Seniko studio
Vijesti
10.07.2013. VII. forum IPC-a „Transformacija prometnog sustava Hrvatske intermodalnim prijevozom“
Intermodalni prijevoz obuhvaća sve grane prometa i najsavršeniji je oblik organizacije u tom području, a time i jedini pravi put razvoja prometa u Hrvatskoj u njezinom traženju mjesta koje joj pripada s obzirom na povoljan geopolitički položaj, istaknula je Ljubica Herceg, direktorica Sektora za promet i veze HGK otvarajući VII. forum IPC-a „Transformacija prometnog sustava Hrvatske intermodalnim prijevozom“, 10. srpnja održan u Vijećnici HGK, na kojem je predstavljena i nova sedma knjiga IPC-a.

Cilj je foruma bio potaknuti širu raspravu koja bi pridonijela sustavnom i promišljenom, odnosno strateškom planiranju, razvoja prometa u Hrvatskoj, a radi stvaranja učinkovitog prometnog sustava Hrvatske kao dijela multimodalne transeuropske prometne mreže. Na forumu je, u ime ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, bio Danijel Krakić, načelnik Sektora željezničkog prometa i žičara.

Predsjednik IPC-a i Uprave HŽ Cargo d.o.o. Ivan Lešković istaknuo je kako željeznički sustav i sustav prijevoza tereta poduzimaju novi pristup usmjeren na to da trošak krajnjeg korisnika bude što manji. Stoga se, kao i do sada, od skupa očekuje doprinos pojeftinjenju usluga prijevoza, kazao je Lešković.

U publikaciji „Transformacija prometnog sustava Hrvatske intermodalnim prijevozom“ sabrani su stručni radovi i izlaganja sudionika VI. foruma Intermodalnog promotivnog centra Dunav – Jadran na temu Transformacija prometnog sustava Hrvatske.

Najnovija knjiga IPC-a na jednom je mjestu okupila mišljenja uglednih stručnjaka s područja prometa, znanosti i gospodarstva, koji svojim idejama i promišljanjima mogu pridonijeti osmišljavanju nove strategije razvoja i transformaciji prometnog sustava u Hrvatskoj.
Dr. Dubravko Radošević s Ekonomskog instituta u Zagrebu istaknuo je kako će se ubrzavati dinamika transformacije u svim segmentima pa tako i u intermodalnom prijevozu. Cilj je usmjeriti što veći dio prijevoza s glavnih prometnih ruta na Hrvatsku, kroz luke Rijeka, Ploče, Split itd. Različite modele transporta najjednostavnije je povezati s intermodalnim prijevozom.

U knjizi se predlaže cjelovit koncept infrastrukturne mreže prijevoza povezivanjem Jadrana i Dunava, kazao je dr. Radošević, dodavši kako knjiga ističe povoljan geografski položaj Hrvatske te se predlaže i niz konkretnih mjera kao što je agencija za intermodalni prijevoz te konkretni projekti.

Svi projekti zahtijevaju puno vremena, rada i sredstava, a moraju se uklopiti i u mrežu europskih željezničkih koridora, kazao je dr. Radošević, ukazavši na makroekonomske posljedice ulaska Hrvatske u EU. Naime, zbog ostvarivanja makroekonomske ravnoteže, odnosno smanjivanja deficita, Hrvatsku čeka uvjetovanost te fiskalna disciplina kako bi se mogla koristiti sredstva namijenjena za razdoblje 2014. - 2020.

Inače, jedan od 11 strateških ciljeva razvoja članica EU je i unapređenje prometa, u što se uklapa i razvoj intemodalnog prijevoza, kazao je dr. Radošević dodavši kako se do kraja godine treba pripremiti srednjoročna Strategija ekonomskog razvoja 2014. – 2020., a potrebna je i značajna informatička potpora intemodalnom transportu.

Načelnik Sektora željezničkog prometa i žičara Danijel Krakić istaknuo je kako hrvatska prometna politka mora biti usklađena s europskom prometnom politikom. Donesen je tako novi Zakon o sigurnosti željezničkog prometa, a u proceduri je i zakon o željeznici, koji donosi novine, kao što je definiranje prava zakupa trase radi poticanja prijevoza željeznicom te pristupa riječnim i pomorskim lučkim terminalima, što će omogućiti pojavljivanje i drugih prijevoznika.

Naše se prijevozne usluge također trebaju pojaviti širom EU, a postoje i mogućnosti investiranja u prometnu, osobito željezničku infrastrukturu, koja je podinvestirana u posljednjih 20 godina, kazao je Krakić dodavši kako je na prijevoznicima da se prilagode europskom tržištu jer je to jedini put njihova opstanka i razvoja. Sljedeći je korak i racionalni integrirani model prijevoza putnika, kazao je Krakić.

Prof. dr. sc. Ernest Bazijanac, dekan Fakulteta prometnih znanosti, istaknuo je aktivnosti Fakulteta na stvaranju kvalitetnih i prepoznatljivih kadrova osnivanjem katedre za intemodalni razvoj prijevoza te suradnju kroz projekt Marco Polo. Glavni tajnik i voditelj autorskog tima IPC-a mr. Dragutin Šubat istaknuo je kako mnoge tvrtke podupiru rad IPC-a, a ovo je već 11. skup te je do sada bilo više od 100 govornika i oko 1000 sudionika.
Osmogodišnji rad Intermodalnog promotivnog centra Dunav - Jadran (IPC-a) podupirali su i omogućili hrvatski predsjednik, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, HGK, Vukovarsko-srijemska, Primorsko-goranska te Krapinsko-zagorska županija, gradonačelnici grada Vukovara, Rijeke, Opatije, Krapine i Zagreba.

Povezani članci
24.11.14 Vijesti
Intermodalni prijevoz može postati hrvatski izvozni brend
03.10.13 Vijesti
Razmjenom ideja do unaprjeđenja transporta u Hrvatskoj
28.09.12 Vijesti
U HGK održana regionalna konferencija "Intermodalni prijevoz i razvojni projekti"
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa