Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
14.03.2013. Unatoč svim negativnim očekivanjima, rast je glavna tema svjetskih i lokalnih trgovaca i prehrambene industrije
2nd Supply Chain Management Arena 2013
Vidis, Pericic, Galovic, Cecere, Buzinkay
Vidis, Pericic, Galovic, Cecere, Buzinkay
Nakon tri dana susreta stručnjaka iz područja upravljanja lancem opskrbe u organizaciji Infoarena Grupe, tema koja dosad nije bila dovoljno zastupljena niti među kompanijama regije niti u medijima, otkrila se kao ozbiljna opcija koja može odigrati važnu, ponekad i odlučujuću ulogu za opstanak i rast kompanija u ekonomskoj klimi koja vlada posljednjih godina na gotovo svim tržištima.

Uzimajući u obzir da se prednosti uspješne primjene SCM-a (Supply Chain Management) očituju kroz smanjenje troškova, zaliha, ukupnog troška logistike i ne manje važno, smanjenje utjecaja cijelog sustava na okoliš, opravdan je interes i ulaganje domaćih tvrtki u upravljanje lancem opskrbe.

Glavnu temu konferencije, početke, razvoj i posljednje trendove u SCM-u predstavila je Lora Cecere (osnivačica i izvršna direktorica, Supply Chain Insights, SAD) s bogatim iskustvom primjene i razvoja SCM filozofije u multinacionalnim kompanijama koje su upravljanje lancem opskrbe kao filozofiju implementirale i razvijale posljednjih trideset godina.

Činjenica da globalne kompanije s kojima će se uskoro naše tvrtke suočiti na tržištu EU primjenjuju SCM godinama, predstavlja najveći izazov konkurentnosti naših kompanija.

Očekivani ulazak u Europsku uniju će sigurno utjecati na brojne, ako ne i na sve lance opskrbe, pri čemu će se globalne tvrtke i lokalni trgovci prilagoditi novim mogućnostima korištenja proizvodnje u EU, skladišta u Italiji, Mađarskoj i Sloveniji ili koristiti svoje distributere iz zemalja EU.

U robi široke potrošnje očekuju se bitne promjene, jer se očekuje daljnji porast korištenja centralnog skladišta u cijelom lancu opskrbe, uključujući izdvajanje logistike iz matičnog poslovanja pojedinih prehrambenih kompanija.

Time će se potpuno promijeniti uloga i kontrola lanca opskrbe u prehrambenom lancu opskrbe. Pravila igre se mijenjaju pri čemu će se neki dobro pozicionirati, dok za neke više neće biti mjesta u cijelom lancu.
Nova IT rješenja za SCM omogućuju tzv. daily data - daily available (dnevni podaci - dnevno dostupni). Međutim, ti podaci se danas ne dijele u lancu opskrbe te je pitanje kako će se tako velika masa podataka koristiti u budućnosti.

Postoje relativno jasne smjernice i iskustva koja mogu znatno utjecati na uspješnost upravljanja lancem opskrbe, od kojih ističemo neke koje su sudionici konferencije mogli čuti tijekom posljednja tri konferencijska dana.

  • Za put prema uspješnijem lancu opskrbe, važna je suradnja unutar kompanije između prodaje, nabave i proizvodnje, ali i izvan kompanije s dobavljačima i trgovcima.
  • Upravljanje lancem opskrbe mora imati jasnu strategiju. Ove godine rast je top tema u svjetskim korporacijama, ali i u našim lokalnim vodećim kompanijama u sektoru trgovine i prehrambene industrije unatoč svim negativnim očekivanjima, pesimizmu kupaca, kriznim kretanjima BDP-a i padu potrošnje.
  • Trend povećanja kompleksnosti izražen je već sada u broju proizvoda, broju sudionika u lancu opskrbe te porastu broja sudionika lanca opskrbe koji zastupaju vlastite interese s naznakama da će se kompleksnost i dalje povećavati.
  • Sinkronizacija kompleksnosti svih sudionika (tržišta, proizvodnje, nabave) zadatak je S&OP (Sales and operations planning) procesa, pri čemu je lanac opskrbe postavljen kao referentna polazišna točka.
  • Lanac opskrbe ne smije biti push, već mora biti listen, test, serve – market driven SCM.
  • Uspješno upravljanje lancem opskrbe obično donosi rast prihoda, poboljšanje kvalitete planiranja, smanjenje zaliha te rast korištenja imovine.

Sve navedene prednosti SCM-a s razlogom privlače pažnju regionalnih i domaćih kompanija te zasigurno možemo očekivati intenzivan daljnji razvoj te implementaciju sustava upravljanja lancem opskrbe

Povezani članci
14.11.14 Seminari, konferencije
EBRD organizira konferenciju o agribusinessu u Dubrovniku
26.03.14 Seminari, konferencije
Održana treća regionalna konferencija o upravljanju lancem opskrbe
26.09.13 Vijesti iz regije
Na policama trgovina sve je više privatnih robnih marki
04.07.13 Seminari, konferencije
Hrvatska želi postati izvoznica prirodnog plina
13.03.13 Seminari, konferencije
Opskrbni lanac važan za konkurentnost
21.11.12 Seminari, konferencije
Kamo lete nacionalni avioprijevoznici jugoistočne Europe?
15.11.12 Seminari, konferencije
Konferencija o civilnoj zrakoplovnoj industriji
17.10.12 Seminari, konferencije
Održana 3. Međunarodna konferencija o prehrambenoj industriji
16.10.12 Seminari, konferencije
Otvorena 3. Međunarodna konferencija o prehrambenoj industriji
09.10.12 Seminari, konferencije
Treća FMCG&Retail Arena idući tjedan u Beogradu
19.09.12 Seminari, konferencije
HR Arena: Talentiranih ljudi na tržištu sve je manje
18.09.12 Seminari, konferencije
Zagreb: Započela regionalna konferencija o ljudskim potencijalima
25.05.12 Seminari, konferencije
Informatizacijom zdravstva do ušteda i bolje usluge
24.05.12 Seminari, konferencije
Zagreb: Otvorena Konferencija o poslovanju u zdravstvu
03.05.12 Seminari, konferencije
Health Care Business Arena koncem svibnja u Zagrebu
04.04.12 Seminari, konferencije
Energetska učinkovitost: Nužnost i obveza
03.04.12 Seminari, konferencije
Zagreb: Otvorena Konferencija o energetskoj učinkovitosti
22.03.12 Seminari, konferencije
Konferencija o energetskoj učinkovitosti početkom travnja u Zagrebu
12.03.12 Seminari, konferencije
Započela konferencija Telekom Arena 2012.
22.11.11 Sajmovi i izložbe
Uspjeh municipalnog razvoja u projektnom vođenju gradova
10.10.11 Seminari, konferencije
Najjači igrači prehrambene industrije na 2. FMCG&Retail Areni
31.05.11 Seminari, konferencije
"Imamo li 'energije' za rast?"
13.05.11 Seminari, konferencije
ePay Arena 2011.: Budućnost je u elektroničkom plaćanju
04.05.11 Seminari, konferencije
Završena 8. regionalna CRM Arena
03.05.11 Seminari, konferencije
Upravljanje odnosima s korisnicima sve važnije u poslovanju
26.04.11 Seminari, konferencije
Svemogući CRM: Legenda, mit, ili…?
18.04.11 Seminari, konferencije
CRM Arena početkom svibnja u Zagrebu
09.03.11 Seminari, konferencije
Regionalna infrastruktura, logistika i transport u fokusu konferencije u Zagrebu
28.02.11 Seminari, konferencije
7. SEE Telekom Arena idući tjedan u Zagrebu
17.02.11 Seminari, konferencije
Konferencija o elektroničkim komunikacijama 8. ožujka u Zagrebu
07.02.11 Seminari, konferencije
Quo vadis IT?
01.02.11 Seminari, konferencije
Regionalna konferencija IT industrije – IT Arena 2011.
27.10.10 Seminari, konferencije
CEE regija s najvećim potencijalom za rast poljoprivredne proizvodnje
15.10.10 Seminari, konferencije
EBRD i Infoarena Grupa okupljaju regionalne lidere industrije hrane, pića i maloprodaje
13.05.10 Seminari, konferencije
2. SEE Energetska Arena 25. svibnja u Zagrebu
06.11.08 Seminari, konferencije
Dubrovnik: 2. međunarodna konferencija portfolio managementa i tržišta novca
24.04.08 Seminari, konferencije
U Zagrebu održana Tourism Management Arena
16.11.07 Seminari, konferencije
Call Centri: Informacija u pravo vrijeme i na pravom mjestu
25.10.07 Seminari, konferencije
Konferencija o zaštiti okoliša
11.10.07 Seminari, konferencije
Zagreb: Održana konferencija o ljudskim resursima
18.04.07 Istraživanja
Infoarena: Konferencija Customer Relationship Management Arena
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa