26.09.2013.
Na policama trgovina sve je više privatnih robnih marki
Na policama trgovina sve je više privatnih robnih marki, u regiji je primijećeno njihovo povećanje od čak 20%, priopćeno je na 4. Regionalnoj konferenciji robi široke potrošnje i maloprodaje
Cijena nije presudan faktor pri donošenju odluke o kupovini, ali Internet jest te se čak 77 posto potrošača koristi Internetom prilikom planiranja određene kupovine, zaključeno je na konferenciji.
Beograd, rujan 2013. g - Udio privatnih robnih marki u regiji se povećao za čak 20%, zaključeno je na okruglom stolu lidera koji je održan 23. i 24. rujna u Beogradu, u sklopu 4. Regionalne konferencije o robi široke potrošnje i maloprodaje.
Vodeći ljudi maloprodaje u regiji raspravljali o ključnim faktorima uspjeha za opstanak na tržištu. Razlog tome je smanjena kupovna moć i cjenovna osjetljivost kupaca, pa prednost dobivaju privatne robne marke koje se mogu kupiti po nižim cijenama, a njihova kvaliteta je takva da sve više ulaze i u premium segment.
Okrugli stol moderirao je Srećko Debelak iz Slovenije, viši direktor A.T. Kearney, koji je prije zanimljivog razgovora, održao uvodno predavanje o najnovijim trendovima u industriji robe široke potrošnje i maloprodaje.
Sudionici panela, Milan Grgurević, generalni direktor Delta Agrara, Gabor Tozer, osnivač i direktor Quickborn Consulting (Francuska) i Ramon Weidinger, generalni direktor Coca-Cola Hellenic za Srbiju i Crnu Goru, zaključili kako je odnos proizvođača i lanaca prodaje izuzetno bitan za uspješno poslovanje, kao i uvođenje inovacija u svim FMCG sektorima. Upravo zato, istakli su, trgovci bi se trebali više orijentirati umjesto na to „kako“ potrošači troše na to „koliko“ troše.
U sklopu okruglog stola „Inovacije i brendovi“, stručnjaci iz regije su se složili kako je kriza natjerala potrošača da bude racionalan te da je bitno doznati na koje se sve načine kupci informiraju. Istraživanja o ponašanjima kupaca, naglašeno je, vrlo su bitna, no, isto tako, u njih treba i investirati.
O ponašanjima kupaca, nešto se više moglo doznati u sklopu okruglog stola na temu maloprodaje i izazova u regiji. Pa tako prema GfK istraživanju 77 posto potrošača na našim prostorima koristi Internet kad planira određenu kupovinu, 58 posto njih koristi društvene mreže, a isti taj postotak kupaca voli svoja iskustva podijeliti s drugima, dok se pri donošenju odluka o kupovini najviše vjeruje prijateljima i rođacima.
|
Drugi dan konferencije bio je posvećen upravljanju lancem opskrbe (Supply Chain Management), čemu se treba posvetiti velika pažnja, naglašavali su stručnjaci okupljeni na konferenciji. Uvodno predavanje održao je Zlatko Bazianec, direktor, A.T. Kearney, Slovenija.
Glavne teme bile su opskrba u regiji, koja je danas uloga upravljanja lancem nabavke u kompaniji, kao i koja je uloga u podizanju konkurentnosti i diferencijaciji na tržištu robe široke potrošnje i maloprodaje, a govornici su se složili o važnosti odnosa između distributera i nabavke.
Konferencija je otvorila mnoga pitanja te ukazala na ključne faktore FMCG sektora te se poseban naglasak stavio na važnost strategije poslovanja i planiranja. Također je bitno usmjeriti se na nivo zadovoljstva potrošača, jer on mijenja navike te cijena često nije presudan faktor pri donošenju odluke o kupovini. Osim potrošača, važni su zaposlenici u kompaniji, kao i njihova edukacija; zatim interno i eksterno upravljanje odnosim te IT rješenja.
Regionalna konferencija o robi široke potrošnje i maloprodaje svake godine okupi vodeće ljude FMCG industrije. Razmjenom iskustava, panelima i predavanjima, na konferenciji sudionici konferencije dobiju vrijedna znanja koja implementiraju u svom poslovanju te se na taj način pozicioniraju kao bitan igrač na tržištu i jak konkurent.
Zadnjih se godina konferencija etablirala kao nezaobilazno mjesto ljudi iz trgovačkog sektora na kojem stručnjaci iz industrije mogu dobiti odgovore i ideje za razvoj poslovanja.
|
|
 |
|