10.10.2013.
Svečano primanje hrvatskih inovatora u HGK
Hrvatski inovatori osvojili su 20 nagrada na najvećem svjetskom sajmu inovacija
Hrvatska gospodarska komora je uvijek bila otvorena za primjenu inovacijskih rješenja a prilikom njihova promoviranja u svijetu treba se fokusirati na konkretna tržišta pri čemu je posebno interesantna Azija kao najbrže rastuće tržište na svijetu i Rusija, rekao je Nadan Vidošević, predsjednik HGK na počasnom primanju organiziranom 9. listopada u HGK za hrvatske inovatore koji su na najvećoj svjetskoj izložbi inovacija i tehnologija INST 2013., održanoj u Taipeiu na Tajvanu, osvojili čak 20 nagrada.
Inovatorstvo u Hrvatskoj ima dugu tradiciju pa smo tako primjerice svojevremeno imali četiri najbolja broda u svojim kategorijama, naglasio je Nadan Vidošević. Ekonomski procesi se kontinuirano ubrzavaju pa su tako u relativno kratkom roku nekad siromašne zemlje Malezija i Južna Koreja postale visoko razvijene industrijske zemlje.
Strelovit ekonomski uspon Južne Koreje i Malezije reuzltat je vizionarskog i kompetentnog političkog i ekonomskog vodstva. Malezija je vrlo rano uočila važnost informatičke tehnologije te se u njenom razvoju tržišno natjecala s Tajvanom.
Previše se fokusiramo na regiju a gospodarski prosperitet trebalo bi promatrati u kontekstu srednje Europe i Mediterana, poručio je Nadan Vidošević.
Srednjoeuropski civilizacijski krug znatno je ujecao na naš ne samo ekonomski već i kulturološki razvoj te danas moramo sustavno jačati poveznice s tim geografskim entitetom. Na kraju izlaganja Nadan Vidošević predložio je izradu specijaliziranog interaktivnog linka za inovatorstvo na portalu HGK.
Permanentno radimo na što većoj komercijalizaciji inovacija i u tom pogledu jačamo strukturalne kapacitete, ustvrdila je Tajana Kesić-Šapić, direktorica Centra za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj HGK. U pripremi je izrada kataloga za 2013. godinu koji će obuhvatiti sve ovogodišnje nagrađene inovatore a bit će dvojezičnog karaktera.
Neven Marković, tajnik Hrvatskog saveza inovatora napomenuo je kako je vrlo važno skrbiti o hrvatskim inovatorima a u tome se Hrvatska gospodarska komora već potvrdila. Komercijalizacija inovacija kod nas je u stalnom usponu i taj proces nužno je dalje jačati.
U Tajvanu su ostvareni izvrsni poslovni kontakti s dobrim izgledima za njihovu realizaciju. U pripremi je 38. hrvatski salon inovacija s međunarodnim sudjelovanjem Inova i 9 izložba inovacija, prototipova i studentskih poslovnih planova – Budi uzor koji će se održati od 12 do 17. studenog na Zagrebačkom velesajmu.
|
Najveći uspjeh od hrvatskih izlagača na svjetskoj su izložbi ostvarili su Jana Žiljak Vujić, Vilko Žiljak, Klaudio Pap i Ivana Stanimirović Žiljak, koji su za inovaciju "IRD metoda zaštite ispisa dokumenata i poštanskih maraka" nagrađeni najvišim priznanjem INST-a platinom i zlatnom medaljom Svjetske organizacije inovatora i intelektualnog vlasništva (WIIPA).
Drago Čosić i Cor Brevis d.o.o. osvojili su zlatnu medalju za "Zamjenu za fosilna goriva u termoelektranama", a isto odličje dobili su Ivana i Robert Legović za "Detoks - destress lavander", Mirjana Brlečić za "Nikel probiotik kremu", Melita Pavlek Močan, Cosmel d.o.o. za "Melli cream", Presencia d.o.o. za "Nesu smart phone card" i Marin Kovačić za "3 u 1 - fotokolorimetar, turbidimetar i nefelometar", dok je Tomislav Bronzin, Citus d.o.o. dobio veliku nagradu Međunarodnog patentnog instituta za "Pokretom upravljano korisničko sučelje".
Niz nagrada za "Gumeni putni prijelaz DR-1" dobio je Slobodan Rajić, Telecor d.o.o., koji pregovara o plasmanu svoje inovacije na tajvansko, malezijsko i japansko tržište, a interes za hrvatske inovacije pokazali su i drugi. Tvrtka Cor Brevis pregovara o primjeni svog proizvoda s predsjednikom uprave vodeće tajvanske tvrtke za proizvodnju kotlova za termoelektrane, a Presencia d.o.o. o distribuciji Nesu carda na kinesko tržište.
Tajvansko nacionalno sveučilište zainteresirano je za primjenu inovacije tvrtke Citus d.o.o., tajvanska tvrtka za zaštitu dokumenata i osobnih isprava za IRD metodu zaštite ispisa dokumenata, a veliki poslovni interes tajvanskih i kineskih poduzetnika izazvala je i Melli cream.
|
|
|
|