15.01.2013.
Hrvatski parketari ponovno oduševili na Domotexu 2013
Hrvatski hrast, pohvale i prepoznatljivost naših proizvoda
Osam hrvatskih proizvođača parketa i tvrtki predstavilo se na Međunarodnom sajmu podnih obloga "Domotex 2013" koji se održao od 12. do 15. siječnja 2013. u Hannoveru u Njemačkoj.
Organizator nastupa je Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede. Na površini od 425 četvornih metara svoje proizvode predstavile su tvrtke: Pan parket d.o.o., Parketi Požgaj d.o.o., Spačva d.d., Mopar d.o.o., Drvoproizvod d.d., PPS Galeković, Exportdrvo d.d. i po prvi puta DIN Novoselec d.o.o.
„Ovo je već godinama najvažniji sajam za hrvatske proizvođače parketa, a naročito sada u godini ulaska u EU.
Koliko je za naše tvrtke važan nastup i brandiranje svojih proizvoda na ovom najvećem i najmodernijem sajmu parketa u Europi najbolji su pokazatelji tvrtke Pan Parket, Požgaj i Mopar koji su zahvaljujući proizvodnji visokokvalitetnog dvoslojnog i troslojnog parketa, koji je trenutno najzastupljeniji na europskom tržištu, ali i kontinuiranim nastupima na ovome i sličnim sajmovima uspjeli izgradili prepoznatljivost i brand svojih tvrtki na tržištu EU.
Koristeći modernu tehnologiju te hrast, najvrjedniju hrvatsku sirovinu, naši proizvođači parketa ne samo da su u korak s trendovima potražnje na stranim tržištima već su postigli i visoku konkurentnost“, rekao je Igor Barbarić, tajnik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK.
Nadalje, tvrtke poput Galekovića, Spačve, Drvoproizvoda i DIN Novoselca postižu iznimno dobre rezultate u prodaji klasičnog parketa upravo zahvaljujući slavonskom hrastu koji je već vrlo visoko etabliran u svijetu parketa te je nužno iskoristiti prednosti koje nam pruža ova visoko vrijedna sirovina u izgrađivanje branda i još većoj prisutnosti na svjetskim tržištima.
Sajam Domotex pokazao se opet kao izvrsno mjesto za sklapanje poslova i otvaranje mogućnosti za plasman roba na europsko tržište, što je i razlog za ponovno izlaganje domaćih proizvođača parketa, ali i tvrtke Pan parket po osmi put. „Imamo zaista sjajna finalni proizvod koji je više prepoznatljiv u Europi nego na domaćem tržištu“, poručuju iz Pan parketa.
|
Tržište parketa u Europi vrlo je važno za domaće parketare, a prognoze za 2013. godinu predviđaju kako će Njemačka, Austrija i Švicarska i nadalje biti stabilna tržišta s manjim porastom.
Isto tako ne tako dobra prognoza s padom prodaje na tržištu parketa može se očekivati u Francuskoj (-15 posto), Italiji (-15 posto), Španjolskoj (-20 posto) te Danskoj (-5 posto).
„Ovo je vrlo važna informacija za naše proizvođače parketa jer se na takvim tržištima očekuje i smanjivanje cijena“ rekao je Daniel Smiljanić, direktor tvrtke Pan parket d.o.o. i predsjednik Odbora za marketing, sajmove i međunarodna udruženja pri Udruženju drvno-prerađivačke industrije HGK.
„Imamo visoko vrijedan i kvalitetan proizvod koji možemo plasirati na svako zahtjevno tržište. U EU i Njemačku domaći proizvođači prodaju oko 80 posto hrastovih parketa zbog kojeg trenutno možemo pozitivno poslovati na ovim zahtjevnim tržištima.
Kada bi mogli još smanjiti cijene, izvoz bi porastao višestruko. Svakako da ne treba zanemariti nova tržišta poput Turske i Rusije, ali potrebno je biti u toku trendova troslojnih parketa gdje se otvaraju nova tržišta poput Indije i Kine“ objasnio je Zdravko Požgaj, vlasnik tvrtke Parketi Požgaj d.o.o. i ujedno predsjednik Grupacije drvo u graditeljstvu pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.
|
Sajam podnih obloga "Domotex 2013" jedan je od najvećih i najznačajnijih svjetskih sajmova podnih obloga na kojem izlaže više od 1,350 izlagača iz 60 zemalja.
Svake godine predstavlja nove trendove podnih obloga te se smatra najznačajnijim poslovnim događajem u svijetu za podne obloge. Pokazatelj važnosti ovog mjesta je taj da čak 60 posto izlagača i poslovnih posjetitelja dolazi izvan Njemačke.
„Ono što je bitno, da bez obzira na naše tržišne pozicije i prepoznatljivost hrvatskih drvnih proizvoda u Njemačkoj, bez kontinuiranog rada, promocije i marketinških aktivnosti moguće je izgubiti teško stečene tržišne udjele, jer je konkurencija iznimno agresivna u pokušajima prodora na tržište i povećanja prodaje svojih proizvoda.
HGK u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede te ostalim državnim institucijama radi već dugi niz godina na promicanju hrvatskog drvnog proizvoda u Njemačkoj i svijetu, te će i dalje pomagati tvrtkama kako bi osigurale svoju konkurentnost na ovom značajnom tržištu“, rekao je Barbarić.
*O važnosti drvne industrije za gospodarstvo RH govore i podaci o ukupnoj robnoj razmjeni drvnih proizvoda i namještaja Republike Hrvatske za prvih jedanaest mjeseci, gdje smo izveli ukupno 838 mil. dolara, a uvezli iste robe za 465 mil. dolara. Od toga izvoz drva i drvnih proizvoda je bio 536 mil. dolara dok namještaja u istom razdoblju 303 mil. dolara.
|
|
|
|