U tvrtki TimoCom iz Düsseldorfa razgovarali smo s Tinom Pandža, Country Managericom za Hrvatsku
|
Tina Pandža
Tvrtka TimoCom danas: aktualno stanje, broj zaposlenih, koji sektori/odjeli rastu, a koji stagniraju?
Od osnivanja 1997. godine razvili smo se od Start up tvrtke sa 4 čovjeka do međunarodnog srednje velikog poduzeća s ukupno preko 400 zaposlenih u centrali u Düsseldorfu i predstavništvima u Poljskoj, Mađarskoj i Češkoj. Rast pojedinih odjela uvjetovan je međusobno. Potpuno je razumljivo da nam je za razvoj proizvoda i usluga širom Europe potrebno pojačanje na svim stranama – kako u odjelu razvoja, tako i u tehnici, marketingu te brizi o strankama.
Zahvaljujući TC Truck&Cargo® postali ste lider na tržištu. Koliko je dugo trajao taj proces (od razvoja programa do danas) i radite li još i danas na inovacijama i daljem razvoju sustava/programa?
TC Truck&Cargo® funkcionira tako dobro zato, jer je razvijen iz prakse za praksu. Naš direktor je i sam došao iz područja špedicije i smatrao je da burze transporta koje su postojale sredinom 90-ih godina nisu bile niti dovoljno učinkovite niti dovoljno međunarodne. Sve je dakle nastalo iz čiste potrebe iz takozvane rupe na tržištu. 1998. godine na tržište je izašla prva offline-verzija programa. Vrlo brzo nakon toga već su bila otvorena predstavništva u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj. U 2003. godini već smo imali preko 10.000 stranaka.
Tijekom vremena je i pristup Internetu postao općenito brži, bolji i dostupniji, tako da smo i mi mogli dalje rasti. Danas imamo 85.000 korisnika širom Europe, koji dnevno postavljaju i do 300.000 ponuda tovarnih prostora i tereta na našu burzu. Povrh toga, na tržište smo postavili i druge proizvode, kao što je TC eBid®, platforma za natječaje za dugoročne transportne naloge te najveću europsku burzu skladišnih prostora.
Osim toga, u lipnju ove godine proširili smo modul za planiranje i kalkulaciju relacija TC eMap® univerzalnim rješenjem za praćenje vozila. Ono objedinjuje sve uobičajne sustave telematike na samo jednoj platformi, što ne samo da poboljšava protok informacija između naših stranaka, već i značajno pojednostavljuje njihovo poslovanje. Na taj način mi kontinuirano radimo na novim poboljšanjima, razvoju i inovacijama. Stajati na mjestu za nas nije opcija. Potrebe, tehnika i tržište se mijenjaju – i mi također.
|
Prije 2 godine pisali smo o TC eBid®. Koliko daleko je otišao njegov razvoj u međuvremenu, i koje su njegove prednosti?
U travnju ove godine postavljen je novi rekord na TC eBid®. Samo u tom mjesecu provedeno je 777 natječaja. Od samog uvođenja proizvoda do danas nalazimo se sveukupno u području peteroznamenkastih brojeva. TC eBid® se u međuvremenu čvrsto etablirao na tržištu transporta i logistike. Velika prednost ovog programa je u tome, da se preko online-natječaja može doći do potencijalnih 30.000 pružatelja usluga transporta i logistike iz 44 europske države, a svi su oni provjereni od strane TimoComa.
Stranke iz industrije i trgovine, ali jednako tako i špediteri, mogu raspisivati natječaje za ponude tereta na području punog i djelomičnog utovara, te pronalaziti odgovarajuće pružatelje usluga na tim područjima, kako bi unaprijed izbjegli uska grla u raspoloživosti tovarnih prostora. Jednako tako, pružatelji usluga transporta mogu pomoću TC eBid® osigurati profitabilne, dugoročne transportne naloge, pomoću kojih mogu bolje planirati svoje transportno poslovanje.
Što Vi poduzimate u svrhu učinkovitog i sigurnog poslovanja (TC SEcure) s obzirom na stranke?
TC Secure je naš višestupanjski sigurnosni sustav, koji omogućava sigurno i efikasno poslovanje na našim platformama. Ovdje mi odrađujem jedan veliki dio pripremnih radnji već kod izbora korisnika, i to kroz provjere postojanja, gospodarske analize, kontrolu korištenja i reference. Na taj način postižemo značajno viši stupanj sigurnosti u odnosu na traženje poslovnih partnera na slobodnom tržištu.
Na našem online-transportnom adresaru TC Profile® postavljeni su osim toga i potpuni i aktualni profili poduzeća, pomoću kojih se može točno provjeriti poslovni partner. Povrh toga, TimoCom ima i vlastiti odjel za sigurnost i naplatu potraživanja. Puno je toga poduzeto kako bi se stvorili sigurni uvjeti rada. Naravno da je i uz sve provedene mjere predostrožnosti potrebna i određena trgovačka nužna pažnja od strane sudionika na burzi.
Kroz redovito informiranje i pružanje uputa našim strankama mi ih senzibiliziramo na to kako izbjeći nejasnoće i prijevare, odnosno krađe. Tako i rješenje za Tracking, kojim smo proširili TC eMap®, čini transportno poslovanje transparentnijim. Uz odgovarajuće odobrenje može se uvijek sigurno utvrditi gdje se u bilo kojem trenutku nalazi roba koja je u transportu.
Već i sama mogućnost da nalogoprimac svoje vozilo, odnosno svoja vozila, stavi na raspolaganje za Tracking stvara bolju osnovu za povjerenje od strane nalogodavca. Kao što vidite, sigurnost je važna tema – ne samo za nas kao ponuđače platformi, već i za korisnike, između kojih se na kraju krajeva poslovanje zapravo i odvija.
|
Jesu li se promijenili Opći uvjeti poslovanja u odnosu na Hrvatsku, sada kada je Hrvatska članica EU?
TimoCom nije ništa promijenio u OUP. Nije niti postojala nikakva potreba za promjenom, jer su Opći uvjeti poslovanja sastavljeni jedinstveno za sva poduzeća – bez obzira na to da li ona dolazi iz zemalja članica EU ili ne.
Europska udruga prijevoznika računa na inozemnu radnu snagu. Kako se to odražava na vaše poduzeće?
Naše su platforme raspoložive u 44 europske zemlje. Mi imamo i radnu snagu kojom se o našim korisnicima brinemo na njihovom materinjem jeziku. Ponude tovarnog prostora, tereta, transportni nalozi i pružatelji usluga transporta dolaze iz čitave Europe. Transport je jedna od većih međunarodnih branši uopće. Suradnja između pojedinih zemalja ovdje je tako reći sama po sebi prirodna.
|
|
|
|