Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
25.10.2012. Hrvatska kućanstva lani potrošila 640 milijuna kuna na kavu
Hrvatska kućanstva su u 2011. godini na konzumaciju kave utrošila oko 640 milijuna kuna, pri čemu je 431 milijun potrošeno na mljevenu i kavu u zrnu (tzv. tursku kavu), 95 milijuna na instant kavu, a 114 milijuna kuna na mikseve kave, objavila je agencija za istraživanje tržišta GfK Hrvatska.

Prema podacima International Coffee Organisation iz 2010. godine, godišnja potrošnja kave u svijetu po glavi stanovnika iznosi prosječno 4,8 kg. Prosjek u Europskoj Uniji je 5,8 kg, dok se u Hrvatskoj procjenjuje na 5,1 kg po glavi stanovnika.

Istraživanje GfK Panel kućanstava pokazalo je kako Hrvati više od svjetskog prosjeka vole izlaziti i sjediti po kafićima i pozivati goste u dom, što su savršeni ambijenti za konzumaciju kave.

Kao što se u različitim zemljama kava priprema na različite načine, tako postoje razlike među pojedinim zemljama u potrošnji ove namirnice. Računa se da od svaka tri čovjeka dva piju kavu.

Kada se usporedi potrošnja kave, u prvoj polovici 2012. godine u odnosu na isto lanjsko razdoblje primjetan je pad volumena u segmentu turske kave, ali vrijednost time nije pogođena zbog povećanja prosječnih cijena po kojima kućanstva kupuju mljevenu kavu i kavu u zrnu.

Instant kava je bila u problemima kroz zadnjih nekoliko godina, međutim u prvoj polovici ove godine bilježi i količinski i vrijednosni oporavak, dok su miksevi u padu.

Istraživanje je također pokazalo da mljevena kava i kava u zrnu u strukturi potrošnje kućanstava rastu na račun drugih kategorija pića, unatoč smanjenoj potrošnji stalnih kupaca ove kave.

Konzumna kava rasla je na račun instant vitaminskih napitaka, juiceva i coffee mikseva, a njoj su udio uzimali radleri, čajevi i bezalkoholna gazirana pića.

Radleri nisu očigledan konkurent kavi, ali su prijetnja svim kategorijama pića jer kućanstvo raspolaže s određenom količinom novca pa kada se dio novca daje za kupovinu radlera, ostaje manje za kavu, zaključuje se u istraživanju.

Kupci instant kave u prvoj su polovici godine povećali svoja izdavanja na mikseve, tursku kavu, bezalkoholna gazirana pića i mineralnu vodu. Nakon duljeg vremena stagnacije, instant kave su napokon u "zelenom": rasle su na račun drugih kategorija pića, kao i zbog povećane potrošnje stalnih kupaca instant kave.

Miksevi padaju zbog smanjene potrošnje stalnih kupaca ovog segmenta te zbog migracije kupaca u druge kategorije pića: radlere, čajeve, instant vitaminske napitke i mljevenu kavu i kavu u zrnu.

GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje u kojemu se podaci prikupljaju na temelju dnevnika kupovine koji ispunjava 1500 kućanstava u Hrvatskoj. Uzorak je reprezentativan prema regiji, veličini naselja, broju članova kućanstva te broju djece ispod 14 godina.

Povezani članci
28.01.16 Prehrambeni proizvodi
Hoće li kava 2050. godine biti dostupna svima?
24.07.15 Vijesti iz svijeta
Lavazza kupuje francuskog proizvođača kave Carte Noire
11.03.15 Vijesti iz svijeta
Do kraja godine kava skuplja 15 posto
13.03.14 Tvrtke i tržišta
Franck postao član društva International Coffee Partners
28.01.14 Promocije
Miele: Za vrhunski okus i dizajn
10.06.13 Vijesti
Francku zastupstvo Lavazza kave, za početak
22.01.13 Istraživanja
Franckova instant kava potukla Nescaffe
18.10.12 Izvoz
Studija: Ulazak u EU prilika za hrvatski pršut, mlijeko i čaj
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Tvrtke i tržišta
Alba m.s. certificirala proizvodnju po IFS standardu
21.06.12 Tvrtke i tržišta
Franck isplaćuje dividendu od 10 kuna
19.06.12 Vijesti iz regije
Kruh u BiH skuplji nego u Srbiji i Hrvatskoj
26.03.12 Trgovina na malo
Visok rast cijena voća i povrća
23.02.11 Prehrambeni proizvodi
Najviša cijena kave u 30 godina
23.09.10 Promocije
Eurovip Čitluk proslavio 20 godina poslovanja
26.08.10 Prehrambeni proizvodi
Kava će poskupjeti, samo je pitanje kada
20.08.10 Trgovina na malo
Deutsche Welle: Hrana poskupljuje zbog špekulanata
12.07.10 Prehrambeni proizvodi
Cijena kave leti u nebo
17.12.08 Promocije
Cafitesse sustav za najbolju uredsku kavu
16.11.07 Tvrtke i tržišta
Dobit Starbucksa porasla 35 posto
31.03.07 Statistika
Franck ostvario 61,14 milijuna kuna neto dobiti
26.02.07 Prehrambeni proizvodi
Udruženje proizvođača kave protiv povećanja proizvodnje
08.01.07 Tvrtke i tržišta
Prihod od prodaje Grand kafe u Srbiji 68 milijuna eura
15.10.06 Prehrambeni proizvodi
Kofein više ometa dnevni san
23.08.06 Trgovina na malo
Cijena kave najviša od 1999.
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa