Intervju s Emilom Justinićem, direktorom logističke tvrtke Kuehne + Nagel
|
Emil Justinić
Kuehne + Nagel posluje u Hrvatskoj od 1992. godine. Kako biste Vi ocijenili protekle godine?
Kuehne + Nagel je bio jedna od prvih stranih tvrtki za logistiku koja je donijela odluku proširiti se na Istočnu Europu u ranim 1990-im nakon pada Berlinskog zida. Gledajući unatrag, tvrtka je prošla mnoge promjene kako bi se prilagodila tržišnim uvjetima.
Tvrtka se suočavala s brojnim izazovima tijekom prvih 5 razvojnih godina u vrlo turbulentnom razdoblju za vrijeme rata, kada kvaliteta nije bila prioritet pri odabiru partnera za logistiku i kada su se mnogi korisnici usluga suočavali s financijskim poteškoćama. Sljedećih 10 godina nakon rata kompanija se uspjela razviti kao pružatelj kompletnih logističkih usluga, uključujući skladištenje i distribuciju. Zadnjih 6 godina izrasli smo u jednog od najpouzdanijih partnera za logistiku sa specijaliziranim rješenjima za svakoga korisnika usluga.
Kako se situacija promijenila i kakva je ona danas?
Danas je Kuehne + Nagel jedna od najvećih logističkih kompanija u Hrvatskoj i povezuje Hrvatsku sa svijetom zrakom, morem, željeznicom i cestama raznim rješenjima. Narasli smo i brojimo više od 130 visokomotiviranih i profesionalnih djelatnika. Naša baza korisnika usluga sastoji se od domaćih, ali i međunarodnih te globalnih klijenata kojima smo davali podršku prilikom ulaska na domaće hrvatsko tržište.
Klijenti su zadovoljni našim rješenjima koja nudimo te imaju prilike iskusiti prednosti suradnje s financijski stabilnim pružateljem usluga koji ima globalnu mrežu. Naši klijenti mogu se koncentrirati na svoju osnovnu djelatnost, a izazove logistike prepustiti pouzdanomu i snažnom partneru.
|
Kompanija je danas jedna od vodećih kompanija za logistiku na hrvatskom tržištu sa širokom paletom proizvoda i usluga. Koje su trenutačne mogućnosti kompanije?
Kuehne + Nagel se razvio u stabilnog i pouzdanoga logističkog partnera. Zahvaljujući globalnoj mreži i profesionalnim djelatnicima, možemo ponuditi sve elemente u lancu nabave na području cestovnog, pomorskoga, željezničkog i zračnog prijevoza.
Kompletan logistički proces zaokružuju usluge carinjenja, skladištenja i distribucije, a dodatne usluge kao što su prepakiravanja, deklariranja i slično samo su dodatno jamstvo naše iznimno kvalitetne realizacije najsloženijih logističkih pothvata. Osim toga, hrvatskim tvrtkama možemo ponuditi našu globalnu mrežu te ih tako podržati u poslovanju s europskim i prekomorskim tržištima.
Hrvatska je još uvijek u lošoj ekonomskoj situaciji. Kako to utječe na vaše poslovanje?
Sada smo u ekonomski teškoj situaciji i postoji konstantan pritisak za postizanjem visoke kvalitete i nižim cijenama. Kuehne + Nagel je godinama održavao visoku kvalitetu dobro obavljenog posla i isticao se po dobrim rezultatima čak i u teška vremena.
S ekonomskom krizom, segment logistike preuzeo je važnu ulogu u prevladavanju smanjene tržišne potražnje, ohrabrujući tvrtke da uzmu u razmatranje promjenu procesa i predaju logističkih aktivnosti stručnjaku. U takvomu tržišnom okruženju Kuehne + Nagel je postao stup u kreiranju konkurentnije pozicije na tržištu za svoje klijente nudeći im inovativna rješenja i sinergije sa svojim uslugama.
Kako postižete konkurentnost na tržištu? Koja je vaša formula za uspjeh?
Danas je konkurencija znatno jača – i druge multinacionalne kompanije ušle su na hrvatsko tržište, ali mi nastavljamo povećavati svoj tržišni udio daljnjim razvojem svojih inovativnih proizvoda i visokim stupnjem operativne izvrsnosti. Specijalizacija u pojedinim segmentima industrije omogućuje nam razumijevanje poslovnih izazova naših klijenata koji se jako razlikuju zavisno od segmenata u kojima klijenti rade.
|
U kojoj mjeri najavljena ozbiljna ulaganja u željezničku i lučku infrastrukturu u Hrvatskoj mogu pridonijeti olakšanom i povećanom poslovanju?
Teško je jednoznačno odgovoriti na ovo pitanje bez uvida u detaljne investicijske planove za pojedine luke odnosno za željezničke prometne pravce. Među rijetkim komparativnim prednostima Hrvatske jesu njene luke, kako jadranske, tako i riječne. Ozbiljne količine tereta koje tranzitiraju preko njih mogu se otpremati jedino željeznicom.
Mana svih dosadašnjih vlada u Hrvatskoj je nedostatk čvrste strategije razvoja prometne infrastrukture i nepotpuna realizacija pojedinih projekata (započeti, a nedovršeni). Svakako da bez ulaganja u proširenje lučkih kapaciteta (pristaništa, pretovarna mehanizacija, pristup željezničkim kompozicijama) nema ozbiljnog posla za prometne djelatnosti.
Ako se infrastruktura optimizira i izvrše potrebne investicije to će utjecati na smanjenje troškova i tranzitno vrijeme, a samim time i na učinkovitost procesa u lancu opskrbe. Hrvatska bi postala atraktivnija za prijevoz robe iz naših luka u Europu i tvrtke koje nude logističke usluge dobile bi više poslovnih prilika.
Što biste, kao vrsna logističarska tvrtka preporučili vladi? Gdje vidite najveće probleme u poslovanju u Hrvatskoj?
Nažalost, situacija u zemlji, ali i globalno i dalje je vrlo složena. Vlada se suočava s različitim izazovima. Ono što bi trebala učiniti, barem što se tiče prometnog dijela, jest koncentrirati aktivnosti na prioritetne pravce: osposobljavanje luke Rijeka za prihvat željezničkih kompozicija, podupiranje ideje dnevnog blok vlaka na liniji Rijeka – Budimpešta, osposobljavanje željezničkog pravca prema Beogradu za veća opterećenja i brzine vlakova te podrška riječnome prometu.
|
Gdje vidite najveće probleme u poslovanju u Hrvatskoj?
Ulazak Hrvatske u Europsku uniju je prilika, no istovremeno i prijetnja. Hrvatska treba iskoristiti ovaj trenutak i njegove prednosti kako bi se pozicionirala u odnosu na druge zemlje na području logistike. Mi smo konkurentni cijenom, kvalitetom i voznim parkom, no isto tako i obrazovanim ljudima – posebice glede stranih jezika i iskustava u međunarodnom okruženju.
Kao općeniti izazov istaknuo bih nedostatak proizvodnje i njezin kontinuiran pad. Hrvatskoj nedostaje proizvodnja koja bi izbalansirala prometne tokove uvoza i izvoza. Vjerujem da će, nažalost, takav status potrajati neko duže vrijeme.
Možete li malo pobliže opisati svoje planove za Hrvatsku?
U Hrvatskoj želimo intenzivirati svoje aktivnosti u sljedećim godinama i poboljšati svoje rezultate. To nije nerealno. Mi pružamo sveobuhvatne usluge u svim vidovima prijevoza, ali i uslugama koje dodaju vrijednost.
Cestovni prijevoz ostat će glavna vrsta prijevoza u Hrvatskoj. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju naša je zbirna mreža koja povezuje Hrvatsku s više od 32 zemlje u Europi postala još efikasnija usluga za naše klijente. Naravno, i dalje će se raditi na poboljšanju kvalitete usluge uvođenjem novih dnevnih zbirnih linija prema zemljama EU, dok će se veze sa Srbijom, BiH, Makedonijom, Crnom Gorom i Albanijom udvostručiti. Proizvođači koji traže svoje mjesto na tržištu Europske unije moći će iskoristiti prednosti kraćega i pouzdanog vremena tranzita, koji ih stavlja u jednaki položaj s ostalim konkurentima iz EU bez dodatnih direktnih troškova prijevoza.
Kuehne + Nagel prilagodio je svoje poslovanje ulasku u EU na dobrobit svojih klijenata. Klijenti kompanija već su prepoznali prednosti centralnog skladišta za susjedne zemlje te mogućnost distribucije za iste. Pojačanim korištenjem našega hlađenog skladišta uvodit ćemo dnevne otpreme robe u hlađenom stanju u sva mjesta Hrvatske.
|
|
|
|