Edukacija
Seniko studio
Edukacija
02.10.2013. Učenje za poduzetništvo uvesti u sve odgojno-obrazovne sustave
Djecu i mlade naraštaje od kućnog praga do svih obrazovnih institucija treba odgajati i upućivati na cjeloživotno učenje za poduzetništvo koje najprije može stvoriti dodanu vrijednost i osnažiti gospodarstvo, što znači da se poduzetništvo što prije treba uvesti kao program, predmet, redovni ili izborni kolegij u sve odgojno-obrazovne sustave, od vrtića do fakulteta, istaknula je na današnjoj 3. međunarodnoj konferenciji o učenju za poduzetništvo dekanica Visoke škole Nikola Šubić Zrinski Marina Gregorić.

Konferencija je u organizaciji te Visoke škole okupila oko 150 domaćih i stranih sudionika, studenata i predstavnika različitih institucija i organizacija koje se bave unapređenjem obrazovanja za poduzetništvo.

Cilj konferencije je, navela je, osvijestiti edukativne i obrazovne ustanove, državne institucije, kompletno gospodarstvo i građane da se uključe u inicijativu da se odgoj i obrazovanje za poduzetništvo uvede praktički od kućnog praga i u sve odgojno-obrazovne sustave jer i u Hrvatskoj i u EU više od 90 posto svih poduzeća čini malo i srednje poduzetništvo.

U ime zemlje-partnera konferencije Crne Gore direktor njihovog Centra za stručno obrazovanje Duško Rajković naveo je da su baš uz pomoć i projekt Visoke škole Nikola Šubić Zrinski ove godine u toj zemlji eksperimetalno u neke srednje škole uveli predmet poduzetništvo što bi od iduće godine trebalo postati obvezni predmet u svim školama.

Tome je pomogla, dodao je, i crnogorska Strategija za cjeloživotno učenje, kao i posebno stručno tijelo Nacionalno partnerstvo za preduzetničko učenje sastavljeno od predstavnika javnog i privatnog sektora, komora, udruga i drugih koje ima cilj razvijati poduzetnički duh i sposobnosti učenika i studenata za pokretanje vlastitog biznisa.

Pozdravljajući skup ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras kazao je da je i prioritet ove Vlade razvijati cjeloživotno i obrazovanje za poduzetništvo uključivanjem u odgojno-obrazovni sustav jer novo vrijeme i uspjeh poduzetnika traži više od tradicionalnih formi učenja i znanja, a prije svega povezivanje edukacije i prakse te veću interakciju zaposlenika, poslodavaca, državnih i drugih institucija.

Maras je naglasio da je to potrebno i jer se sve više ljudi u Hrvatskoj želi baviti poduzetništvom, znatno više njih želi imati svoje nego biti zaposlenik u nečijem poduzeću, po čemu je Hrvatska na drugom mjestu u EU, a što potvrđuje i osam tisuća tvrtki koje su većinom osnovali poduzetnici-početnici u samo godinu dana od pokretanja projekata tzv. tvrtka za 10 kuna. (H)

Povezani članci
27.07.15 Financije i gospodarstvo
Poduzetnici Vukovara na prvom mjestu prema prihodu po zaposlenom
27.03.15 Edukacija
„Poslovni izazov“ predstavio „Poduzetničke priče“ srednjih škola!
16.10.14 Edukacija
Održana 4. Međunarodna konferencija o učenju za poduzetništvo - ICEL4
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa