Info
Seniko studio
Vijesti iz svijeta
23.01.2013. Poslovne čelnike muči kako povećati prihode u uvjetima sporog rasta
Poslovni ljudi okupljeni danas na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu imaju mnogo razloga za brigu - od krize u eurozoni do globalnih političkih nemira, no u središtu svega njihov problem je prilično jednostavan: kako naći izvore novih prihoda u svjetskom gospodarstvu koje bilježi niske stope rasta?

Pola desetljeća nakon financijske krize, investitori žele vidjeti zarade kompanija koje nisu generirane isključivo smanjivanjem rashoda. Njihov fokus sada je na rastu prihoda kompanija.

Analitičari na dioničkim tržištima očekuju da bi 1.200 najvećih svjetskih kompanija ove godine moglo povećati prihode za čak 5.000 milijardi dolara, podaci su konzultantske tvrtke Accenture. Velik je to izazov za najveće svjetske kompanije.

„Problem je u očekivanjima analitičara na dioničkim tržištima da kompanije svake godine budu sposobne rasti daleko iznad stopa gospodarskog rasta.

Stoga bi najveće kompanije trebale ići i dalje od razmišljanja o brzorastućim tržištima u razvoju te početi gledati i na one segmente gdje vidimo značajne promjene potrošačkog ponašanja, jer u tim je segmentima mnogo potencijalnog prostora za rast“, ističe Mark Spelman, strateg u Accenturi.

U svim regijama, procjene analitičara o rastu prihoda kompanija daleko premašuju procjene stopa gospodarskog rasta.

Dok je primjerice Svjetska banka prošloga tjedna smanjila procjenu ovogodišnje stope globalnog gospodarskog rasta na 2,4 posto, a razvijenih gospodarstava na svega 1,3 posto, analitičari procjenjuju da će prihodi kompanija u Aziji, izuzev Japana, porasti ove godine čak 7,8 posto, u SAD-u 3,8 posto, a u eurozoni 2,4 posto!
U globalnim kompanijama, međutim, i dalje prevladava oprez - povjerenje menadžera u vezi kratkoročnih poslovnih izgleda i dalje nisko.

Ovogodišnje istraživanje konzultantske tvrtke Pricewaterhouse-Coopersa (PwC), koje je obuhvatilo 1.300 izvršnih direktora globalnih kompanija, pokazuje da je svega 36 posto njih 'vrlo uvjereno' u to da će u idućih 12 mjeseci prihodi njihovih kompanija porasti. Usporedbe radi, godinu prije to je očekivalo 40 posto ispitanih direktora.

U dugome roku, izvršni direktori svjetskih kompanija nešto su više optimistični. Ipak, ne i previše, s obzirom da je svega otprilike desetina kompanija od 1.200 čije su dionice sadržane u S&P Global 1200 indeksu, uspjela ostvariti veći rast prihoda od godišnje stope gospodarskog rasta u protekle tri godine.

Boreći se s trendom sporog gospodarskog rasta, za kompanije je ključna sposobnost da osvoje veće tržišne udjele putem više ciljano usmjerenih strategija.

„Sve je izvjesnija neizvjesnost. U takvom novom gospodarskom okruženju, najvažnija je strateška fleksibilnost“, poručuje Jonas Prising, iz konzultantkse tvrtke Manpower.

Akvizicije i spajanja kompanija mogle bi biti jedan od načina rasta prihoda korporacija, no izvršni direktori oklijevaju s poduzimanjem takvih velikih poslova unatoč jeftinom novcu na tržištu i relativno niskim valuacijama kompanija. Ustvari, te aktivnosti u najmanjem su fokusu izvršnih direktora u zadnjih šest godina, pokazuje istraživanje PwC-a.
Važan fokus kompanija sada je pronalazak pametnijih načina da povećaju prodaju na postojećim tržištima.

Za mnoge, to uključuje primjenu digitalne tehnologije kako bi održali korak s promjenama načina na koje potrošači kupuju robu i usluge, i to tako da svoje resurse preusmjeruju prema on-line kupnji, pa sve do toga da koriste nove alate za analizu njihova ponašanja.

Traže se i nove prilike. Tako kompanije koje prodaju luksuznu robu, primjerice, agresivno grade svoju maloprodajnu mrežu.

Neke kompanije oslanjaju se na geografsko širenje radi povećanja prihoda od prodaje. Primjerice španjolske, suočene s padom potrošnje na domaćem tržištu, okreću se primarno Latinskoj Americi zbog svoje jezične prednosti, poput Telefonice.

Druge se klade u oporavak američke potražnje u ovoj godine, poput njemačkog BMW-a i modne kuće Hugo Boss.

U svakom slučaju, s obzirom na tržišna očekivanja o 5.000 milijardi dolara novih prihoda ove godine, svjetski poslovni čelnici morat ćeu okrenuti svaki kamen da bi ih ispunili. (H)

Povezani članci
08.08.16 Financije i gospodarstvo
Suradnja banaka i FinTech poduzeća
07.03.16 Korisne informacije
PWC: Nikada veća potražnja žena za međunarodnom mobilnosti
01.03.16 Seminari, konferencije
Inovacije i uspješno upravljanje promjenama ključ su uspjeha energetskih kompanija
10.02.16 Promocije
PwC-ov tim Strategy& predstavio knjigu Strategy That Works: analiza (ne)uspjeha različitih društava
02.02.16 Seminari, konferencije
Pojednostavljenje poslovnog modela, digitalizacija i konsolidacija obilježit će 2016. godinu
29.01.16 Strateški savezi
PwC jača svoj tim za poslovno savjetovanje
20.07.15 Osiguranja
PwC: Istraživanje o rizicima u osiguranju
10.07.15 Financije i gospodarstvo
PwC CRS Forum: Odzvonilo utajivačima poreza
02.06.15 Istraživanja
PwC Hrvatska objavljuje rezultate istraživanja o mišljenjima hrvatskih predsjednika uprava
29.04.15 Osiguranja
PwC: Cyber sigurnost postaje sve važnija
05.03.15 Karijere
Novo istraživanje PwC-a potvrđuje sve veću ulogu žena u poslovanju
06.02.15 Seminari, konferencije
Digitalizacija - ključ uspješnog poslovanja tvrtki u budućnosti
21.08.13 Šira regija
Njemačka će uštedjeti 41 milijardu eura zahvaljujući krizi u eurozoni
07.03.13 Turizam
Hrvatska i dalje među turistički najkonkurentnijim zemljama svijeta
27.01.10 Financije i gospodarstvo
Počinje Svjetski gospodarski forum u Davosu
09.03.09 Vijesti iz svijeta
Svjetska banka: U 2009. prva globalna recesija od II. svjetskog rata
09.04.08 Financije i gospodarstvo
Svjetski ekonomski forum: Hrvatska 49. u svijetu po tehnološkoj razvijenosti
09.09.07 Vijesti iz svijeta
Strah od recesije u SAD-u trese globalna tržišta dionica
08.05.07 Strateški savezi
Hrvatska dobila povoljne ocjene EU-a za svoj ekonomski program
05.05.07 Statistika
Ekonomski institut: rast BDP-a u ovoj godini 4,7 posto
29.01.07 Vijesti iz svijeta
Završio Svjetski ekonomski forum u Davosu
21.01.07 WTO
Mandelson očekuje uspjeh pregovora o globalnoj trgovini u Davosu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa