Seniko studio
Broj 2/2013
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2013 - Ante Gavranović
Značenje i važnost obiteljskog biznisa
Održana konferencija IZVOZ – MOTOR RAZVOJA
Hrvoje PAUKOVIĆ, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje
Basler osiguranje Zagreb
Grawe osiguranje – odgovorno određivanje cijene premije
Anton Kovačev, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak
Tržište nekretnina
Društvena odgovornost u opskrbi nedovoljno razvijenih područja i otoka - prof. dr. sc. Nikola Knego
Marketing = inovacija u MSP - mr. sc. Branko Pavlović
Put prema uspješnoj marki - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Najveća investicija u povijesti JGL-a
S A D R Ž A J - 2 - 2013
U Croatia osiguranju individualni pristup dio je misije i strategije
Croatia osiguranje je najstarije osiguranje u Hrvatskoj sa „stažom“ duljim od 125 godina. Kako ćete prilagoditi poslovanje nakon što Hrvatska uđe u EU? Hoćete li na tržište uvesti neke nove proizvode (ako da, koje)?

Croatia osiguranje je najstarije i najveće osiguravajuće društvo u ovom dijelu Europe koje će 4. lipnja 2013. godine proslaviti 129 godina uspješnog rada i 108 godina prodaje životnih osiguranja.

Prema ocjeni Europske komisije i Hanfe, hrvatski osiguravateljni sektor u potpunosti je spreman za ulazak u EU. Croatia osiguranje je već tijekom prošle godine, po svim parametrima uspješnosti, ispunila europske zahtjeve o adekvatnosti kapitala Solvency II.

Hrvatsku nakon ulaska u EU svakako očekuje veća konkurencija na osigurateljnom tržištu. No, sloboda pružanja usluga koristit će i Hrvatskoj, primjerice u praćenju domaćih tvrtki u inozemstvu, ali i kroz tzv. fronting poslove koje će hrvatski osiguravatelji moći obavljati za strane osiguravatelje koji će doći kod nas.

Utjecaj novih europskih direktiva bit će vidljiv od 2014. godine. One bi dugoročno trebale djelovati pozitivno na zaštitu osiguranika, veću transparentnost, kompatibilnost i kompetitivnost tržišta u RH s tržištem EU i ostalim financijskim uslugama. Slovency II će pospješiti upravljanje rizicima te time povećati profitabilnost i sigurnost poslovanja osiguravatelja.

Ulaskom Hrvatske u EU čeka nas i liberalizacija tržišta auto osiguranja. Za sada je teško prognozirati u kojem smjeru će se kretati cijene polica auto osiguranja. Činjenica je da sve dok ne smanjimo rizike, učestalost prometnih nezgoda i visinu šteta, ima malo prostora za sniženje cijena.

Očekuje nas i primjena presude Europskog suda pravde prema kojoj je spol diskriminatorna kategorija u osiguranju. To će također velike promjene u osiguravateljskoj praksi u zemljama Unije, a selekcija rizika prema različitim kategorija postat će ključna.

Pozitivna promjena je očekivano izjednačavanje poreznih olakšica za sve oblike štednje za starost što bi dalo veliki poticaj razvoju životnih osiguranja. Većina europskih sustava ima i razrađeni sustav po kojem se za štednju dužu od 10 godina nema naknadnog oporezivanja kod isplate kao što je to slučaj u Hrvatskoj.

Od nove smjernice EU o prekograničnoj zdravstvenoj skrbi koristi će imati i hrvatski građani koji će se moći u inozemstvu liječiti na teret zdravstvenog osiguranja.
Za sada je teško predvidjeti sve izazove koji nas očekuju. Dugoročno predviđamo stvaranje financijskih konglomerata i integraciju financijskih usluga. Vjerujemo da će se nastaviti i razvoj komunikacijskih tehnologija i povezivanje cijele financijske industrije na toj razini. Također se očekuje daljnje jačanje integracije financijskog sektora na savjetodavnoj razini. Hrvatsku u budućnosti očekuju i prilagodbe u strukturi i visini premije osiguranja.

Što se tiče EU konkurencije, Croatia osiguranje se već bori se na otvorenom tržištu s ostalih 25 osiguravatelja među kojima su i jaka europska osiguranja. Hrvatski građani danas imaju izbor pokrića gotovo svih rizika kao i u zemljama EU, pa smatramo da smo konkurentni svojim proizvodima.

Jedna od naših velikih prednosti je i razgranata prodajna mreža. Croatia osiguranje danas posluje preko 23 podružnice u šest regija, a građanima je na raspolaganju preko 700 zastupnika. Građani osiguranja danas mogu ugovoriti i putem 1150 poštanskih ureda Hrvatske pošte u svakom kutku zemlje kao i u poslovnicama najvećih hrvatskih banaka. Croatia osiguranje danas ima 2,53 milijuna korisnika osiguranja.

Croatia osiguranje kontinuirano nadograđuje i nadopunjuje stare i uvodi nove proizvode. Procjenjujemo da će se fokus interesa građana promijeniti s rastom standarda prema životnim i zdravstvenim osiguranjima. S većim gospodarskim rastom povećat će se i interes za svim osiguranjima poduzetnika i poljoprivrednika kao i za osiguranjima imovine.

Prije gospodarske recesije osiguranja u Hrvatskoj bilježila su dvoznamenkaste stope rasta (od 2003. do 2007. godine prosječno 10,4 posto), a udio zaračunate premije u BDP-u iznosio je u prosjeku 2,8 posto. Očekujemo da će se usprkos jačoj konkurenciji Hrvatska vrlo brzo vratiti starim stopama ubrzanog rasta.

Individualni pristup dio je misije i strategije Croatia osiguranja koji mi već primjenjujemo. Naš cilj je da svaki građanin, mali, srednji ili veliki poduzetnik dobije policu „krojenu“ po vlastitoj mjeri, željama i potrebama. Vjerujemo, a što potvrđuju i inozemna iskustva, da će se taj trend proširiti na sve vrste osiguranja.

Dosadašnje iskustvo je pokazalo da je povjerenje i dalje bitno iako je kriza podigla na ljestvici i cijene kao ključni faktor za odluku o kupovini. Kupci također očekuju da osiguravatelji nagrade njihovu vjernost i lojalnost.

Služba za marketing i korporativne komunikacije,
Croatia osiguranje, d.d.

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2013
Značenje i važnost obiteljskog biznisa
Održana konferencija IZVOZ – MOTOR RAZVOJA
Hrvoje PAUKOVIĆ, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje
Basler osiguranje Zagreb
Grawe osiguranje – odgovorno određivanje cijene premije
Anton Kovačev, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak
Tržište nekretnina
Društvena odgovornost u opskrbi nedovoljno razvijenih područja i otoka
Marketing = inovacija u MSP
Put prema uspješnoj marki
Najveća investicija u povijesti JGL-a
S A D R Ž A J - 2 - 2013
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa