Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
09.11.2012. Obilježena 60. obljetnica Hrvatskog društva kožara i obućara
Hrvatsko društvo kožara i obućara (HDKO) i časopis KOŽA&OBUĆA obilježili su 60 godina djelovanja na svečanosti koja je, pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, Ministarstva poduzetništva i obrta te Hrvatske gospodarske komore, održana jučer u hotelu Antunović u Zagrebu.

"Društvo je sve ove godine prolazilo kroz razna razdoblja, ona dobra, kada je kožarsko-prerađivačka industrija bila značajan dio ukupne prerađivačke industrije i jedan od većih izvoznika, ali i ona vrlo složena, kada je odolijevala teškom razdoblju rata, razdoblju poslije ratnog oporavka i ovih nekoliko godina gospodarske krize", rekao je predsjednik Hrvatskog društva kožara i obućara Božidar Ledinko u svom obraćanju uzvanicima.

On je naglasio kako je budući zadatak HDKO-a nastaviti dosadašnje glavne aktivnosti, izdavanje časopisa KOŽA&OBUĆA, organiziranje i ugovaranja kolekcija obuće i galanterije dva puta godišnje, daljnje razvijanje web portala, pomoć u obrazovanju kadrova za granu te suradnja i stalno održavanje međusobnih kontakata članica Društva i državnih institucija.

"Razvijat ćemo i nove aktivnosti kako bi privukli još veći broj članica Društva na dobrobit naše grane, kao i hrvatske države u cjelini, a ujedno i razvijati suradnju sa zemljama u okruženju. Cilj nam je okupljanje stručnjaka za dizajn, razvoj, proizvodnju, marketing, istraživanje tržišta te distribuciju od interesa za našu industriju“, rekao je Ledinko.

Prisutni su pogledali i dokumentarni film u trajanju do sedam minuta, s kratkim pregledom povijesti Društva te sadašnjih tvrtki proizvođača, aktivnih članica HDKO-a, na temu "Jučer, danas, sutra", a nakon toga je uslijedio stručni dio s osvrtom na aktualno stanje u sektoru te predviđanja i planovi za održivi razvoj, s posebnim naglaskom na poziciju obućarstva i galanterije s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju.
O aktualnom stanju i budućim trendovima u hrvatskoj industriji kože i obuće govorio je član Uprave HDKO-a Zlatko Rabik.

Prema statističkim podacima koje je naveo, na poslovima prerade kože te proizvodnji obuće i galanterije trenutno djeluje 129 tvrtki i to uglavnom malih (120), srednjih (8) te jedna velika tvrtka.

Branša prosječno upošljava oko 9.000 djelatnika, no budući da se radi o niže obrazovnoj skupini uglavnom ženske radne snage, ovaj proizvodni sektor predstavlja značajan i socijalno osjetljiv segment hrvatskog gospodarstva.

Udio prihoda od prodaje sektora proizvodnje kože i proizvoda od kože u ukupnoj industriji Republike Hrvatske u posljednjim se godinama kreće na razini od 1,3%, koliko otprilike iznosi i udio u bruto dodanoj vrijednosti.

Sektor je prisutan kako na domaćem, tako i na stranom tržištu. Pritom se najveći dio proizvodnje izvozi, otprilike 70%, od čega gotovo 90% u Europsku uniju.

Budući da se trendovi u proizvodnji kože i proizvoda od kože u velikoj mjeri podudaraju s trendovima ove djelatnosti u EU, naglasio je Rabik, za očekivati je da će ulaskom Republike Hrvatske u Uniju i ova djelatnost poboljšati svoju poziciju i konkurentnost u međunarodnoj podjeli rada, a preduvjet za to je aktivno restrukturiranje i tržišno repozicioniranje ove industrije.
Domaća industrija kože i obuće u Hrvatskoj svoje ciljeve mora temeljiti na rastu prihoda od prodaje i produktivnosti rada kroz zadovoljavanje postojećih kupaca i privlačenju novih te dugoročnom usmjeravanju hrvatske industrije kože i proizvoda od kože prema razvoju i prodaji vlastitih proizvoda u višem cjenovnom i kvalitativnom razredu, s većim udjelom dodane vrijednosti.

Također, ključni faktori uspjeha mogu se ostvariti jedino kroz veća ulaganja u marketing, istraživanje tržišta, razvoj, promociju i širenje vlastite maloprodajne kanale uz razvoj multikanalne distributivne strategije, rekao je Rabik, dodajući kako je cilj poboljšati imidž i stvoriti prepoznatljive marke proizvoda zanimljive kupcima.

Kako bi se to ostvarilo preduvjet je da u poslovnim procesima sudjeluje stručna radna snaga, nužna su ulaganja u suvremene strojeve, opremu, informatizaciju te kontinuirano praćenje i poboljšavanje kvalitete proizvoda i proizvodnog procesa.

Sektor proizvodnje obuće u Europskoj uniji predstavlja vrlo razvijenu industriju koja proizvodi obuću iz različitih materijala (koža, tekstil, guma i plastika).

U tom sektoru djeluje 26.600 poduzeća koja ostvaruju ukupne prihode u visini od 26,2 milijarde eura (0,5% BDP-a u Europskoj uniji) koja zapošljavaju 388.000 ljudi.

Dvije trećine ukupne proizvodnje koncentrirano je u trima zemljama članicama Europske unije: Italiji, Španjolskoj i Portugalu, rekao je Rabik pojašnjavajući kako je posebno znakovito što u ovom sektoru nema velikih proizvođača.

U industriji prerade kože i proizvodnje različitih proizvoda od kože (moda, auto, zaštita, hobi) u Europskoj uniji djeluje 13.900 poduzeća s ukupnim prihodom od 12,6 milijardi eura koja zapošljavaju 98.000 ljudi.
Ključne snage domaće industrije kože i obuće na tržištu Europske unije su visoka razina proizvodnih kompetencija, razvijeni proizvodni kapaciteti, kvalitetna sirovinska osnovica goveđe kože, geografska blizina tržištu Europske unije, visoka razina kompetencija u razvoju proizvoda, fleksibilnost – sposobnost proizvodnje u malim serijama, sposobnost razvoja "europskog proizvoda" te tradicija u poslovanju i tržišno iskustvo.

Ključne slabosti domaće industrije kože i obuće na tržištu Europske unije su nerazvijeni marketinški (tržišni) procesi, nerazvijena marketinška strategija, niska profitabilnost, nedostatak kapitalne opremljenosti domaćih proizvođača, visoki troškovi proizvodnje, nedostatak stručnih kadrova, posebice dizajnera, nedovoljno razvijeni izravni distributivni kanali na domaćem i međunarodnom tržištu, nepostojanje maloprodajnih i internetskih kanala te niska produktivnost i učinkovitost.

Pet ključnih faktora uspjeha u proizvodnji proizvoda od kože za tržište Europske unije su kvalitetan dizajn, kvalitetan proizvod, konkurentna cijena proizvoda, komunikacija s kupcima i upravljanje kanalima distribucije.

U sklopu svečanosti održana je i modna revija koja je pokazala da domaći proizvođači itekako prate aktualne trendove u modi, razvijaju vlastite robne marke koje kvalitetom i dizajnom nimalo ne zaostaju za svijetom.

"Dakle, pred nama su veliki izazovi. Nadamo se da ćemo vlastitim znanjem i iskustvom prebroditi sve prepreke koje će se pojaviti. Neće biti lako, što nam i dosadašnje iskustvo pokazuje. Stoga svojim nasljednicima oporučno ostavljamo obvezu proslave 70., 80. pa i 100. obljetnice HDKO-a s nadom u neka bolja vremena", poručio je Rabik.

Povezani članci
29.10.13 Edukacija
Kožarsko-prerađivačka industrija: nužno udruživanje u klastere
31.01.13 Promocije
Galko otvorio novu prodavaonicu te najavljuje proslavu 20 godina postojanja
12.11.12 Vijesti
Savjet HUP-a: Hrvatska ima potencijal za rast i razvoj
05.10.12 Sajmovi i izložbe
77. Zlatna igla idući tjedan u Zagrebu
19.09.12 Vijesti
Miloloža: Minimalna plaća mora ostati na sadašnjoj razini
05.04.12 Promocije
Kotka u središtu Zagreba
10.02.12 Tvrtke i tržišta
Kosec: Stečajni postupak u MTČ Tvornici rublja po zakonu
03.02.12 Tvrtke i tržišta
Sve izglednije gašenje MTČ Tvornice rublja
28.01.12 Seminari, konferencije
Održano savjetovanje "Tekstilna znanost i gospodarstvo"
26.01.12 Seminari, konferencije
Savjetovanje o tekstilnoj industriji
24.01.12 Seminari, konferencije
Znanstveno-stručni skup Tekstilna znanost i gospodarstvo
23.01.12 Vijesti
Želimir Feitl novi predsjednik Udruženja za plastiku i gumu HGK
17.01.12 Izvoz
Hrvatski tekstilci dogovorili vrijedne izvozne poslove
17.01.12 Tvrtke i tržišta
AZTN odobrio program restrukturiranja Pounje Trikotaže
21.11.11 Vijesti
HGK: Zaustavljen pad zaposlenosti u tekstilnoj industriji
14.11.11 Tvrtke i tržišta
Peko, Alpina i Planika se žele povezati
21.12.10 Vijesti
HGK: Rast proizvodnje i izvoza kožarsko-prerađivačke industrije
21.12.10 Vijesti
Osnovano Socijalno vijeće za sektore tekstila, obuće, kože i gume
13.09.10 Financije i gospodarstvo
Pad proizvodnje u prerađivačkoj industriji 3,2 posto
14.08.09 Vijesti
Objavljen natječaj za potpore u tekstilnoj i kožarskoj industriji
14.04.09 Financije i gospodarstvo
Pad bruto dobiti prerađivačke industrije
12.02.09 Vijesti
MINGORP: Tekstilcima i kožarima 140 mil. kuna potpora
30.01.08 Statistika
Metalna i tiskarsko-izdavačka industrija ostvarile najviši rast ind. proizvodnje u 2007.
22.01.08 Statistika
Industrijska proizvodnja u 2007. veća 5,6 posto
08.01.08 Zaposlenost / plaće
Rast broja zaposlenih u industriji na godišnjoj razini
03.01.08 Statistika
Rast industrijske proizvodnje u studenom
28.11.07 Statistika
Rast industrijske proizvodnje najviši još od ožujka
23.10.07 Statistika
DZS: U rujnu rast industrijske proizvodnje za 2,1 posto
23.10.07 Vijesti
Za razvoj tekstilne i kožne industrije do 2012. više od dvije milijarde kuna
29.08.07 Statistika
U srpnju godišnji rast industrijske proizvodnje 8,5%
30.07.07 Vijesti
MINGORP: Poticaji za tekstilnu i kožarsko-prerađivačku industriju
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa