Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
RSS
Međunarodno poslovanje
Trgovina
Robe
Edukacija
Potrošači
O marketingu
Info
Naslovnica
Naslovnica
>>
Potrošači
>>
Vijesti
Četvrtak, 18.04.2024
Potrošači
Vijesti
Zakon o zaštiti potrošača
Udruge / portali
Seniko studio
Kontakt
Oglašavanje
Časopis
O nama
Impressum
Vijesti
29.10.2012.
Potrošačka klima i dalje bez naznaka oporavka
Rezultati novog vala istraživanja GfK barometar, koje je provedeno tijekom siječnja, ožujka, lipnja i rujna ove godine, potvrđuju da su kućanstva u Hrvatskoj u nezavidnom položaju te da se i dalje ne nadaju boljem životu, izvijestili su iz agencije za istraživanje tržišta GfK.
Istraživanje je otkrilo kako tek oko šest posto kućanstava ima nešto bolju financijsku situaciju nego prije godinu dana, dok 42 posto kućanstava smatra da su ostali na istom. Ali, istodobno, za oko 51 poto kućanstava njihovo sadašnje financijsko stanje još je lošije nego prije godinu dana.
U sljedećih godinu dana oko 12 posto kućanstava se nada da će im financijska situacija biti barem malo bolja. Oko 43 posto kućanstava procjenjuje da će im financijska situacija ostati približno ista, ali čak 42% kućanstava ocjenjuje da će im kućne financije biti još lošije.
Lošije financijsko stanje, u odnosu na prethodnu godinu, više od prosjeka za zemlju u cjelini navode građani u Slavoniji (55%) te oni s prosječnim mjesečnim primanjima kućanstva do 3500 kuna (65%).
Nasuprot tome, najmanje je takvih u Istri s Primorjem (39%) i u Dalmaciji (43%), te kod kućanstava s primanjima iznad 11.000 kuna (33%).
U Hrvatskoj su buduće lošije financijsko stanje (u sljedećih godinu dana) najviše istaknuli u sjevernoj Hrvatskoj i Slavoniji (oko 50%), kao i ispitanici s prihodom kućanstva do 3500 kuna mjesečno (između 50 i 57%), a najmanje u Istri s Primorjem (33%) te Dalmaciji (36%) kao i tamo gdje mjesečni prihodi kućanstva prelaze 11.000 kuna (33%).
Kada je riječ o očekivanom kretanju cijena, može se reći kako u Hrvatskoj gotovo svi građani očekuju rast cijena. To kao svoj odgovor navodi čak 94 posto kućanstava.
Istraživanje i dalje pokazuje nizak stupanj spremnosti na kupnju s obzirom da kućanstva ne planiraju veće izdatke za potrošnju na trajna dobra. Naime, u usporedbi s prethodnom godinom više će trošiti tek 10 posto kućanstava, otprilike isto njih 40 posto, a na trajna dobra u ovoj će godini manje trošiti 44 posto kućanstava.
Polovina kućanstva navodi kako jedva spajaju kraj s krajem, prvenstveno u Slavoniji (61%), a najmanje u Zagrebu (35%). No, u Zagrebu je i najviše onih koji moraju smanjivati postojeću štednju (oko 17%) ili se moraju dodatno zaduživati (11%).
Da u ovoj godini uopće neće moći štedjeti istaknuli su najviše ispitanici u Slavoniji (oko 74%). S druge strane, najviše će moći štedjeti u Dalmaciji (21%) i Zagrebu (16%).
Povezani članci
21.07.15
Vijesti
Rast povjerenja hrvatskih potrošača u trgovinu putem interneta
13.03.15
Vijesti
Svjetski dan potrošača - 15. ožujka
07.11.14
Vijesti
RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
23.01.14
Vijesti iz regije
EK: osjetno poboljšano povjerenje potrošača u eurozoni i EU u siječnju
16.07.13
Vijesti
GfK - Indeks povjerenja potrošača
17.06.13
Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13
Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
29.11.12
Šira regija
Blago poboljšana gospodarska klima u eurozoni i EU u studenom
24.10.12
Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača na najnižoj razini
20.08.12
Vijesti
GfK: Hrvatski građani zabrinuti zbog krize kojoj ne vide kraj
23.07.12
Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
16.07.12
Vijesti
GfK: Novi pad indeksa povjerenja potrošača
23.04.12
Šira regija
Slab rast utječe na europske potrošače
04.04.12
Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
27.03.12
Vijesti
Potrošači i dalje u recesijskom raspoloženju
22.03.12
Vijesti
Gotovo polovina hrvatskih kućanstva jedva spaja kraj s krajem
15.03.12
Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12
Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
14.12.11
Vijesti
Kućanstva ne očekuju bolju financijsku situaciju
10.11.11
Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
12.03.11
Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
11.03.11
Vijesti
U HGK održana Konferencija „Provedba politike zaštite potrošača – edukacija i informiranje potrošača i trgovaca“
17.11.09
Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva ne očekuju poboljšanje životnih uvjeta
03.03.09
Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
12.08.08
Vijesti
Nastavlja se pogoršanje potrošačke klime u Hrvatskoj
30.05.08
Vijesti
Nisko povjerenje britanskih potrošača
20.12.07
Statistika
Tržište kapitala: 2007. godina javnih ponuda i 'masovnog dioničarstva'
19.12.07
Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
Međunarodno poslovanje
|
Trgovina
|
Potrošači
|
Edukacija
|
Robe
|
O marketingu
|
Info
Opći uvjeti korištenja
|
O nama
|
Impressum
Copyright(c) 2006, Sva prava pridržana.
Design by:
Stedas
Geared by:
Corvus CMS
Tražilica
Upiši pojam
Newsletter
Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!
E-mail:
Anketa
Hoće li 2016. godina napokon biti bolja?
1. Svakako će biti bolja!
2. Ne očekujem veće pozitivne pomake.
3. Ne vjerujem da će biti bolja.