Seniko studio
Broj 4/2013
Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2013 - Ante Gavranović
Postizanje konkurentnosti uz pomoć logistike - A.G.
Inovativnošću do konkurentnosti
Iz prakse za praksu
Hrvatski izvoznici susreli se s glavnom direktoricom CLECAT-a
Jastrebarsko: Logističko središte Hrvatske
Rekordan obujam prijevoza željezničkog tereta za hrvatsko, bosansko i srbijansko tržište u organizaciji zagrebačke tvrtke AGIT
Promjene u vanjskoj trgovini i međunarodnom transportu kroz pogled hrvatskih uvoznika i izvoznika - Petar Šimić
Najava i poziv
Kako uspješno voditi ljude u doba krize (2) - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Restrukturiranje - dr. sc. Guste Santini
Ploviti se mora (2) - mr. sc. Branko Pavlović
EuroCommerce – vodeća lobistička organizacija za trgovinu ove godine slavi 20 godina od svog osnutka
21. Zagorski gospodarski zbor - Zajedništvom do boljih rezultata - Ante Gavranović
Ante Gavranović novi Predsjednik nacionalnog vijeća za umirovljenike i starije osobe
Hrvatski obrtnici na 46. celjskom sajmu MOS
S a d r ž a j
Potrošači odabiru najinovativnije proizvode
Produkt godine sada i u Hrvatskoj
U Hrvatskoj će biti ove godine prvi put obavljeno istraživanje produkta godine između hrvatskih potrošača. Produkt godine vodi potrošače k najboljim proiz-vodima na tržištu i nagrađuje proizvođaće za kvalitetu i inovativnost. Istraživanje je 100% transparentno, 100% potrošačko i 100% neovisno.

Produkt godine (Product of the Year) najveća je svjetska nagrada za inovativne produkte, odnosno proizvode i usluge, u kojima odlučuju glasovi potrošača. Trenutno djeluje u tridesetak zemalja, u svima s istim ciljem: voditi potrošače k najboljim proizvodima na svakom tržištu i nagrađivati proizvođače za kvalitetu i inovativnost. Prije 26 godinama osnovao ju je francuski poduzetnik Christian le Bret, bivši direktor kozmetičke tvrtke Garnier koji je htio istaknuti i nagraditi inovativne proizvode u FMCG industriji.

Cijeli koncept potpuno je transparentan i neovisan, što je ključni faktor za uspjeh i globalno prihvaćanje Produkta godine kojeg u svijetu prepoznaje više od milijarde potrošača. Svi najveći međunarodni (kao što su P&G, Beiersdorf, Henkel, L’Oreal, Reckitt Benckiser, Johnson & Johnson, Nestle i drugi) i lokalni proizvođači na
različitih tržištima redovito registriraju svoje inovacije u izbor produkta godine da dobiju informacije za taktičko, operativno i strateško planiranje koje imaju visoku dodanu vrijetnost.

Važnost poznavanja odluka o kupnji i potrošačkih navika, kao i približavanje potrošačima priznali su najveći svjetski trgovci (Carrefour, Tesco …) koji izlažu nagrađene produkte na najbolje pozicije na prodajnim mjestima. Licencu za sve zemlje bivše Jugoslavije ima slovenska trvtka Produkt leta koja je u 2013. prvi puta nagradila produkte godine u Sloveniji, a u 2014. to će učinit i u Hrvatskoj. Osnivač i vlasnik licence Christian Le Bret želi proširiti koncept u sve zemlje u kojima je FMCG industrija dovoljno razvijena, a potrošači suočeni s dilemom koji od proizvoda iste kategorije stvarno donose dodanu vrijednost.
„Hrvatska FMCG industrija dobro je razvijena i hrvatski potrošači na policama trgovaca zaslužuju najbolje. S konceptom Produkt godine želimo potrošačima regije Adriatic olakšati odluku o kupnji. Nove proizvode na policama sada ocjenjuju potrošači koji ih zapravo koriste. Njihovo zadovoljstvo stavlja proizvod na najvišu stepenicu u kategoriji. U svakoj kategoriji, primjerice, četkice za zube, može samo jedna četkica za zube dobiti naziv Odabran produkt godine“, kaže Gregor Gorenc, direktor poduzeća Produkt leta.

Transparentan, neovisan i potrošački
Najveća razlika između istraživanja Produkt godine i drugih potrošačkih istraživanja je reprezentativan uzorak potrošača koji odlučuje o nagrađivanju proizvoda. Istraživanje obavlja međunarodna istraživačka trvtka AC Nielsen na temelju online panela tvrtke Marketagent.com koji uključuje 11.000 potrošača. „Nielsen je poznat kao neovisan, transparentan i kvalitetan. A takav je i Produkt godine - 100% transparentan, 100% potrošački jer se pobjednik određuje isključivo od strane potrošača i 100% neovisan“, ističe Gorenc.

Izbor je otvoren samo za proizvode koji su na hrvatskom tržištu manje od 18 mjeseci i koji su inovativni. Inovacija i atraktivnost proizvoda u ukupnoj ocjeni potrošača nosi 25% ocjene, a pola je procjena zadovoljstva kupaca koji koriste proizvod.

Nominirane proizvode prvo procjeni stručni žiri i odluči koji proizvodi ispunjavaju kriterij inovativnosti i vremenske skale postojanja na tržištu. Zatim ih u dubinskoj online anketi procjene potrošači. Proizvodi koje potrošači odabiru za najinovativnije u svojoj kategoriji imat će mogućnost korištenja jedinstvenog pečata Odabran Produkt godine u bilo kojim marketinškim aktivnostima pobjedničkog proizvoda ili usluge.

Pobjednici koriste ovo potrošačko priznanje za dizanje ugleda proizvođača, robne marke i proizvoda. Svi finalisti čiji su proizvodi bili anketirani u okviru istraživanja, primaju detaljno izvješće o svojoj kategoriji. Izvješće koje priprema Nielsen uključuje rezultate za sve proizvode koji se međusobno natječu unutar jedne kategorije. Hrvatski potrošači mogu očekivati prvi izbor odabranih produkata 2014. godine na policama u siječnju iduće godine.
Kupci najviše vjeruju preporukama i savjetima
Prvo istraživanje o najinovativnijim proizvodima između 1.521 slovenskih potrošača pokazalo je da kupci najviše vjeruju preporukama i savjetima. U prosjeku će tri od četiri kupca kupiti proizvod s pečatom Odabran produkt godine koji znači savjet potrošača o ovom proizvodu.

Za svakog kupca najvažnija je osnovna svrha samog proizvoda. Zbog racionalnog razmatranja odluka o kupnji trgovci moraju razumjeti kako privući nove kupce i pozornost na novi proizvod koji može donijeti još veće zadovoljstvo potrošača. Kupca ne zavarava atraktivna ambalaža, ako zna da se u njoj krije proizvod slabije kvalitete. Potrošači dakle žele znati svrhu proizvoda.

Studija također otkriva da je najvažnije da proizvod ispunjava očekivanja potrošača. Ako su kupci zadovoljni s proizvodom, spremni su platiti više za to. Mnogo su važniji od cijene drugi faktori, kako što su miris, inovacije, efektivnost i okus. Potrošači također žele sami isprobati proizvod i stvoriti svoje vlastito mišljenje, a zatim ih na kupnju uvjerava okus, miris, osjećaj zadovoljstva, lakoća korištenja, korisnost i djelotvornost proizvoda.

Još jedan zanimljiv nalaz istraživanja je da briga za okoliš koju ističe proizvođač u odlukama za kupnju nije važna. U Nielsnu predpostavljaju da je to zbog činjenice da kupci u svakom slučaju očekuju ekološku svijest od proizvođača.

Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2013
Postizanje konkurentnosti uz pomoć logistike
Inovativnošću do konkurentnosti
Iz prakse za praksu
Hrvatski izvoznici susreli se s glavnom direktoricom CLECAT-a
Jastrebarsko: Logističko središte Hrvatske
Rekordan obujam prijevoza željezničkog tereta za hrvatsko, bosansko i srbijansko tržište u organizaciji zagrebačke tvrtke AGIT
Promjene u vanjskoj trgovini i međunarodnom transportu kroz pogled hrvatskih uvoznika i izvoznika
Najava i poziv
Kako uspješno voditi ljude u doba krize (2)
Restrukturiranje
Ploviti se mora (2)
EuroCommerce – vodeća lobistička organizacija za trgovinu ove godine slavi 20 godina od svog osnutka
21. Zagorski gospodarski zbor - Zajedništvom do boljih rezultata
Ante Gavranović novi Predsjednik nacionalnog vijeća za umirovljenike i starije osobe
Hrvatski obrtnici na 46. celjskom sajmu MOS
S a d r ž a j
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa