Seniko studio
Broj 2/2013
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2013 - Ante Gavranović
Održana konferencija IZVOZ – MOTOR RAZVOJA
Hrvoje PAUKOVIĆ, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje
Basler osiguranje Zagreb
U Croatia osiguranju individualni pristup dio je misije i strategije
Grawe osiguranje – odgovorno određivanje cijene premije
Anton Kovačev, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak
Tržište nekretnina
Društvena odgovornost u opskrbi nedovoljno razvijenih područja i otoka - prof. dr. sc. Nikola Knego
Marketing = inovacija u MSP - mr. sc. Branko Pavlović
Put prema uspješnoj marki - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Najveća investicija u povijesti JGL-a
S A D R Ž A J - 2 - 2013
Značenje i važnost obiteljskog biznisa
Uvjeti poslovanja – najveća prijetnja
Gospodarstvo svugdje počiva na malim i srednjim poduzećima, najvećim dijelom u privatnom, a često i obiteljskom vlasništvu. Bitno je osigurati uvjete u kojima oni mogu djelovati.
Nekad se poreznu politiku mjerilo po obrascu: Bogu božje, caru carevo, a poduzetniku ono što ostane, s tim da taj ostatak omogućava pristojan život i daljnji razvoj poduzetništva. Iako su kroz povijest ekonomije stvoreni mnogobrojni novi, sofisticirani porezni sustavi, ovaj jednostavni recept ostao je trajna formula uspješne porezne, a time i financijske politike. Kad se naruše ti osnovni parametri uvijek dolazi do poremećaja u ukupnim gospodarskim i financijskim tokovima i kretanjima.

Ta su kretanja izrazito važna za ponašanje malih poduzeća, osobito kad su u obiteljskom vlasništvu. Stoga ne iznenađuje stav, pa i kategoričan zahtjev, izražen i na nedavno održanoj međunarodnoj konferenciji o obiteljskim tvrtkama (u organizaciji časopisa LIDER) kako su upravo nerealno postavljeni uvjeti poslovanja najveća prepreka razvoju malog i srednjeg poduzetništva, a ozbiljno ugrožavaju obiteljski biznis.

U tom smislu je najvažnije stvoriti pogodne makro i mikroekonomske okvire u kojima bi se obiteljski biznis mogao ne samo održati nego i uznapredovati. Konferencija je dala brojne poticaje upravo u tom pogledu, pri čemu su predstavnici Ministarstva poduzetništva i obrta te HAMAG Investa ukazali na nove mogućnosti kroz primjereno razrađene i ponuđene projekte. Nove mogućnosti svakako se otvaraju i pristupom strukturnim fondovima EU, svakako, u mjeri u kojoj ćemo biti osposobljeni da povlačimo ta sredstva.

Kad je riječ o obiteljskom biznisu javljaju se i mnogobrojna specifična pitanja koja tek traže svoje jasne odgovore, zakonske i praktične naravi. Praksa pokazuje, među ostalim, da mnoga obiteljska poduzeća nestaju nakon smrti osnivača zbog nejasnih nasljednih prava.

Ostaje otvorenim pitanje u kojoj će se mjeri uopće poticati obiteljski biznis i u kojoj je mjeri to društveno interesantno. Dionici Konferencije istakli su veliko značenje i važnost obiteljskog biznisa u budućem ukupnom razvoju malog i srednjeg poduzetništva. Vrijeme će pokazati koliko je takvo stajalište opravdano i – realno. (A.G.)

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-2013
Održana konferencija IZVOZ – MOTOR RAZVOJA
Hrvoje PAUKOVIĆ, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje
Basler osiguranje Zagreb
U Croatia osiguranju individualni pristup dio je misije i strategije
Grawe osiguranje – odgovorno određivanje cijene premije
Anton Kovačev, predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak
Tržište nekretnina
Društvena odgovornost u opskrbi nedovoljno razvijenih područja i otoka
Marketing = inovacija u MSP
Put prema uspješnoj marki
Najveća investicija u povijesti JGL-a
S A D R Ž A J - 2 - 2013
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa