Seniko studio
Vijesti
12.02.2013. Održan seminar „Kako poslovati s Kanadom“
Brojni su potencijali za suradnju između Hrvatske i Kanade koje bi trebalo iskoristiti, istaknula je uvodno Sunčanica Skupnjak Kapić, direktorica Sektora za međunarodne odnose HGK na seminaru "Kako poslovati s Kanadom", koji je 12. veljače održan u Vijećnici HGK u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Veleposlanstva Kanade u RH te Kanadsko–hrvatske poslovne mreže (CCBN).

Cilj je seminara informirati hrvatsku poslovnu zajednicu o uvjetima poslovanja na kanadskom tržištu, mogućnostima svih oblika gospodarske suradnje, kako ući na kanadsko tržište, upoznati iskustva poslovanja hrvatskih tvrtki na tom tržištu te upoznati se s organizacijom gospodarskog izaslanstva u Kanadu u travnju ove godine, napomenula je Skupnjak Kapić.

Potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU Vesna Trnokop Tanta istaknula je kako se po drugi put organizira seminar kao dobra i korisna inicijativa osobito pred organizaciju poslovnog izaslanstva u Kanadu.

Hrvatska i Kanada imaju izuzetno dobre bilateralne odnose, a u Kanadi je i vrlo brojno hrvatsko iseljeništvo koje broji od 200.000 do 250.000 ljudi. Hrvatska i Kanada prošle su godine ostvarile ukupnu robnu razmjenu od 137,6 milijuna USD pri čemu je osobito značajno višestruko povećanje izvoza u Kanadu čime je uravnotežena bilanca međusobne robne razmjene.

Prethodne je godine hrvatski izvoz u Kanadu iznosio 16 milijuna USD, a uvoz je bio 33 milijuna USD. Suradnja je posebno perspektivna u području energetike, drvne industrije te infrastrukturnih projekata, kazala je Trnokop Tanta istaknuvši kako je dolazak turista iz Kanade u Hrvatsku u stalnom porastu te je lani do listopada Hrvatsku posjetilo 54.000 turista iz Kanade koji su ostvarili 145.900 noćenja.

Najznačajnija su kanadska ulaganja u Hrvatsku u Importanne centar i Galleriju u Zagrebu, hotel Neptun u Dubrovniku te Caristrap u Mihovljanu. Mogućnosti za kanadska ulaganja u Hrvatsku su najperspektivnija u naftnom sektoru, turizmu, infrastrukturi, drvnoj industriji, energetici, prehrambenoj i elektroindustriji, a na kanadsko tržište mogli bi se plasirati prehrambeni proizvodi, proizvodi drvne industrije, dijelovi za termoelektrane, dijelovi za automobilsku industriju, strojevi za obradu materijala itd.
Veleposlanica Kanade u RH Louise Larocque govoreći o posjetama svih kanadskih visokih dužnosnika Hrvatskoj, istaknula je kako je potpisivanje Sporazuma o mobilnosti mladih osobito doprinijelo suradnji između dviju zemalja.

Potrebno je unaprijediti investicijske i trgovinske odnose između Hrvatske i Kanade, a cilj je ovog seminara povećati svijest u Hrvatskoj o mogućnostima suradnje s Kanadom, kazala je Larocque dodavši kako je Kanada jedna od najuspješnijih zemalja, a uspješno je prevladala i gospodarsku krizu.

Kanada je otvorena za poslovanje s drugim zemljama pa tako i s Hrvatskom, kazala je te pozvala hrvatske gospodarstvenike koje zanima suradnja te informacije o poslovanju u Kanadi da se jave Trgovinskom uredu Kanade u Zagrebu.

Pomoćnik ministrice vanjskih i europskih poslova Nebojša Koharović, istaknuo je kako je seminar daljnji iskorak u prepoznavanju područja te mogućnosti za suradnji između Hrvatske i Kanade. Kanada pruža podršku hrvatskim reformama, a prepoznala je i ulogu Hrvatske kao regionalnog lidera.

Kanada inače ima najveća ulaganja u Albaniji te bi željeli da se kanadska ulaganja ostvare i u Hrvatskoj, kazao je Koharović dodavši važnost za odnose dviju zemalja i 250.000 kanadskih Hrvata, osobito u međusobnom prepoznavanja dviju kultura i naroda. Kanada pruža podršku unapređenju poslovanja srednjeg i malog poduzetništva, a osobito su im zanimljivi energetski projekti, kazao je Koharović.
Gospodarstvo Kanade i potencijale suradnje predstavio je Emmanuel Kamarianakis, viši gospodarski savjetnik u Veleposlanstvu Kanade u Rimu.

Kanada i Hrvatska imaju vrlo pozitivne i prijateljske odnose, a tome doprinose i Kanađani hrvatskog podrijetla, koji imaju značajan udio u kanadskoj politici, kulturi, znanosti, glazbi, sportu, gospodarstvu itd. kazao je Kamarianakis dodavši kako hrvatski građani u Kanadu mogu kratkotrajno putovati bez viza.

Trgovina je od ključne važnosti za Kanadu te je s njom povezano 55 posto njezina BDP-a. Pregovori o sklapanju trgovinskog sporazuma između Kanade i EU u završnoj su fazi te se potpisivanje sporazuma očekuje u proljeće ove godine.

Očekuje se postizanje nulte tarifne stope za 90 posto proizvoda te time povećanje robne razmjene između Kanade i EU za 20 milijardi USD, a koja sada iznosi 116 milijardi USD, kazao je Kamarianakis istaknuvši kako to znači i nultu stopu za izvoz u Kanadu pokućstva, poljoprivrednih proizvoda, tekstila, željeza, industrijskih strojeva itd. U Kanadi posluje i sedam od 50 najsigurnijih banaka u svijetu te je ta zemlja izbjegla financijsku krizu.

U Kanadi su važne i inovacije, a posebno se pomažu i olakšicama potiču tvrtke za istraživanje i razvoj. Kanada je i u okviru Sporazuma o slobodnoj trgovini u Sjevernoj Americi, a planirana su i značajne investicije i to u području razvoja prirodnih resursa, odnosno ulaganja od 500 milijardi USD u energetiku i rudarstvo, projekt kanadskog bitumenskog pješčenjaka jer 60 posto svjetske zalihe nafte nalazi se u Kanadi, razvoj energetike te infrastrukture sjevera kanadske pokrajine Quebec, projekti vezani uz jačanje kanadskih lučkih kapaciteta te razvoj inovacija u automobilskom sektoru.

Također je od značaja i ulaganja od 25 milijardi USD u gradnju borbenih brodova ali i razvoj civilnih trgovačkih brodova. Hrvatski se proizvođači stoga mogu javiti i kao dobavljači u toj industriji.
Praktične savjete za poslovanje u Kanadi s naglaskom na sektore infrastrukture, graditeljstva i energetike iznio je na seminaru George Kovacic iz Croscorp International Ltd. Savjetovao je da treba provjeravati zakonodavnu situaciju u Kanadi, koja se mijenja.

Kanadi je potrebna stručna i osposobljena radna snaga, a gubitke trpe zbog nedostatka naftnih izvoznih terminala te terminala za ukapljeni plin. Stoga su investicije usmjerene na razvoj infrastrukture, a potrebna su im stručna znanja u području naftne industrije, plina, rudarstva, prometa i infrastrukture, željeznica te elektroenergetskog sektora. Dugoročni projekti koji se pripremaju u vrijednosti su od 124 milijarde USD te 290 milijardi USD i trajat će nekoliko godina.

Očekuje se privatni i strani kapital, istaknuo je Kovacic dodavši kako je osobito važno u Kanadi znati se predstaviti, kazati što se traži te odgovoriti na pitanje koji im se proizvodi još danas mogu isporučiti. Također je bitno ažurno odgovarati na pitanja te održavati komunikaciju.

Potrebno je provjeriti kolike su pristojbe za proizvode koji se izvoze u Kanadu. Važno je imati i osobu koja će podržavati ideje onog tko nastupa na kanadskom tržištu. Kod osnivanja tvrtke u Kanadi najvažnije je znati gdje ju osnovati, a kanadska tvrtka mora imati barem jednog kanadskog direktora, koji odgovara za isplatu plaća i doprinosa. Prije nastupa na kanadskom tržištu mora se imati strategiju i poslovni plan, istaknuo je Kovacic.

Na seminaru su iskustva hrvatskih tvrtki u poslovanju na kanadskom tržištu naglasili predstavnici tvrtki Telegra d.o.o. i Vin-projekt d.o.o., a predstavljena je i organizacija gospodarskog izaslanstva u Kanadu u Toronto od 23. do 27. travnja 2013. godine u organizaciji Kanadsko–hrvatske poslovne mreže (CCBN).

Povezani članci
30.04.13 Vijesti
Nagrade Plivi, Podravci i Krašu za uspjeh na kanadskom tržištu
25.11.11 Tvrtke i tržišta
Hrvatska vina od sada i na kanadskom tržištu
23.04.07 Izravna strana ulaganja
U Kanadi predstavljene mogućnosti ulaganja u Hrvatsku
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa