Trgovina
Seniko studio
Trgovina motornim vozilima
23.06.2006. (Domagoj Vidaković) Bus na daljinski: Studentsko rješenje za čep na Ljubljanskoj i Slavonskoj aveniji
Zagreb - Aleja Bologne proširena za četiri traka na stupovima, brzi autobus Slavonskom i Ljubljanskom avenijom u posebnom traku, nadzemna laka željeznica povezana sa zagrebačkom obilaznicom, neka su od 24 rješenja koja su studenti arhitekture predložili gradonačelniku Bandiću u svojoj studiji za rješenje prometnog kaosa u Zagrebu.

U Brazilu je uspjelo
Gradonačelniku se najviše svidjela ideja autorica Tine Pauković, Jasmine Mehulić i Irene Pajazetović prema kojoj bi se brza autobusna linija uvela između Podsuseda i Sesveta preko Ljubljanske avenije. Autobus bi na proširenoj Ljubljanskoj i Slavonskoj aveniji vozio u posebnom, odvojenom traku. Povezivanje dviju velikih poslovnih zona, Žitnjaka na istoku i Jankomira na zapadu, brzim javnim prijevozom rasteretilo bi gužvu na Slavonskoj i Ljubljanskoj aveniji.

Dosadašnje studije razvoja javnog gradskog prijevoza nisu uzimale u obzir spomenutu trasu koja je u posljednjih nekoliko godina sve opterećenija. Promet manjim ulicama ne bi više izlazio na Ljubljansku, a na raskrižjima sa Selskom, Savskom, Ulicom Hrvatske bratske zajednice, Držićevom i Radničkom cestom trebalo bi proširiti postojeće nadvožnjake i podvožnjake.

Brzi autobus pokazao se jeftinim i učinkovitim rješenjem u brazilskom gradu Coritibi, kolumbijskoj Bogoti i u SAD-u. Izgradnja cesta i uvođenje kompletne infrastrukture za brzi autobus u Coritibi stajalo je 200 tisuća dolara po kilometru.

Zamišljena trasa studenata arhitekture od Podsuseda, preko King crossa, pa Ljubljanskom i Slavonskom avenijom do Sesveta duga je 20 kilometara, a kako je dio Ljubljanske avenije već proširen, troškovi uvođenja brzog autobusa u Zagrebu bili bi znatno manji. Premda studenti to nisu uvrstili u svoj projekt, valjalo bi razmisliti i o rješenju kojemu su se dosjetili u Coritibi: ondje se koriste senzorima koji iz autobusa daljinskim upravljanjem reguliraju semafore. Autobus na taj način vozi bez zaustavljanja na križanjima i postaje najbrže prometno sredstvo.

24 projekta na izložbi
Na Arhitektonskom fakultetu otvorena je izložba sa sva 24 studentska projekta. Gradonačelnik Bandić, priznajući da je promet u gradu najveći problem, naglasio je da bi se ideje studenata arhitekture mogle pokazati korisnim pri njegovu rješavanju.

Izvor: vecernji.net

Povezani članci
11.12.07 Trgovina motornim vozilima
Raspisan natječaj za privatizaciju srpskog Ikarbusa
27.07.07 Trgovina motornim vozilima
Irisbus Iveco planira ojačati prodaju u CEE regiji
01.06.07 Trgovina motornim vozilima
Zagreb: u promet pušteno prvih 10 autobusa na biodizel
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa