25.11.2013.
Internet kupovina sve popularnija otkada je Hrvatska u EU
MasterCard, u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta, proveo je u listopadu 2013. godine MasterIndex istraživanje o stavovima i ponašanju potrošača u Hrvatskoj s naglaskom na kupovinu preko interneta i korištenje kartica.
Kupovina preko interneta rastuća je grana trgovine i sve je popularnija u Hrvatskoj, posebno nakon ulaska u Europsku Uniju. Naime, rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su kako 37% korisnika kartica planira češće kupovati preko interneta otkada je Hrvatska u EU.
Razlozi koje navode su to što nema carina, proizvodi mogu biti dostavljeni u Hrvatsku, a neki smatraju da će sada ovakav tip kupovine biti sigurniji nego ranije. Nadalje, nevezano uz EU, većina ispitanika potvrdila je kako povremeno kupuje preko interneta. Najveća je potražnja za odjećom i obućom, elektroničkim dobrima, knjigama, glazbom, kao i za avionskim kartama i kulturnim uslugama.
Kod internet kupaca, PayPal i kreditne kartice najpopularniji su načini plaćanja. Popularnost internet bankarstva je stabilna, korištenje kreditnih kartica raste sukladno dobi i primanjima, dok su debitne kartice, ali i internet bankarstvo, popularniji među mlađom populacijom (do 29 godina). 48% ispitanika voljelo bi imati mogućnost plaćanja debitnim karticama za internet kupovinu.
Kada je riječ o internet trgovinama, najveću popularnost imaju stranice za grupnu kupovinu gdje se obavlja gotovo polovina internetskih kupovina. Iako postoje brojne prednosti internet kupovine koje ispitanici navode, kao npr. bolje cijene i popusti, nenaplata dostave, šira ponuda, jednostavnija procedura plaćanja, dostupnost 24 sata itd., barijere za takvu vrstu kupovine još uvijek su prisutne.
Ispitanici i dalje navode „strah da internet kupovina nije dovoljno sigurna“ kao glavnu prepreku, a također navode i da žele uživo vidjeti što kupuju, nisu nikada probali, sve imaju dostupno u fizičkim trgovinama, ali i da ne posjeduju odgovarajuću karticu odnosno nemaju adekvatan način plaćanja.
Radi dodatne sigurnosti podataka korisnika prilikom obavljanja plaćanja putem interneta, MasterCard je razvio uslugu MasterCard® SecureCode koja uključuje jedinstveni osobni kod koji daje dodatnu sigurnost protiv neovlaštenog korištenja kartice pri kupnji kod internet trgovaca koji sudjeluju u tom programu.
O MasterIndex istraživanju
MasterCard redovito provodi MasterIndex istraživanje o stavovima i ponašanju potrošača. MasterIndex istraživanje je kvantitativno istraživanje provedeno na 1009 korisnika bankarskih usluga u dobi od 18 do 55 godina, a prvi je puta u Hrvatskoj provedeno u rujnu 2009. godine u suradnji s agencijom Gfk za istraživanje tržišta.
|
Cilj istraživanja analizirati je navike u korištenju kartica u različitim situacijama i stavove prema karticama u Hrvatskoj. MasterCard koristi rezultate istraživanja u donošenju poslovnih odluka, kako kratkoročnih tako i onih dugoročnih koje zahtijevaju ulaganja u razvoj novih tehnologija, usluga i pristupa prema korisnicima.
|
|
|
|