O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
16.01.2013. Google Hrvatska pokrenuo program za poticanje e-trgovine
Usprkos dobroj infrastrukturi i mogućnostima pristupa internetu za poslovne korisnike, samo petina malih i srednjih tvrtki iz cijele Hrvatske koristi internet kao alat za poboljšanje prodaje svojih proizvoda i usluga, pokazalo je istraživanje koje je za tvrtku Google Hrvatska provela agencija GfK

Ukoliko postoje parametri prema kojima Hrvatska ne zaostaje za europskim zemljama, onda su to pristup internetu među poslovnim korisnicima te broj malih i srednjih tvrtki koji imaju vlastitu web stranicu.

Naime, 90 posto malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima pristup Internetu, a više od 50 posto ih ima vlastitu web stranicu, dok se taj udio penje na čak 99 posto kad je riječ o tvrtkama s više od deset zaposlenih.

Rezultati su to istraživanja koje je za tvrtku Google Hrvatska provela agencija za istraživanje tržišta GfK na uzorku od 700 malih i srednjih tvrtki iz cijele Hrvatske. Istraživanje je provedeno tijekom 2012. godine.

Unatoč velikom postotku tvrtki s pristupom Internetu koje se njime najčešće koriste za komunikaciju s poslovnim partnerima i kupcima te za e-bankarstvo, svega 20 posto ih koristi internet kao alat za poboljšanje prodaje svojih proizvoda i usluga.
Nadalje, kada je riječ o e-trgovini, unatoč visokoj razini pristupa korisnika tj. potencijalnih kupaca Internetu (66%), broj kupnji obavljenih putem Interneta je relativno nizak.

Koliki je potencijal e-trgovine u Hrvatskoj govori i činjenica da je prema podacima Eurostata svega 16 posto korisnika Interneta obavilo kupnju putem Interneta, dok je taj broj dvostruko veći u Sloveniji (30%), a u Njemačkoj iznosi čak 65 posto.
Prema podacima koje je otkrilo istraživanje koje je proveo Google, jedan od razloga malog broja online kupaca je između ostalog i slaba lokalna ponuda e-trgovina.

Zbog brojnih prednosti e-trgovine i poslovanja preko interneta općenito, kao što je veći doseg tržišta, smanjenje troškova, povećanje poslovne učinkovitosti i uklanjanje zapreka u međunarodnoj razmjeni, ne čudi podatak da čak 30 posto ispitanika koji trenutno nemaju internetsku stranicu namjerava istu izraditi u naredne dvije godine.
Također, internet je među hrvatskim tvrtkama prepoznat kao izvrstan kanal za izvoz. Naime, 30 posto ispitanika predstavlja svoje proizvode i usluge u inozemstvo, od čega čak 80 posto smatra da im internet pomaže u promociji proizvoda i usluga.

Istovremeno, samo 13 posto ispitanika potvrdilo je da je imalo trening vezan za online marketing kako bi unaprijedili potrebna znanja i vještine za promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem Interneta

„Uzimajući u obzir navedene podatke, Google je prepoznao veliki potencijal rasta u segmentu e-trgovine, budući da u Hrvatskoj postoji potrebna infrastruktura, kao i interes kupaca i trgovaca.

Stoga smo pokrenuli program Google Engage za agencije kako bismo pomogli SEM i SEO stručnjacima, webmasterima, web dizajnerima i drugim internetskim stručnjacima da pomognu svojim klijentima učiniti ih uspješnima u online svijetu.

Na taj način će moći ne samo pokrenuti e-trgovinu, nego i privući ciljane kupce te mjeriti uspješnost prodajnih i marketinških kampanja kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu”, izjavio je direktor tvrtke Google za regiju Adriatics, Joško Mrndže.

Direktor marketinga za Google Adriatics, Andrej Koštomaj dodao je: „U današnjem digitalnom svijetu poslovanje i oglašavanje putem Interneta općeprihvaćena je stvarnost.

Danas se i putem obične internetske stranice, bez modula za e-trgovinu, mogu postići fantastični rezultati na području poboljšanja prodaje generiranjem novih upita za proizvode ili usluge.

Također, promoviranjem višejezičnih internetskih stranica poduzetnik širi potencijalno tržište na cijeli svijet tj. više nije ograničen samo na Hrvatsku.

Postoji veliki broj primjera iz Hrvatske gdje su lokalni poduzetnici promoviranjem svojih internetskih stranica u inozemstvu počeli dobivati upite, npr. iz Norveške ili Njemačke, o svojim proizvodima ili uslugama za što je prije bilo potrebno velik broj direktnih kontakata, posjeta sajmovima i slično“. (banka.hr)

Povezani članci
17.08.16 Turizam
Hrvatska najpoželjnije odredište u svijetu prema Googleovim podacima
09.09.15 Trgovina na malo
GfK - Raste povjerenje potrošača!
17.07.15 Vijesti iz svijeta
Mobilno pretraživanje i YouTube lansirali prihode Googlea
16.09.14 Vijesti
Potrošačka klima u Hrvatskoj: nastavljen trend rasta optimizma - GfK
10.10.13 Trgovina
Okrugli stol Banke e-Trgovina: Postrecesijski boom
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
19.09.12 Trgovina na malo
Novi pametni potrošači određuju tempo promjena u maloprodaji
11.05.12 Prikazi knjiga
Tin Matić - Pravo virtualnih pravnih odnosa: Elektronička trgovina
09.04.12 Seminari, konferencije
Održana konferencija o elektroničkom poslovanju "e-biz 2012"
01.03.12 Seminari, konferencije
Predstavljen prvi hrvatski priručnik za e‐poslovanje
19.01.12 Trgovina na malo
Snažan rast internetske maloprodaje u Europi
11.10.11 Trgovina na malo
PBZ Card predstavio GlobalShop uslugu
10.06.10 Seminari, konferencije
Uloga trgovine u hrvatskom gospodarstvu u procesu uključivanja u EU
20.01.10 Trgovina na malo
Eurostat: U Hrvatskoj 14 posto prometa kroz e-trgovinu
16.02.09 Vijesti
HGK: Osnovan Odbor za razvoj i promociju e-trgovine
29.07.08 Trgovina na malo
Konzum proširio mrežu Internet prodavaonica
02.04.08 Financije i gospodarstvo
Opatija: 7. konferencija o elektroničkom poslovanju «e-biz»
21.03.08 Seminari, konferencije
Najava: 7. konferencija o elektroničkom poslovanju “e-biz2008”
04.09.07 Korisne informacije
Priprema se zakon o elektroničkom novcu
21.06.07 Vijesti
Ljerka Puljić: Nužno se izboriti za bolje mjesto trgovine
18.06.07 Financije i gospodarstvo
FINA i Zagrebačka banka predstavili prvu "B2G" karticu
11.06.07 Seminari, konferencije
Oracleova konferencija "Izazovi novog doba"
04.06.07 Vijesti
Vlada predstavila eSPIS
23.05.07 Tvrtke i tržišta
FINA: konferencija ''Kako e?'' o elektroničkom poslovanju
22.11.06 Korisne informacije
Veliki rast e-trgovine u Hrvatskoj
17.11.06 Korisne informacije
Internet posebno važan za planiranje odmora i kupovinu elektroničkih uređaja
17.11.06 Trgovina na malo
Oglasnik: Prihodi od Internet izdanja učetverostručeni
28.09.06 Trgovina na malo
Istraživanje pokazalo da sve više Europljana kupuje preko granice
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa