavit ćemo razvijati još bolje proizvode po povoljnijim cijenama, unaprijediti iskustvo kupovine i postati dostupniji kupcima pomoću poboljšane usluge, e-trgovine i kontinuirane ekspanzije. Naša vlasnička struktura i financijski principi omogućuju nam nezavisnost te uravnotežen i održiv rast“, zaključio je Peter Agnefjäll.
|
|
|
|