Seniko studio
Broj 2/2013
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2013 - Ante Gavranović
Značenje i važnost obiteljskog biznisa
Održana konferencija IZVOZ – MOTOR RAZVOJA
Hrvoje PAUKOVIĆ, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje
Basler osiguranje Zagreb
U Croatia osiguranju individualni pristup dio je misije i strategije
Grawe osiguranje – odgovorno određivanje cijene premije
Anton Kovačev, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak
Tržište nekretnina
Društvena odgovornost u opskrbi nedovoljno razvijenih područja i otoka - prof. dr. sc. Nikola Knego
Put prema uspješnoj marki - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Najveća investicija u povijesti JGL-a
S A D R Ž A J - 2 - 2013
Marketing = inovacija u MSP
mr. sc. Branko Pavlović
Marketing = inovacija u MSP-SME
Inovacija = marketing u MSP-SME
/mala i srednja poduzeća
„If cluttered desk is a sign of a cluttered mind, what than is an empty desk a sign?“

Albert Einstein
Pristupanjem EU, 1.07., tog D-day-a našeg gospodarstva, Hrvatska će dobiti mogućnost da iskoristi 1,1 mlrd eura iz strukturnih fondova Unije. Oko 200 miljuna eura tog novca moglo bi se usmjeriti na inovacije koje su nužne kako bi se pokrenula cjelokupna privreda, a posebno mala i srednja poduzeća u cijeloj zemlji.

No, za to je potrebno poticati inovatore i stvoriti sustav koji će poduzetnicima-poslodavcima pomoći da se usmjeravaju na istraživanje i razvoj.Prema recentnim izračunima Svjetske banke, kada bi Hrvatska ulagala tri posto BDP-a u istraživanje i razvoj do 2020. godine BDP bi se povećao za 5,8%. Samo 0,1% ulaganja nakon sedam godina povećalo bi BDP za 1,2%.

No, ipak, sustav u kojem živimo nije prepoznao važnost inovacija, pa je prema podacima European Inovation scoreboard za 2009. godinu, Hrvatska u području inovacija slaba u razvoju određenih područja, posebice u smislu transformacije znanja i tehnologija u komercijalne rezultate.

Kako je to područje u nas u praksi značajno podcjenjeno, nužno je fokusirati se na rješavanje tog problema i to istražujući i osmišljavajući alate za promicanje i prijenos ideja na tržište uz prethodnu identifikaciju konkretne ideje, perspektivnih područja i motivaciju ključnih izvora. No, to nije moguće bez snažnog usvajanja i provođenja filozofije marketinga na principima društveno odgovornog poslovanja.

Inovacijske aktivnosti se u suvremenim uvjetima poslovanja smatraju ključnim pokretačem poslovnog uspjeha kao i cjelokupne privrede. Mala i srednja poduzeća vrlo su značajan pokretač zaposlenosti i privrednog rasta, što postižu upravo svojim inovacijskim aktivnostima. Prema tome to je u interesu samog malog i srednjeg, kao i velikog poduzeća, ali i cjelokupne privrede.

Među najvažnijim aspektima uspjeha malih i srednjih poduzeća nepobitno je inovativnost, a kao primjer rapidnog rasta navode se poduzeća koja su poslovanje započela kao mala i srednja.

Navedena poduzeća u mogućnosti su kapitalizirati bliskost koju održavaju s kupcima-potrošačima te fleksibilnost pomoću koje su spremna zadovoljiti brzo promjenjive zahtjeve kupaca – dakle promjene tržišta. U istom trenutku navedena poduzeća stječu vrijednu konkurentsku prednost. Karakteristike malih poduzeća sugeriraju potrebu za povećanom sposobnosti reagiranja na potrebe okruženja (tržišta).

Bliskost između vlasnika MSP-a i kupaca može i mora pridonjeti poticaju za inovacije zbog lakog načina putem kojeg vlasnici mogu prepoznati nezadovoljene kupčeve potrebe. Manje birokracije, više planske strukture, što je svim malim poduzećima zajedničko, može poboljšati promjene unutar organizacije, komunikaciju i kooperativnu kompetenciju, a ta činjenica uvelike doprinosi inovativnosti unutar malih poduzeća.

Također vlasnici i menadžeri u MSP, posjeduju više operativnog znanja što u kombinaciji s odličnim poznavanjem vlastitih potrošača može i mora biti pretvoreno u inovativna rješenja.

Cijeli članak pročitajte u časopisu broj 2-2013

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2013
Značenje i važnost obiteljskog biznisa
Održana konferencija IZVOZ – MOTOR RAZVOJA
Hrvoje PAUKOVIĆ, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje
Basler osiguranje Zagreb
U Croatia osiguranju individualni pristup dio je misije i strategije
Grawe osiguranje – odgovorno određivanje cijene premije
Anton Kovačev, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak
Tržište nekretnina
Društvena odgovornost u opskrbi nedovoljno razvijenih područja i otoka
Put prema uspješnoj marki
Najveća investicija u povijesti JGL-a
S A D R Ž A J - 2 - 2013
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa