Trgovina
Seniko studio
Turizam
28.03.2013. Putničke agencije: prodaja 'uskrsnih' putovanja slična lanjskoj
S Uskrsom tradicionalno kreću prva veća godišnja putovanja i to većinom posredstvom putničkih agencija koje unatoč lošijim vremenskim prilikama te nešto ranijem terminu uskrsnih i školskih praznika bilježe sličnu razinu prodaje aranžmana po Hrvatskoj i za inozemstvo kao prošle godine očekujući i snažan 'last minute' par dana pred Uskrs čime bi se mogle premašiti lanjske brojke.

Iz tri najveće hrvatske putničke agencije/touroperatora zagrebačkog Kompasa, pulskog Unilinea te Atlasa ističu i da su prosječne cijene većine aranžmana za 'uskrsna' i proljetna putovanja ostale na lanjskoj razini, kao i da se u Hrvatskoj tradicionalno najviše traže Dubrovnik, Istra, Mali Lošinj, Krk, Zadar, Opatija i kružne ture koje uključuju Jadran, Plitvice i Zagreb.

Među stranim destinacijama domaći su turisti ove godine najviše birali europske metropole (Barcelonu, Rim, Berlin, Lisabon, Prag, Beč, Budimpeštu te Istanbul za koji su kod svih agencija programi rasprodani), a dobro su išla i skuplja putovanja (od oko pet-šest tisuća kuna do više od 20 tisuća kuna) u daleke destinacije (Tajland, Dubai, Kina, Kuba, Meksiko, Tenerife, Vijetnam i druge).

Prosječne cijene 'uskrsnih' aranžmana po Hrvatskoj kreću se od najnižih oko 400 kuna za dva do tri dana, pa do tisuću i više kuna za višednevni program, što ovisi o kategoriji hotela i onome što se nudi u paketu, dok se za inozemstvo cijene za tri do pet dana po europskim destinacijama kreću od 700 kuna s autobusnim prijevozom do oko četiri tisuće kuna za avio putovanja.

Iz Kompasa u vezi uskrsnih blagadna napominju kako u drugom dijelu ovog tjedna očekuju jači 'last minute', a i poslije Uskrsa se nadaju dobrom bukingu s obzirom da su hotelijeri za razdoblje do 1. svibnja već sada objavili velik broj akcija kojima žele premostiti vrijeme slabijeg bukinga.
Dodaju i kako su u ovom ožujku iznenađeni izuzetno dobrom prodajom aranžmana za Hrvatsku na belgijskom tržištu, i to posebno kružnih tura za mlade (Plitvice, Zadar, Split, Pula), kao i dolaskom prve grupe sa tople Madeire (Portugal) na kružnu turu, dok će im proljetni program obilježiti tradicionalno Nijemci, Talijani i Austrijanci te nova tržišta poput Brazila, Tajlanda, Indije i Rusije.

U agenciji Uniline vjeruju da bi za ovaj Uskrs mogli imati i do 10 posto više gostiju nego za isti lanjski blagdan, pri čemu će većina svakako biti stranci jer domaće tržište i dalje stagnira, a najviše se traže hoteli s tri zvjezdice na bazi polupansiona od petka do uskrsnog ponedjeljka.

I oni nakon Uskrsa i za cijelu ovu godinu očekuju nastavak dobrih trendova jer su im prodaja kao i najave partnera, kako kažu, odlične.

U Atlasu je, kako ističu, domaća potražnja za putovanjima za Uskrs po Hrvatskoj dosta ovisila o vremenskim prilikama, buking pada s lošijim vremenom i obratno te stoga i oni očekuju pojačani 'last minute' do kraja ovog tjedna.

Kod njih su domaći putnici dosta tražili i krstarenja u toplije krajeve, dok među stranim tržištima dobre trendove za Uskrs bilježe iz Španjolske i SAD-a. No, veću potražnju za odmorima u Atlasu očekuju za prvosvibanjske praznike. (H)

Povezani članci
24.03.16 Turizam
Split za uskrsne blagdane očekuje sličan turistički promet kao lani
23.07.13 Turizam
Lošinj Hotels&Villas u glavnoj sezoni očekuje više turista i noćenja
03.07.13 Turizam
Turisti u potrazi za romantičnim i party krstarenjima
03.04.13 Zaposlenost / plaće
Rani Uskrs spasio statistiku, već tražili 6950 sezonaca
05.04.12 Trgovina na malo
Koliko će Hrvati izdvojiti za blagdanski stol?
05.04.07 Vijesti
SSSH: uskrsna košarica 479 kuna, tek svaki četvrti radnik dobit će uskrsnicu
27.03.07 Vijesti
Sindikat poziva poslodavce u trgovini da zatvore prodavaonice na Uskrs i Uskrsni ponedjeljak
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa