17.01.2007.
Volkswagen, Fiat i Toyota povećali prodaju u Europi
Lani je u Europi prodano 15,4 milijuna vozila
Prema podacima European Automobile Manufacturers Association iz Bruxellesa, prošle je godine u Europi prodano 15,4 milijuna vozila ili 0,7 posto više nego 2005. godine, što je minimalan rast, ali i trend, prema mišljenju analitičara, kakav se može očekivati i ove godine.
Lanjski pobjednici među proizvođačima su Volkswagen i Fiat, koji su povećali svoje tržišne udjele, ističe Marc-Rene Tonn, analitičar M.M. Warburga iz Hamburga.
Volkswagen (najveći europski proizvođač automobila) je povećao prodaju za 5,3 posto, na 3,11 milijuna automobila, te tržišni udjel sa 19,4 na 20,3 posto, a dobro su se iskazali sportski Audi Q7 i Eos, dok je Fiat povećao udjel sa 6,5 na 7,5 posto, zahvaljujući prodaji više od milijun automobila, što je prvi put od 2004. godine, a dobru potražnju zabilježio je njihov Grande Punto i Alfa Romeo 159 sedan.
Fiatove premium divizije, uključujući Alfa Romeo, Maserati i Ferrari znatno su pomogle oporavku cijelog koncerna jer su se poboljšale međusobne nabave i unaprijedila prodajna mreža.
Toyota, koja pretendira da uskoro postane najveći svjetski proizvođač automobila, povećala je prodaju u Europi za 9,7 posto, na 896.831 vozila, uz rast tržišnog udjela sa 5,4 na 5,8 posto. Cilj im je da do 2008. u Europi prodaju 1,3 milijun vozila.
S druge strane, trenutno najveći svjetski proizvođač automobila – američki General Motors Corp. (suočen sa teškim gubicima i restrukturiranjem), PSA Peugeot i Renault SA objavili su pad prodaje i tržišnog udjela.
Izvor: Bankamagazin
|
|
 |
|