23.06.2006.
Novi tramvaji u sjeni nesuglasica između Končara i Gredelja
Gredelj nije presretan što Končar tramvaj predstavlja isključivo kao svoj proizvod, kao ni udjelom u proizvodnji koja iznosi 15 posto. Kap koja je prelila čašu je informacija da se Končar javio na natječaj s tramvajem u Poljsku bez da je obavijestio Gredelj.
Nakon isporuke 70 niskopodnih tramvaja ZET-u do svibnja 2007. godine konzorcij Crotram, koji čine Konačar i Gredelj, trebao bi isporučiti još 70 tramvaja. Još novih tramvaja uvijeno je najavio gradonačelnik Milan Bandić, a potvrda da bi novi ugovor trebao biti potpisan do kraja godine stigla je od direktora TŽV Gredelja Ivana Tolića. Tri su prepreke koje bi se prije ugovora trebale riješiti: cijena, suradnja Gredelja i Končara i testiranje već isporučenih tramvaja. Što se cijene tiče, u konzorciju smatraju da bi ona za novih 70 tramvaja trebala biti veća od 118 milijuna eura koliko je plaćena prethodna narudžba od koje je dosad u promet pušteno 28 tramvaja. Opravdanje za višu cijenu traži se u poskupljenju crne metalurgije, troškova općenito i slabljenju eura prema kuni. No u gradu smatraju da bi cijena trebala biti niža.
"Izrada prototipa bila je skupa, a sada već postoji uhodana proizvodnja. Narudžba od ukupno 140 tramvaja trebala bi samo spustiti cijenu ili u najboljem slučaju ostati na istoj razini. Ne vjerujem da cijena crne metalurgije znatno utječe na cijenu izrade tramvaja. Ugovor o nabavci novih tramvaja nećemo potpisati dok ne prođe opsežno testiranje dosad isporučenih. Iz ZET-a prvo moraju potvrditi da su niskopodni tramvaji ispunili sva očekivanja", tvrdi predsjednik zagrebačkog Holdinga Slobodan Ljubičić
Nesuglasice dviju tvrtki konzorcija mogle bi predstavljati možda i najveću prepreku ostvarenju novog ugovora. Službeno se u javnosti predstavlja kao da vlada idila, međutim čini se da je to daleko od stvarnosti. Neslužbeno se doznaje kako Gredelj nije presretan suradnjom s Končarom koji tramvaj predstavlja isključivo kao svoj proizvod te svojim udjelom u proizvodnji koja iznosi 15 posto. Kap koja je prelila čašu je informacija da se Končar javio na natječaj s tramvajem u poljski grad Leoch, a da o tome uopće nije obavijestio Gredelj.
Navodno Končar netočno predstavlja tramvaj kao domaći proizvod u visini 70 posto, a udio domaćih tvrtki ne prelazi 50 posto. "Stolci su iz Španjolske, interijer iz Slovenije, stakla iz Mađarske, vrata iz Kine, klima iz Austrije, postolja iz Njemačke. Većinu tih stvari mogle bi prozvoditi hrvatske tvrtke", kaže upućeni izvor. Apsurd bi se mogao dogoditi i na sajmu željezničkog transporata koji se u rujnu održava u Berlinu. Naime, Gredelj bi kao svoj proizvod izložio cijeli tramvaj, a Končar samo prednji dio! Direktor Gredelja Ivan Tolić nije htio javno polemizirati s Konačarom, nego je samo potvrdio kako bi novi ugovor trebao biti modificiran u korist njegove tvrtke i ostalih domaćih proizvođača.
|
"Ugovor bi trebao biti nešto promijenjen. Zalagat ćemo se da se udio naše proizvodnje poveća, kao i udio domaćih tvrtki. Odgovara nam da se ugovor potpiše do kraja godine ili nešto prije kako bismo mogli nastaviti kontinuitet u proizvodnji", poručio je Tolić. Predsjednik uprave Končara Darinko Bago na godišnjem je odmoru, pa nismo od njega uspjeli dobiti potvrdu o pregovorima za novi ugovor i njegovu verziju nesuglasica sa svojim partnerom. Bago je primjerice uvijek tvrdio da je suradnja s Gredeljom izvrsna.
Kupnja Gredelja sljedeći tjedan
Sljedeći tjedan bi se napokon trebao sklopiti sporazum između Vlade i poglavarstva o prodaji zemljišta TŽV Gredelj Zagrebu, najavio je gradonačelnik Milan Bandić. Poglavarstvo je na prekjučerašnjoj sjednici donijelo zaključak o kupnji nekretnine od 130.000 četvornih metara za 644 milijuna kuna ili 88,215 milijuna eura. Prva rata od 5,5 milijuna eura bit će isplaćena u listopadu, a zatim u 2007. i 2008. godini po 8,8 milijuna eura u osam rata. Zadnja rata od 12,315 milijuna eura bit će isplaćena u siječnju 2009. godine, a dotad bi se Gredelj u potpunosti trebao preseliti na novu lokaciju u Vukomercu.
Izvor: poslovni.hr
|
|
|
|